سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلیل عدم تحقق همه ظرفیت‌های صادرات ایران به عراق چیست؟

رئیس گروه دوستی ایران و عراق مجلس به بیان توضیحاتی درباره علت عدم تحقق تمام ظرفیت‌های صادرات ایران به عراق پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجتبی یوسفی نائب رئیس گروه دوستی ایران و عراق مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلوزیونی میز اقتصاد اظهار کرد: در حوزه‌های سرمایه گذاری باید بتوانیم ابتدا شرایط را برای تجار و بخش خصوصی تسهیل کنیم.

یوسفی افزود: در حال حاضر سیستم بانکی ما در عراق ضعیف است و اگر یک سرمایه گذار بخش خصوصی ما علی رغم عدم حمایت بخواهد در عراق سرمایه گذاری کند اولین مشکلی که پیدا می‌کند در حوزه ضمانت نامه، نقل و انتقال منابع مالی است که با توجه به تحریم با آن رو به رو هستیم.

نائب رئیس گروه دوستی ایران و عراق گفت: اگر یک شعبه از بانک مرکزی در عراق تاسیس کنیم با وظیفه تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا تهاتر خیلی از مشکلات حل می‌شود.

این نماینده مجلی یازدهم گفت: نکته بعدی اینکه در یک سال گذشته با راه اندازی راه آهن بصره شلمچه، پیش بینی می‌شود برای توریست درمانی و پذیرش زوار بتوانیم رشد خوبی داشته باشیم.

یوسفی اظهار کرد: با راه اندازی این راه آهن پیش بینی تبادل ۲۰ میلیون نفر مسافر از عراق وجود دارد. راه آهن بصره به شلمچه و تبادلات ایران از این طریق، در خرداد ماه مصوبه هیات وزیران دولت عراق را اخذ کرد و انتظار ما این است با دیدار نخست وزیر عراق از ایران وارد فاز اجرایی توافقات صورت گرفته بشویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.