سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد:

لزوم تبدیل نیاز‌های ترافیکی به مطالبات اجتماعی

طبیبی گفت: حضور جامعه مهندسین علاوه بر ارتقاء حوزه اجرا، می‌تواند نیاز‌های ترافیکی را از خواسته‌های اداری به خواسته‌های اجتماعی تبدیل کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اهمیت مطالعات جامع در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک گفت: علم حمل‌ونقل، دانش جدیدی در کشور بوده و متأسفانه افراد کارشناس و متخصص در این حوزه در لایه‌های پایینی تصمیم‌گیری قرار دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد حوزه مطالعات حمل‌ونقل در سال‌های گذشته در شهرداری قم گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های خوبی ازجمله طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، طرح جامع بار، طرح جامع دوچرخه، طرح مطالعات پیاده‌رو‌ها و دیگر طرح‌های مطالعاتی در حوزه حمل‌ونقل صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

طبیبی یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده را ساماندهی بخش اجرا در حوزه حمل‌ونقل اعلام و یادآورشد: مسیری که با انجام مطالعات در طرح‌های جامع آغاز شده با تیم جدید در مسیر اجرا ادامه پیداکرده تا فاصله بین مطالعه و اجرا را به حداقل برسانیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، جذب مشاوران متخصص در حوزه مطالعات حمل‌ونقل را یکی از اتفاقات خوب در چند سال گذشته دانست و تصریح کرد: متأسفانه متخصصان و مشاوران جایگاه واقعی خود را در این حوزه پیدا نکرده‌اند و در چند سال اخیر جذب مشاوران متخصص تحول بزرگی در این بخش بوده است.

طبیبی سپس ضعف‌های حوزه اجرا را یکی از مسائل مهم در حوزه حمل‌ونقل عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی بخش‌های مختلف در حوزه حمل‌ونقل نیازمند نگاهی جدید بوده و باید در گام نخست از ظرفیت مهندسان حمل‌ونقل و ترافیک استفاده کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اولویت حضور کارشناسان و مهندسان حمل‌ونقل را از بدنه شهرداری ذکر و ابراز کرد: متأسفانه امروز سهم مهندسان حمل‌ونقل و متخصصان در حوزه اجرا مشخص نبوده و جای این افراد خالی است.

طبیبی لازمه افزایش کیفیت اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی را حضور جامعه مهندسین حمل‌ونقل عنوان و یادآور شد: با ارتباط با متخصصان و کارشناسان در سطح جامعه شهروندان نسبت به مسائل حمل‌ونقلی حساس شده و حرکتی به سمت جلو در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان با تأکید به لزوم تبدیل نیاز‌های ترافیکی به مطالبات اجتماعی تصریح کرد: مطالبه آگاهانه مردم مسئولان را به حرکت و تکاپو وا‌داشته و درنتیجه نیاز‌های ترافیکی از خواسته‌های اداری به خواسته‌های اجتماعی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: حمل ونقل ، شهرداری قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.