سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیازی که اشک صاحبش را درآورد/از سر گیری احداث بیمارستان ثلاث باباجانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت : هم‌اکنون پیاز با قیمت هر کیلوگرم بین چهار هزار تا ۴۵۰۰ تومان از پیازکاران شهرستان خریداری می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یاری پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت : هم‌اکنون پیاز با قیمت هر کیلوگرم بین چهار هزار تا ۴۵۰۰ تومان از پیازکاران شهرستان خریداری می‌شود، در حالیکه قیمت پیاز در بازار بین هشت تا ۱۰ هزار تومان و چیزی معادل دو برابر قیمت خرید پیاز از کشاورزان است.

او گفت : پیازکاران شهرستان هرسین به دلیل وجود نداشتن سردخانه یا واحد فرآوری و یا بازار مستقیم عرضه محصولات کشاورزی، ناچار به فروش محصول خود با قیمت پایین به دلالان هستند و عمده سود ناشی از فروش پیاز عاید واسطه‌ها می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با اشاره به توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در زمینه پیاز در شهرستان، از سرمایه‌گذاران در زمینه ایجاد واحد‌های سردخانه‌ای و یا فرآوری پیاز در شهرستان دعوت کرد.

یاری پور افزود: یکی از کار‌هایی که برای حمایت از پیازکاران می‌توان انجام داد ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی است که در این راستا پیشنهاد داده ایم که در بخش بیستون و در مسیر آثار جهانی آن غرفه‌هایی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی برپا شود تا هم تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را با قیمت متعادل تری بفروش برسانند و هم مصرف کنندگان بتوانند با قیمت مناسب تری محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را از این مراکز عرضه مستقیم تهیه کنند.

او اشاره‌ای به سطح زیر کشت پیاز در شهرستان هرسین داشت و گفت: امسال در این شهرستان ۳۶۰ هکتار پیاز کشت شده و پیش‌بینی می‌شود نزدیک ۲۰ هزار تن پیاز در هرسین تولید شود.

یاری‌پور متوسط عملکرد پیاز را در مزارع شهرستان هرسین حدود ۶۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: اکثر پیاز تولیدی در شهرستان هرسین از نوع پیاز قرمز است که این پیاز به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی دارد و در همه جای کشور شناخته شده است.

یاری‌پور گفت: هرسین یکی از قطب‌های تولید پیاز کشور به شمار می‌رود و سالانه حدود ۱۰ درصد از پیاز تولیدی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

او گفت: برداشت پیاز در شهرستان هرسین از اوایل شهریور شروع شده و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.

احداث بیمارستان ثلاث باباجانی از سر گرفته شد

معاون‌توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه گفت: احداث بیمارستان ثلاث باباجانی که متوقف شده بود، از سر گرفته می‌شود.

فریبرز ایمانی افزود: یکی از مطالبات مردم شریف ثلاث باباجانی و دغدغه‌های نظام سلامت استان کرمانشاه، بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان است که پس از زلزله آبان ماه سال ۱۳۹۶ متأسفانه دچار مشکلاتی شده بود.

او افزود: پس از زلزله مذکور، چندین بار اسکلت اجرا شده بیمارستان، بررسی و پس از اطمینان از مقاومت و کیفیت سازه اجرا شده، نسبت به ادامه عملیات اجرایی بیمارستان اقدام شد.

معاون‌توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: متأسفانه وقوع پس لرزه‌های فراوان در منطقه، سبب کندی و اختلال در امر ادامه ساخت پروژه شد و با توجه به تورم‌های ناشی از تحریم‌ها، پیمانکار قادر به ادامه کار مطابق با قرارداد فی مابین نبود.

او ادامه داد: بر همین اساس مطابق با تصمیمات شورای فنی استان کرمانشاه، دانشگاه نسبت به خاتمه پیمان پیمانکار اولیه و برآورد کار‌های باقیمانده اقدام کرد.

ایمانی گفت: پس از آن در سه مرحله نسبت به برگزاری تشریفات مناقصه با اعتباری نزدیک به چهارصد میلیارد ریال اقدام شد که متأسفانه با عدم استقبال پیمانکاران مواجه شده بود.

او گفت: در چهارمین مرتبه برگزاری تشریفات مناقصه در ماه جاری، یک شرکت پیمانکار برنده مناقصه شده و پس از طی مراحل قانونی از جمله بازگشایی پاکات، تأیید کمیته فنی، بازرگانی و ارزیابی پیمانکار، به زودی با عقد قرارداد، شاهد شروع مجدد عملیات اجرایی این بیمارستان خواهیم بود که خبر خوبی برای ساکنان این شهرستان مرزی است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.