سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وام ودیعه مسکن به پله پایانی نزدیک شد/چند درصد موفق به اخذ وام شدند؟

تنها ۷ روز به پایان مهلت ثبت نام برای اخذ وام ودیعه مسکن باقیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فقط چند روز تا پایان مهلت ثبت نام در سامانه اعطای وام ودیعه مسکن زمان باقی است. ستاد ملی کرونا بعد از پرداخت دو سال متوالی این وام ثبت نام آن را برای آخرین بار تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

کمتر از ۱۰ درصد موفق به اخذ وام ودیعه مسکن شدند

بر اساس آمار منتشره از وزارت راه و شهرسازی تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر متقاضی در سامانه تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده و از این تعداد بیش از ۶۳۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

به عبارت دیگر تنها کمتر از ۸ درصد (۷.۹ درصد) مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توانسته اند آن را دریافت کنند که گفته می‌شود بخش مهمی از آنها، تسهیلات گیرندگان ۲۵ و ۴۰ میلیون تومانی بوده و سهم دریافت کنندگان تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی کمتر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه نسبت به اخذ سوالات مخاطبان پرداخت، این روند همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند سوالات خود را در این زمینه در قسمت نظرات مطرح کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات متقاضیان وام ودیعه مسکن، مربوط به رد درخواست متقاضیان است چراکه در مرحله اول متقاضی تایید و در هنگام ورود به مرحله دوم متقاضی با رد درخواست مواجه می‌شود.

از سوی دیگر تعدادی از متقاضیان هم با توجه به آنکه از شرایط کامل وام ودیعه مسکن آگاه نیستند اقدام به ثبت نام می‌کنند که این متقاضیان هم در همان مرحله ابتدا حذف می‌شوند.

البته که ناگفته نماند؛ سامانه املاک و اسکان دو مرحله با مشکل سامانه‌ای روبرو شد که هر بار به مدت چندین هفته قطع بود و همین امر باعث شد که اطلاعات بسیاری از متقاضیان پاک شود.

در همین رابطه یکی از متقاضیان وام ودیعه مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، می گوید: بنده به اجبار و برای اجابت درخواست صاحبخانه ثبت نام کردم و موافقت هم شد شعبه هم انتخاب کردم، ولی بعد از چند روز رد درخواست شدم؛ من هم مخالف وام هستم چرا که امسال را با وام ودیعه سپری کردیم سال های بعد با تورم مسکن و اجاره چه باید کرد.

همچنین  متقاضی دیگری عنوان می کند: اجاره نامه به نام همسرم بوده است. کدرهگیری گرفته و با دو ضامن به بانک رفتیم. اما بانک به علت اینکه به نام همسرم ثبت نام شده و باید برای ثبت نام با نام خود به سایت مراجعه کنید حالا که وارد سایت می شویم دیگر اجازه ثبت نام به ما نمی دهند.

فرد دیگری پرسیده است؛ چگونه دوباره ثبت نام کنم یک بار ثبت نام کردم حائز شرایط شدم بانک معرفی نکردم، حال مجدد وارد سایت می شوم اجازه ثبت نام داده نمی شود.

متقاضیان وام ودیعه مسکن برای دریافت پیامک به سایت مراجعه کنند

برای دریافت پاسخ سوالات متعدد مخاطبان سراغ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی رفتیم.

او با بیان اینکه کسانی که پیش از این برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده و انتخاب شعبه کرده‌اند، می‌توانند به سامانه املاک و اسکان مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند، گفت: کسانی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند، حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند، چراکه به‌طورقطع مدارک آن‌ها ناقص بوده و باید دوباره اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

او با بیان اینکه متقاضیانی که مدارک آن‌ها تکمیل‌شده، در اولین فرصت و ظرف ۲۴ ساعت به نظام بانکی معرفی خواهند شد، افزود: شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را برای متقاضیان بسیار راحت کرده ایم.

