سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی رییس جمهور از نحوه مقابله با کرونا در استان یزد

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: استان یزد می‌تواند در زمینه مقابله با کرونا الگوی خوبی برای سایر استان‌های کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین رییسی در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا از تلاش کادر بهداشت و درمان استان یزد در مقابله با موج پنجم کرونا قدردانی کرد.

طالبی استاندار یزد که بصورت مجازی در این نشست حضور داشت، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و مدیریت خوب استان یزد در مقابله با موج پنجم گفت: استان یزد در پیک پنجم وسه آمار ابتلا، فوت و بستری آمار به قله پیک کاهشی رسیده است و مدیریت خوبی در بحث کاهش فوتی‌ها انجام شده وهمه این‌ها مرهون زیرساخت‌های خوب استان یزد، تلاش کادر بهداشت ودرمان و مدیریت خوب در استان یزد است.

استاندار افزود: در این نشست به فعالیت‌های انجام شده در دوران کرونا در استان یزد از جمله: تولید ماسک در کارگاه خانگی و کارخانجات، تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های مورد نیاز از جمله اکسیژن ساز باهمکاری خیران و تسهیلات قرض الحسنه که در اختیار اصناف واحد آسیب دیده قرار دادیم، احداث بیمارستان بحران و ایجاد مراکز واکسیناسیون تجمیعی پرداخته شد.

طالبی ادامه داد: مشکلات استان یزد از جمله این که ۴۰ درصد بیماران غیربومی هستند و باید تامین اعتبار مناسبی برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان انجام شود و طرح‌های نیمه تمام نیز لازم است به بهره بهرداری برسد، نیز مطرح شد.

رییس جمهور تاکید داشت: در حوزه بهداشت و درمان و فعالیت خیران، تجارب استان یزد به سایر استان‌ها منتقل شود و همچنین در مورد تکمیل طرح‌های بیمارستانی، دستور تامین اعتبار صادر شد آن هم با اولویت طرح‌های بیمارستان‌هایی که زودتر به بهره برداری می‌رسند.

استاندار گفت: در مورد اتباع خارجی هم موضوعی مطرح شد که دستور دادند واکسیناسیون در این گروه نیز مورد رصد و پیگیری قرار بگیرد و در مورد بحث گردشگری هم ساز و کار رونق بخشی و حمایت به بخش گردشگری تدوین شود که امیدواریم با دستور رییس جمهور انجام بگیرد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.