سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشتازی آذربایجان‌شرقی در جهش تولید

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: آذربایجان شرقی در بین استان‌های مجری طرح جهش تولید بیشترین موفقیت را در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ربانی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مراغه گفت: کشاورزان استان آذربایجان شرقی در سال اول طرح جهش تولید از نظر سطح زیر کشت و اجرا بیشترین موفقیت را کسب کردند.

ربانی افزود: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و با پشتیبانی مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سطح ۱۵۴ هزار هکتار از دیم زار‌های استان اجرا شد.

او اضافه کرد: طرح جهش تولید سال زراعی آینده در سطح بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: حمایت مالی، بیمه اراضی زیر کشت طرح، آموزش، تامین کود و سم این طرح را ستاد برعهده دارد.

او هدف از اجرا‌ی این طرح را حمایت از تولیدات زراعی، افزایش تولید در دیم زار‌ها، افزایش درآمد کشاورزان و تامین امنیت غذایی کشور اعلام کرد.

ربانی افزود: آذربایجان شرقی از استان‌های دیم خیز در کشور و توسعه این طرح به تمامی دیم زار‌ها از برنامه‌های ستاد اجرایی و جهاد کشاورزی است.

طرح جهش تولید امسال با مشارکت ۹۲ هزار کشاورز در ۷ هزار و ۸۹۸ روستای کشور اجرا شد.

از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ۱۷۳ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

طرح جهش تولید به صورت پایلوت در شش استان کشور اجرا می‌شود که با اتمام طرح ،تولید در دیم زار‌ها تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.