محمود زاده تصریح کرد: کسانی که دارای خانه استیجاری، قرارداد معتبر و کد رهگیری باشند، می‌توانند در استان تهران ۷۰ میلیون تومان، در سایر کلان‌شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک هم ۲۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی ظرف ۲۴ ساعت تمامی مستندات خود را به بانک‌ها ارائه می‌کنند، گفت: متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات خود زودتر به بانک‌ها مراجعه و ضمانت و مدارک لازم را ارائه دهند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۶۶ هزار نفر در مرحله معرفی هستند، گفت: این افراد یک‌بار دیگر به سامانه مراجعه کنند. در صورتی که متقاضی مدارک خود را تکمیل کند، مشکلی از لحاظ مدرک نداشته باشند، می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت تسهیلات خود را دریافت کنند.

او تصریح کرد: ممکن است برخی از متقاضیان شرایط لازم از جمله مجرد بودن و یا نداشتن کد رهگیری را داشته باشند، این متقاضیان امکان دریافت تسهیلات را ندارند.

محمود زاده بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم شرایط را در این دوره برای متقاضیان بسیار آسان‌تر کنیم، تا متقاضیان با شرایط بهتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او افزود: سقف اعتبار برای تسهیلات در نظر گرفته  ۱۰هزار میلیارد تومان است و تا زمان اتمام این اعتبارات و متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته حتما متقاضیان که تاکنون پیامک دریافت نکرده و یا اطلاعاتشان پاک شده در سامانه دوباره ثبت نام کنند.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌­ شود.

با وجود اینکه طبق اعلام سامانه جامع اقدام ملی مسکن فقط افراد متاهل و سرپرست خانوار می‌توانند این وام را دریافت کنند، اما در سامانه ثبت نام در قسمت اطلاعات سرپرستی اشخاص متاهل یا سرپرست خانوار  دو دسته دیگر نیز شامل دریافت وام هستند که عبارت است از:

زن خود سرپرست

زن مجرد بالای ۳۵ سال

همچنین در برخی رسانه‌ها اعلام شده که “مردانی که سابقا سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد هستند” هم می‌توانند این وام را دریافت کنند.

براساس این گزارش باشگاه خبرنگاران همچنان تا پایان آذرماه پیگیر موضوع وام ودیعه مسکن برای متقاضیان است.

