سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمانفر در صحن علنی:

نگران تزریق واکسن کرونای ممنوعه به بانوان باردار هستیم/ لزوم ایجاد سامانه برای نقل و انتقال خودرو

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس به بیان توضیحاتی درباره فوت مادران باردار به دلیل تزریق نشدن واکسن کرونا پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یکشنبه ۲۱ شهریور مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور برای سفر‌های استانی تشکر می‌کنم. مردم از فاصله زیاد بین ملت و دولت خسته شده بودند. اما این مسئله اقتضا دارد که دولت در این چند ماه مانده به پایان سال اقداماتی که منجر به تغییر شرایط کشور و در سفره مردم نمایان شود، را انجام دهد.  

وی در ادامه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی آماده است در جهت حل مشکلات مردم شبانه روز نشناسد. ما بنا نداریم در پشت تریبون حرف بزنیم، باید در فضای سازنده پیام‌های عملی مجلس و دولت منجر به حل مشکلات مردم شود نه اینکه صرفا در حد دیالوگ باشد.

حجت الاسلام پژمانفر توضیح داد: دولت باید در اسرع وقت بعد از لایحه بودجه به فکر تهیه قانون برنامه هفتم توسعه باشد. موضوع خرید و فروش خودور که شاید در سال حدود ۴ میلیون مورد صورت می‌گیرد، با  ۸۰ مشکل مواجه است. طبق بررسی‌های صورت گرفته ما برای فروشنده و خریدار خطا به صورت مکرر داشته ایم و این‌ها منجر به تشکیل چندین هزار پرونده حقوقی و کیفری شده است.

لزوم ایجاد سامانه برای نقل و انتقال خودرو

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم گفت: لازم است همان طوری که دفاتر اسناد رسمی احضار هویت و استعلام وضعیت رهن هر خودرو و استعلام مراتب فوق و مجروحین و ورشکستگی فروشنده جلوگیری از صدور اسناد رسمی وکالتی معارض را انجام می‌دهند، نیروی انتظامی نیز به این امر اهتمام کند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند. حل مسئله نقل و انتقال خودرو و ایجاد سامانه برای نقل و انتقال خودرو که بتواند مشکل نقل و انتقال را حل کند مورد درخواست ما است.  دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهور باید این مسئله را عملیاتی کنند.

نگران تزریق واکسن ممنوعه به بانوان باردار هستیم

پژمانفر خاطر نشان کرد: نزدن واکسن برای خانم‌های باردار هیچ توجیهی ندارد. طبق گزارش‌های واصله نگرانی داریم که  واکسنی که در کشور ممنوع است برای واکسیناسیون آن‌ها استفاده شود. متاسفانه به دلیل عدم واکسیناسیون خانم‌های باردار در این قشر و جمعیت فوتی داریم.  

این نماینده مجلس یازدهم افزود: بیماران مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، پس توجیهی ندارد که داروخانه‌ها داروی آن را توزیع کنند که منجر به شیوه بازار سیاه برای این مسئله شود. حتما دولت برای حل آن تدبیری کند.

کمیسیون اصل ۹۰ به مرخصی بدون حد و حصر مجرمان امنیتی اقتصادی ورود کرد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: مرخصی بی حد و حصر مجرمان امنیتی اقتصادی موجب در مضان اتهام قرار گرفتن دستگاه قضائی شده است. کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود پیدا کرده و باید تمامی کسانی کمه در این مسئله مورد خطاب هستند به  زندان‌ها برگردند.

پژمانفر گفت: وزارت جهاد کشاورزی  از ابتدای سال زراعی قیمت خرید تضمیمی گندم را به نحوی اعلام کند که موجب امیدواری برای  کشت این محصول شود، زیرا پیش بینی موسسه اقلیم شناسی در  سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد وضع بهتری در بارش نداریم، باید امید را به کشاورزان برای کشت گندم برگردانیم.

نماینده مجلس یازدهم افزود: وضعیت گردشگری در شهر مشهد به شدت به ضرر و زیان افتاده است. در دولت قبل هیچ تدبیری نشد و در دولت آقای رئیسی برای آن تدبیر امیدوار کننده‌ای برای قشری که تلاش زیادی دارند باید صورت بگیرد.  

وی افزود: در ارتباط با موضوع شفافیت آرا نمایندگان کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس طرح شفافیت را تصویب کرده و باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد و هیات رئیسه آن را در دستور قرار دهد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.