سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلال احمر هلال امید برای بیماران کرونایی در مشهد

معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۲۴ بیمار کرونایی در مدت یک ماه از فعالیت مراکز درمان سرپایی هلال احمر در مشهدخدمات مختلف دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی ذاکر معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۲۴ بیمار کرونایی در مشهد از فعالیت مراکز درمان سرپایی هلال احمر خدمات مختلف دریافت کرده‌اند که این خدمات شامل تزریق رمدسیویر، خدمات پرستاری، خدمات دارویی، معاینه توسط پزشک عمومی و متخصص، سرم تراپی، سنجش فشار خون و اکسیژن و نیز تزریق عضلانی و اکسیژن‌تراپی است در چهار مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی عرضه می‌شود.

او افزود: سامانه تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) هلال احمر به دلیل همه گیری گسترده ویروس کرونا با کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار خود را در چهار مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی از اواخر مرداد ماه در این شهر آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید


معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت به صورت تفکیکی سه هزار و ۲۶۱ تزریق رمدسیویر، ۲ هزار و ۳۶۰ معاینه پزشک عمومی، هزار و ۲۵۳ مورد سنجش فشار خون و سه هزار و ۱۶۳ مورد سنجش اکسیژن خون به عنوان بیشترین خدمات در این مراکز به صورت رایگان انجام شد.

ذاکر بیان کرد: این مراکز با هدف کاهش بار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری، در چهار نقطه مختلف مشهد فعال شده‌اند.

او با بیان اینکه ۸۵۱ نیرو در این مراکز فعالیت دارند تصریح کرد: این مراکز تا زمان نیاز و کاهش مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.