گزارش از محبوبه کباری

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
احسان
۲۲:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من حایز شرایط شدم داخل سایت نوشته فاز 2 ولی پیامک نیامده الان میتونم برم بانک برای تقاضای وام یا هنوز خیر ؟ اگه خیر. کی باید رفت...
ناشناس
۰۵:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من حقیر کوچک همه هم میهنانم جوانان برادران کمیته امداد گفت قراردا د بنگاه بیارخودمون پیگیریم کدرهگیری یاآن لاین نمیخادآیادرسته ممنونم عباس علمداریارتان
فتح اله دشمن زیاری
۱۴:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
باسلام برای چه افرای که پرونده وام ودیعه را تکمیل وضامنین را هم به بانک معرفی کرده اند وپرونده هیچ نقصی ندارد بعداز گذشت سه ماه مبلغ وام را بانک به حسابشان واریزنمی نماید
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خدا ب حق فاطمه زهرا ب حق دل سوخته ی زینب فقط جواب اینا رو بده ک همه‌ی مارو بدبخت کردن ک تو پول شیر خشک خرج مخارج دکتری موندیم اونوقت اینا دارن ب اسم منو امسال من کیسه هاشونو پر میکنن امام حسین کجای ک جواب اینا رو نمیدی
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
سلام رفتم ثبت کردم پول خرج کردم رفتم بانک صادرات میگه دیگه بودجه تمام شده بس شما مردمو مسخره کردین از جیب خودمون هم خرج کردیم چرا
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
کدوم وام مسخره ها بانکی ها فقط بگو اختلاس ببین سر و دست میشکنن الهی سرطان بشه برای خودشون و خانواده شون که این همه مردم را آزار میدن اگر اعتبار ندارید بی جا میکنید پرونده تحویل میگیرید امان از یک آشنا و پارتی هر کس نداره باید بره بمیره
بیژن اسدی 09134364404
۱۵:۳۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خانه نخرید ما شما را صاحب خانه خواهیم کرد !!!!!
صفایی
۲۲:۳۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چه مسخره بازیه آخه هزار بار رفتم بانک ملی گفتند اعتبار نداریم
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
۱۸ مهر پرونده ام در بانک صادرات تکمیل شده اما تا الان خبری نشده.. فقط میگن اعتبار نداریم. میگن بانک مرکزی اعتبار نداده زنگ میزنیم بانک مرکزی اون میگه وزارت راه اعتبار نداده.. فقط مردم را اسیر خودشون کردند
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آعاز نداشت که پایان داشته باشه ثبت نام کردیم ولی دروغگو بود
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام بنده بعد از سه ماه تلاش که نامه ای از بانک ملی باید بیاد به درب منزل تا نامه را بیاریم بانک و مابقی ماجرا بعد از سه ماه گفتن نامه شما گم شده و بعد گفتن هفته بعد مدارک ضامن و خودت رو بیار تا صلاحیتتون بررسی بشه و بعد اینکه مدارک رو بردم گفتم از بالا جلوی وام ها رو بستن برو 4 و 5 دی ماه بیا ببینیم باز شده
مهدی
۱۷:۱۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ،پس اون وعده و ،وئعید های که برید ثبت نام کنید و ضامن ببرین و بانک انتخاب کنید وام ودیعه بگیرن ،،،،پس کو،،،پس چه شد اون وام ،،،وام سرکاری ،،،وعده های تو خالی ،پوچ،،با زندگی دگرگون شده مردم بازی کردین و آخر هیچ،هر شخصی بالغ بر یک ملیون ۱۰۰۰۰۰۰تومان هزینه کردن میتونستن کرایه خونه یه برج خودشون رو بدن ،این چه بازی که که پیاده کردین،،،به قول قدیمیها گاو و پوست کندین تادم دمش،رهاش کردین ،،،این بودجه کی تامین میشه پرونده های راکت تو بانکها،به جریان بیافته تا مستاجرها وام خودشون و اخذ کنن
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
قول مسخره ای دادند، من طی چند نوبت بدلیل جواب منفی بانک که اعتبار نداریم، بانک کوثر، شهر، آینده و پاسارگاد و ملی رو انتخاب کردم ولی موفق به دریافت نشدم، حتی بدلیل بی احترامی رئیس شعبه پاسارگاد، ترز این شعبه شکایت به بازرسی شون هم کردم و به سامانه سه سوت وزارت هم گزارش کردم، هیچ اتفاقی نیفتاد
مهدی کارگر
