سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استانداران و روسای ستاد پیشگیری

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از استانداران خواسته شده تا به تکالیف قانونی مندرج در مواد ۱۱ و ۱۲ قانون مدیریت بحران، دستورالعمل اقدامات احتیاطی توسط ستاد‌های استانی و شهرستانی اجرا شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن فصول سرما و تغییرات محسوس آب و هوایی، فراوانی وقوع مخاطرات طبیعی، بارش‌های سیل آسا و صاعقه در مناطق تجمعی، کوهستانی و ...، از استانداران خواسته شده تا با عنایت به تکالیف قانونی مندرج در مواد ۱۱ و ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور، دستورالعمل اقدامات احتیاطی در دستور کار ستاد‌های استانی و شهرستانی قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی افزود: به استناد ماده ۱۸ قانون، دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌توانند در صورت مواجهه با مخاطرات طبیعی، از محل اعتبارات جاری خود و با تائید استانداران نیاز مالی خود را تامین، تا در زمان مناسب تامین شود و در اجرای ماده ۲۱ قانون، هرگونه تخلف و سهل انگاری از سوی دستگاه‌های ذیربط باید توسط بالاترین مقام، به مراجع ذیربط گزارش کنند.

نجار تاکید کرد: ضمنا شاخص مرگ و میر و خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی مستند به ماده‌های ۲۴ و ۲۵ قانون یکی از شاخص‌های نظام پایش و ارزیابی مقامات است که از سوی سازمان، مورد نظارت و توجه جدی قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید

بازدید از چاه‌های عمیق دشت سیستان


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.