سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کندوی مصنوعی، راهکاری مبتکرانه برای کمک به زنبورداران + فیلم

یک شرکت دانش بنیان، کندو‌هایی منطبق بر زیست‌گاه‌های طبیعی زنبور‌ها ساخته است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، مرگ ‌دسته‌ جمعی زنبورهای عسل در آلمان بر اثر آفتی به نام «واروآ» باعث شد تا یک استارت‌ آپ دانش بنیان در کشور مذکور، کندوهایی منطبق بر زیست‌ گاه‌های طبیعی زنبورها بسازد و آنها را از حمله آفت‌ها، ایمن کند.

 

 


بیشتر بخوانید


 

 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: کندو عسل ، زنبور عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
همانطور که یورگن تاتس و دیگر زنبورشناسان حرفه ایی سطح دنیا بیان کرده اند، یکی از عوامل رشد بهتر کنه واروآ، بیشتر شدن ابعاد سلولهای شش ضلعی کندو میباشد، به شکلی که با بزرگتر شدن ابعاد سلولهای شش ضلعی، زمان لازم برای رشد لارو و دگردیسی شفیره، بیشتر میشود و همین زمان اضافه، امتیازی برای تکثیر بیشتر و رشد بهتر کنه های واروآ میباشد. با تعریف درست سایز و ابعاد سلولهای شش ضلعی ( زنبورها به صورت غریزی، در ساخت سلول و شان (قاب)، این ابعاد را پیاده سازی میکنند) و معرفی برگه های مومی پرچ شده مطابق با استانداردهای طبیعی سلولها، میتوان تا اندازه بسیار زیادی بدون مصرف داروهای شیمیایی با کنه واروآ مقابله کرد.
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید. کندویی مطابق با فرم ایده آل نقشه یک کلنی در ژنگان و ذات زنبورها طراحی کرده و ساختم که به صورت نظری دارای امتیازهای بیشتری نسبت به کندوهایی است که تاکنون ساخته شده اند، اما دریغ از کوچکترین حمایت و راهنمایی علمی و عملی از طرف مسئولین برای انجام آزمایشی این کندو