۱۱:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ،چرا هماهنگی بین سایتی که مسکن شهرسازی بابانک ملی صورت نگرفت که تعداد مراجعه کننده گان و خروجی تکمیل شده از بانکها چند هزار نفراست ،که مبلغ مورد نیاز به همه برسه ،یه چندر غاز بوجه که نمیشه جواب گوی این همه مستاجر وبده ،،،مبلغ وچند برابر کنه بانک مرکزی ،تزریق کنه به بانکهای عامل تا مشکل پرونده های راکت در بانکها صورت بگیره تا همه وام ودیعه رو بگیرن ،لطفا رسیدگی کنین،نهادریاست جمهوری،بازرسی کشور،قوه قضائیه،بانک مرکزی،مسکن وشهرسازی،دفتر مسکن اقتصاد ،نمیدونم به هرنحوی هستش ،پیکیر این وام ودیعه باشین ،خودتون وعده دلخوشی دادین خودتون هم عملیش کنید همه وام و بگیرن ،
تقی عسگری
۰۵:۴۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام من چند بار پیام فرستادم ولی پیگیری نشده باز هم میگم من در وام ودیعه ثبت نام کردم و پرونده را تکمیل کردم در بانک صادرات و گفتن تا دو روز آینده وام به حساب ما واریز میشه ولی العان دو ماه است که از آن حرف میگذره ولی هنوز خبری نیست به بانک رفتم میگن به ما بودجه ندادن من دراین کا خیلی خرج کردم ولی تلاشم بی فایده بود با دو فرزند کوچک تو را خدا وام من بیچاره را بدید
تقی عسگری
۰۵:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ما برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردیم و تمامی مراحل را طی کردیم و پرونده خود را در بانک صادرات تکمیل کردیم و دو ضامن را بردیم و کار ما صد درصد تمام شد و کارمند ورئیس بانک صادرات به ما گفت کار شما تمام شده و پرونده شما تکمیل است و وام ودیعه چند روز دیگه به حسابتون واریز میشود ولی این کار انجام نشد و ما به بانک رفتیم و به ما گفتن که فعلا به ما تسهیلات ندادن العان از آن روز دو ماه می‌گذرد ولی هنوز وام ما را بانک صادرات به حسابمان واریز نکرده اند تو را خدا پیگیری کنید ما که تمام کارها را انجام دادیم و پرونده خود را در بانک تکمیل کردیم پس چرا وام ما را نمی‌ریزد تقصیر من مستاجر بدبخت چیه تو را به قرآن قدمتون میدم وام ما را واریز کنید
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام. اوایل آبان ماه تمام مدارک با 2 ضامن رسمی و یک ضامن قراردادی به بانک ملت شعبه کوی نصر تحویل دادم. چون بهانه ای برای جواب کردن نداشتند گفتند تماس میگیریم. از اون روز 2 ماه گذشته. دریغ از یک خبر خوش
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
باسلام.اینجانب درتاریخ ۴۰۰/۵/۳درسایت ثبت نام کردم
درتاریخ۴۰۰۸/۱دربانک صادرات تکمیل پرونده نمودم خودم وضامن امضاکردیم گفتن دوروزدیگه بحسابت واریزمیشه ۴روزبعد به بانک مراجعه نمودم گفت سایت مابسته شده وبودجه نداریم باید به ما اعتبارجدید بدهند.
سئوال من ازمسئولین اینکه منکه متحمل هزینه تهیه سفته.ضامن وافتتاح حساب شدم.وپرونده من اماده پرداخت بوده چرا بانک بمن گفته مااعتبارنداریم
پس غلط کرده ایدکه منو یکفته علاف تهیه سفته واوردن وبردن ضامن وغیره کرده اید اگه سایت بسته شده برای انهاییکه جدیدامیخواهند معرفی شوند نه منی پرونده ام تکمیل شده بود
ایادرست بمن بگن بیابرو جای دیگه ثبت نام کن وهیچ بانکی قبول نمیکند
بنابراین ازمسئولین تقاضادارم دیگه مردم را بیش ازاین مسخره نکنند انهاخدایی دارند که به موقع اش گرفتارتان میکند توکل برخدا
ازطرفی جای تاسف دارد
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تا اینجا شمردم ۵۷نفرکه حتی یک نفر از اونها هم بعد از این همه دوندگی موفق به اخذ وام نشدند ،واقعا که مسولان خدمت گذار و مومنی داریم ،اجرتون و آخرت تون با خدا ،واقعا که مسلم و عادل و برحق هستید،حی علی خیر العمل
حسن
۲۱:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تازه ما نامه به نماینده شهرمون دادیم واون بنده خدا پیگری کرد اما هیچکس جواب نداد
علی
۲۱:۳۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اقایون محترم که به فکر قشر ضعیف میخوان باشیم این وام زندگی خیلی هارو عوض میکرد
علی
۲۱:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این وامم دادن به نور چشمیاشون
رضا شعبانلو
۲۱:۲۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر من الان دوماه مرحله دوم هم قبول شدم به بانک که میرم میگن بودجه مون تموم شده دیگه خبری از ودیعه نیست ش همدان توروخدا کمک مون کنین
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اخه چرا با ملت این کارو میکنن خدارو خوش میاد
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چون ملت حقشونه
