سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس فدراسيون کوهنوردي:

مجوز غارنوردي در استان كردستان به زودي صادر مي‌شود

رئيس فدراسيون کوهنوردي ‌با بيان اينکه براي صدور مجوز ‌کوهنوردي داراي محدوديت‌هايي هستيم،گفت: در آينده ‌‌براي رشته غارنوردي مجوز صادر مي‌شود‌.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از اداره كل ورزش و جوانان استان كردستان محمود شعاعي رئيس فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي ورزشي با اشاره به اينکه صعودهاي ورزشي يکي از بخش‌هاي مدال‌آور در کوهنوردي است، اظهار داشت: مسئولان ورزش و هيئت کوهنوردي کردستان بايد درصدد جذب امکانات لازم براي رشته سنگنوردي باشند و در حد امکان سالن اختصاصي براي اين رشته ايجاد کنند.
وي در ادامه ضمن گراميداشت ياد و خاطره سامان نعمتي، هنرپژوه و محمد اوراز، افزود: اين اسطوره‌هاي ورزشي سهم مهمي در توسعه و پيشرفت ورزش کوهنوردي استان کردستان و حتي جهان داشتند.
رئيس فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي ورزشي از روساي هيئت‌هاي ورزش کوهنوردي شهرستان‌ها و استان کردستان خواست در امر آموزش بسيار کار کنند و در بحث اعتبارات نيز به ورزش کوهنوردي بانوان بيشتر توجه داشته باشند.
شعاعي اضافه کرد: فدراسيون کوهنوردي هزينه و اعتبارات لازم براي برگزاري دوره آموزشي پيشرفته سنگنوردي داخل سالن در شهرستان‌هاي استان و حتي بانواني که توان مالي لازم را ندارند، بر عهده گرفته است.
وي در مورد بالا بودن هزينه‌هاي آموزشي ورزش کوهنوردي در استان، افزود: هزينه‌هاي آموزشي اين رشته ورزشي در مقايسه با ساير ورزش‌ها پايين است.
رئيس فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي ورزشي ‌در ادامه با اشاره به قابليت‌هاي استان کردستان در زمينه کوهنوردي، گفت: کردستان از نظر نيروي انساني و مفاهيم طبيعي بسيار غني است و بايد در اين راستا بيشتر تلاش شود.
شعاعي از برگزاري همايش عظيم کوهنوردي در سال آينده به ميزباني استان کردستان با هدف شناساندن قابليت‌هاي کردستان به ساير استان‌ها خبر داد و بيان داشت: سهميه استاني هيئت‌هاي ورزشي ماه آينده واريز خواهد شد.
وي در پايان با بيان اينکه براي صدور مجوز براي ورزش کوهنوردي داراي محدوديت‌هايي است، اضافه کرد: در آينده درصدد هستيم که براي رشته غارنوردي مجوز صادر شود و به ويژه استان کردستان که غارخيز است مي‌توانند از آن استفاده کنند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.