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام yic جان بند کارمند بانک ملی هستم اکثر کسانی که این نوع وامها را می گیرند فکر می کنند اگر قسط ندهند دولت می بخشد ، ولی پدر کارمند در می آید هر روز بعد از ظهر تا ساعت 8 شب باید برویم برای وصول قسط و پیگیری پرونده بدون اضافه کاری ، اگر خواستید تماس بگیرید تا مصادیق را به شما نشان دهد وام ودیعه مسکن گرفته اند بعد از 12 ماه هنوز یک قسط پرداخت نکرده اند ، بانکها به این دلایل هست که رغبتی به پرداخت این قبیل وامها ندارند ، چون کارمندان در آینده به زحمت مضاعف می افتند .
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
برای وامهای میلیاردی هم همین قدر سخت میگیرین برا اون وامها هم رغبتی برای پرداخت ندارین جمع کنین بابا همه جا شده دروغ و ریا و دغلکاری و آشنابازی !!!!!!!
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام، آقای محمودزاده از رو صندلیتون بلند شید یه سری برید تو این بانک ها ببینید چه خبره؟ چه وامی؟ چه کمکی به مستاجر؟ بابا همش چرت و پرته دو بار بانک عوض کردم استعلامات هم گرفته شد برای سه روز دیگه نوبت دادند تا با ضامن برم پرونده رو امضاء کنم روز موعود رفتم گفتن وام ودیعه مسکن بانک ملی کلا تعطیل شده بروید و تغییر شعبه بدهید؟ تمام
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با عرض سلام همشون چرت و پرت میگن من تا الان ۳ الی ۴ تا بانک عوض کردم کل مدارک من کامل بود هر کدوم یه بهونه میاره ضامنت سنش بالاست فیش حقوقی خودت زیر ۴ تومت یا از طرف بانک رتبه بندی نشدی همشون زر میزنن
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من همه مراحل رو رفتم ویه نوبت بزا، 13 ابان برای زدن بانک صادرات بی وجدان رفتم میگه سنت بالا و بهت تعلق نمیگیره انگار جای خدا نشسته وحق زندگی مارو میگیره پس شعبه عوض کردم ولی بازم نا اومیدی همه اظهار نبود سهمیه کردن تااینکه نوبت گذشت واگذارشون میکنم به خدا
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بابا ملت چکار میکنید ماهارو گیر آوردن هرکسی برای خودش داره میخوره بانک میری آبدارچی جای رییس حرف میزنه کدوم محمودزاده که میگین ازش بپرسید چکار کنیم چکار نکنیم کسی به محمودزاده محل نمیزاره بانک‌ها شدن ارث باهاشون.چکار کردیم با خودمونو بچهامون.هییییبب
فرشاد
۱۶:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام اقا بنده چند بار به شعبه بانک معرف رفتم هر کدام یه بهانه و سنگی درست کردن که وام ندن یکی میگه باید ۶ ماه حساب داشته باشی یکی میگه باید امتیاز برسه یکی میگه پر شده دیگه وام نمیدیم اخه این چه مسخره بازی اگه کمکی نیستید حداقل نمک رو زخم نپاشید
محمد
۱۶:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با این کارتون گند زدین به مملکت .
اولندش از پول خبری نیست
همین خبر کافی بود برا املاکیا و صاحب خونه ها که کرایه خونه رو ۱۰برابر کنن من ماهی ۳تومن دریافتیمه ۲تومن جای قسط وام ازدواجمه . مونده ۱تومن برام .
دربه در دنبال خونه ام میگن ماهی ۳تومن ۴تومن از کجا بیارم ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بجلی وام دهی مسکن هایی که احتکار کرذید یا مستقیم یا به صورت ارگانهاتون به بازار تزریق کنید مشکل کشور ما در چند دهه گذشته این است که با حاکمیتی دلال روبرو هستید بجای بازرگانی با دنیا افتادن به جان ملت ایران با احتکار و گران فروشی خودرو مسکن غذا دارو
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ما که همه ی مراحل رو رفتیم ، در مرحله ی آخر گفتن باید حتما سند خونه که اجاره کردی هم بیاری، دیگه برای این که صاحب خونه سکته نکنه، بیخیال وام شدیم
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
همین مرحله هم می رفتی خو ب
وحید
۱۵:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تمام چیزهای که بعنوان ضمانت نامه است این وام میخواهد دو ضامن، کسر اقساط ،سفته ،چک ،جواز،فیش حقوقی ،حکم کارگزینی و... اگر نمی‌خواهید وام بدهید چرا مردم را اذیت میکنید
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام‌تکلیف‌کسانی‌که‌برای‌وام‌ودیعه‌به‌بانک‌معرفی
شده‌وبانک‌خبر‌از‌اتمام‌بودجه‌در این‌زمینه‌را‌میدهد
چیست
69
۱۴:۲۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تمام مدارك را به بانك ملي دادم و مدارك ضامن هم بردم هيچ اتفاقي نيافتاده بانك مركزي جلوي همه وام ها را گرفته موثق
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام اصلابدردنمیخوره به اسم مردم گیرگردن کلفتامیاد
مریم
۱۳:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سامانه و بانک با هم یکسان نیستند بانک پایان موجودی و ظرفیت را اعلام می‌کند و سامانه می‌گوید فلان بانک اعتبار دارد و برعکس به مستعمره بگیر 76 ساله هم وام نمی‌دهند مگر 76 ساله هایی که مستاجر ند قرار است بمیرند که بانک‌ها سختگیری می‌کنند پس ضامن برای چیست؟
جعفر
۱۳:۴۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام،ایکاش این وام اصلا مطرح نمی شد چون همانند تمام طرح‌های دولتهای قبل مطمئنا آینده به دست افراد واجد شرایط نرسیده نمی‌رسد من افرادی را می شناسم که چند واحد آپارتمان وویلایی دارند وگرفتند وبرای من نوعی فقط باعث گرانتر شدن اجاره وپول پیش که ندارم شد،و چند وقت دیگه اگر معجزه‌ای نشود حکم تخلیه صادر میشود،،خداوند گردنش را بشکند کسی که این کار را استارت زد،،،
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یا سلام باید عرض کنم وزیر محترم راه انگار تو این مملکت زندگی نمیکنه که اطلاع نداره بیش از دو ماهه هیچ بانک ی وام ودیعه مسکن نمیده من همه بانکها رو رفتم آقایان مسئولین از خواب بیدار شوید اطلاعاتتون رو به روز کنید اگر این وام برابر یک ماه حقوق شماست دلیل بر آن نمیشود که فکر کنید برای ما مستاجران اهمیت ندارد جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم آقا بیا تو گود تکلیف ما ملت آبرو دار رو مشخص کن قدر ما مردم م
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تورو خدا پیگیری کنید پذیرش بانک ملی شدیم تشکیل پرونده دادیم الان میریم بانک میگن جلوی وام از طرف بانک مرکزی بسته شما رو این وام حساب باز کردیم به فکر مستاجر ها باشید
کسمزون
۱۲:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام دوماه پیش سفته تمام مدارک و ضامن دادم هنوز خبری از وام نیست بانک صادرات شعبه من بوده
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام وقتی که نمیتونید کاری رو درست انجام بدین ماکه توپ فوتبال نیستیم مرتب ما رو شوت میکنن این ور اون ور بنده ساکن استان خوزستان م
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام خواهشن پیگیری کنید ما همه کار در بانک ملی انجام دادیم بانک ملی به ما میگه اعتبار نداریم ما گرفتاریم مشکل داریم به این وام خیلی نیاز داریم شما رو به حضرت زهرا پیگیر باشین
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
همش حرف میزنن
میخوان بگن یعنی
وگرنه دروغه
m.s
۱۲:۴۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هممممش دورغ فقط دورغ ...
کو مگه وام میدن که به پله آخر برسه.
همه کاراشو میکنی بعد بانک میگه از اعتبار خبری نیس.
خدایی جمع کنید این آشفته بازار رو
مردم بیچاره شدن
پروبن
۱۲:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
باسلام تورو خدا دوماه پرونده من کامل دست بانک صادراته اذیت شدم تااین پرونده رو کامل کردم الان هم میگویند خبری از بودجه نیست تورو خدا مشکل داریم کمک کنید شوهرم بیماره تورو خدا رسیدگی کنید ممنون میشم
امیرصباغی
۱۲:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بعداینکه پیامک امدورفتیم بانک نوبت یکماه داد۱۷اذرمدارک بردیم قبول نکرد بانک ملی قصرفیروزه گفتند اعلام کردن فعلامدارک نگیرید لفت میدهنداخرسال بشودبگویندجلوی وام بسته شد به ما مگویند بروید به انها میگویند ندهید پرتقال فروش راپیدا کنید
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
باسلام امیدوارم پیگیری بشه
تقریبا ۵هفته پیش سعبه بانک شهر رو انتخاب کردیم.مدارک کامل بردیم..امابعدازاینهمه روز هنوز ازبانک شهر هیچ خبری ندادن.یکبارم بانک رفتیم.میگن خودشون زنگ میزنن..هنوز ک خبری نیس
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
به آقای محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی بفرمایید که مردم اگر شکایتی از بانک دارند برای پیگیری باید به همان بانک مراجعه کنند؟
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سه ماه و نیم ضامن بردم دوتا سفته بردم چک دوفقره ،برا ۴۰ ملیون بانک پارسیان اصفهان ،فقط میگن اعتبار بسته شده ازطرف بانک مرکزی ،شکایت کردم دفتر نهاد ریاست جمهوری ،قراره جواب بدن ،،،،خداتون جاگرم ونرم نشستین و با دلار بازی میکنین ،فکر مستاجرا نیستین ،آقای محمود زاده چرا اینقدر دروغ میگی ،اعتبارات و بابانک مرکزی درست کن ،۷ روز بیشتر فرصت نیست ،
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دولت جدید فقط خواسته بگه من براتون ی کاری کردم هرچندهیچ کاری هم نکرده!!!
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
همش دروغ میگید به مردم ۲ ماهه مراجعه کردیم به بانک ملی و سایر بانک ها میگن وام نمیدیم باید خونه رو خالی کنم پیش پول میخوام چیکار کنم وسایلمو بریزن تو کوچه پس کی به داد مردم میرسه
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
هیچکس !
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دیگه حرفی نمونده
کریمی
۱۱:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من دو ماه ثبت نام کردم مدارک کامل موقع پرداخت بانک ملی میگه بودجه نداریم.
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خجالت نمیکشید نه وجدانا خجالت نمیکشید دروغ میگید من ثبت نام کررم گفته مدارک وضامن بردم مدارک وضامن کسرحقوق وی نفر جاری چک الان میگه وام ها بسته اند زنگ میزنم حراست اصفهان میگه ما دوسه ماهه این وام را دیگه بودجه قرض الحسنه ای بوده دیگه بودحه اش نیست ونمیاد ومنتظر نباشید شعبه لابد درجریان نبوده
خوزستان
۱۰:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ازاول برج هفت رفتیم بانک ملی میگه اعتبار نداریم
حسین
۱۰:۲۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من ثبت نام کردم. تایید هم شده. شیراز هستم. ولی به بانک تهران معرفی شدم
قاضی
۱۰:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من ثبت نام کردم بانک ملی انتخاب کردم همه کاراش انجام دادم دو تا ضامن هم بردم ولی بانک ملی میگن اعتبار برای وام ودیعه مسکن نداریم اصلا رو این وام حساب نکنید پرداخت نمی‌کنیم
محمد
۱۰:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تو رو خدا کم دروغ بگین من در بانک ملی شهر یاسوج از برج 6 تا امروز که 23 آذر 1400 هستش هر هفته میرم میگن بودجه نیست ثبت نام کردم و ضامن هم بردم.. چرا بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد رو بودجه بهش نمیدین یا دولت دروغ میگه یا بانک داره به آشناهاشون میده
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بنده حکم سرپرست خانواری دارم ولی چند ماه درخواستم در مرحله استعلام گیر افتاده است و نمی دانم باید چیکار کنم ؟؟
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
بانک صادرات چهار راه صدف تهرانسر در خواست دادیم که اونم الان بیشتر ازدو ماهه میگن تسهیلات بهمون ندادن،خیلیا هم که خونه داشتن به نام خودشون نبوده ولی پارتی داشتن وام رو یه هفته ای گرفتن خودتونم خوب میدونید وام به مستحقش نباید برسه وگرنه این همه راه در رو تو قانونتون باز نمیزاشتین
محمد امینی
۰۹:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یک‌ماهه دنبال دوتا ضامن هستم با دسته چک،خدا لعنتشون کنه.
رضا
۰۹:۵۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
فقط یک دروغ برای پول کشیدن از جیب مردم
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ما می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
فایزه ابهری
۰۹:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام.بنده مراجعه کردم به بانک ولی گفتن :به ماابلاغی داده نشده ،اصلا بروسال بعدبیا.
جواد محمدزاده
۰۹:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام.
هیچ بانکی الان دیگه وام ودیعه رو پرداخت نمیکنه الکی به مردم نگین که برن تو سایت ثبت نام کنن.
من خودم تو سایت ثبت نام کردم بانک صادرات و رفتم تمام کارهام رو انجام دادم ضامن رو هم بردم پروندم کامل شد منتظر بودم که پرداخت بشه دیدم میگن نامه اومده بودجه تموم شده نمیتونیم بدیم.
این چ وضعشه آخه؟؟!!
خب اگه بودجه تموم شده چرا اسم بانک تو سایت بوده؟؟!!
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ماهم میریم بانک میکه سایت بسته است
حمیده. فرهادی
۰۹:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام
بخدا همش حرف وشعاره


من بانک. ملی ثبت نام کردم.

باکلی در ب دری ضامن جورکردم، هفته اول اذر تاامروز که میشه 23اذر هرروز پیگیرم، میگن بانک ملی بودجه. نداره

بانک. های خصوصی. ملل، پارسبان، پاسارگاد. ضامن هات. اونجا دست چک. داشته باشن یا گواهی اشتعال وفیش حقوقی داشته باشی


این وام مگه. برای کم درامد ها نیست، سراغ دارم هزار نفر رو که توخونه باباشون. بودن رفتن. گرفتن ما.هم. مستاجریم وکارگر باید نگا اونا کنیم، خداوکیلی چه مملکت داری هست. جمع کنید. تورو. خدا
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
جمع کنن از کجا بیارن بخورن
سیدامیر سجادی خو
۰۹:۰۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اینجانب کلیه مدارک وضمانت ها را کامل نموده ولی بانک ملی شعبه قدس میگوید دستور آمده که فعلا وام ودیعه مسکن نپردازیم . چه کنم؟ لطفا پیگیری نمایید.
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ثبت نام کردم و شرایط دریافت وام هم دارم ولی متاسفانه با مراجعه به بانک جوابی دریافت نمیکنم و مسئولین بانک میگن که اعتبار نداریم چکار کنم
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ب ولا همش دروغ بقران قسم دوماه تو شهرستان ما دیگه بانک مدارک نمیگیرن هیچ بانکی همش چرت ک تا پایان آذرماه ۲ ماه پیش خودم با مدارک کامل رفتم تخویل نگرفتن گفتن ظرفیت تموم مگه میشه ؟؟؟ فقط دو بانکم میگرفتن ک ۲ ماهه نمیگیرن بعد شماها میگین روزا آخرشه ...کی ایی دولت یچیزی اعلام کرده تا اخر سفت وسخت پاش وایستاده مثل قیمت ۲۰ قلم یادتونه ک از یهفته قبل مردمو سزکار گذاشتن فک کردیم حالا قیماا میبرن ب دوسال پیش ایی دولت فقط الکی یچی میگه بقران مردم دیگه بریدن له شدن زیر فشار
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دو از تحویل مدارک وامم گذشته ولی وامم را پرداخت نمیکنند چون میگن سقف وام تمام شده
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام متاسفانه در خصوص اعطای این وام بانک های عامل کامل سلیقه ای عمل نموده و به بهانه های مختلف درخواست را رد می کنند و اصلا شرایط سهل و آسان نیست. مسئولین لطفا از خواب بیدار شوید و با واقعیت ها روبرو شوید
وحید
۰۸:۱۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام
وام ودیعه نیست برای مسخره کردن مردم از این بانک به اون بانک واجد شرایط بودم رفتم بانک گفت بودجه نیست
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
یه ناظر برببین اکثر اشنای بانکی ها گرفتند والا اینجا بکسی که پارتی نداره چوب هم نمیدهند
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ای بابا الان 3ماه ثبت نام کردم
هنوز منتظرم تماس بگیرن
هیشکی خونه نیست
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ای بابا الان 3ماه ثبت نام کردم
هنوز منتظرم تماس بگیرن
هیشکی خونه نیست
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ای بابا الان 3ماه ثبت نام کردم
هنوز منتظرم تماس بگیرن
هیشکی خونه نیست
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ای بابا الان 3ماه ثبت نام کردم
هنوز منتظرم تماس بگیرن
هیشکی خونه نیست
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
وام ودیعه مسکن بیشتر بجای کمک به مستأجرین باعث بدبختی آنها شد جون موجرین کرایه و ودیعه مسکن را بسیار بالا بردند و دولت نیز با یک کار اشتباه درصد افزایش کرایه اعلام کرد و باعث شد که خیلیها که کمتر از این نرخ افزایش کرایه میگرفتند نیز کرایه ها را افزایش دادند . با یک کلام دولت با بی تدبیری خودش گور مستأجرینی که حالا دیگر حتی خواب خانه دار شدن را هم نمی توانند ببیند را کند.