سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با عمل، امید بسازیم

ایجاد امید از طریق عمل، یادآور این است که جایگزینی برای خودکشی وجود دارد و هدف آن ایجاد اعتماد و روشنایی در افراد یک جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، راهله علیرضایی کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از هر ۱۰۰ مرگی که در جهان اتفاق می‌افتد، یک نفر در نتیجه رفتار خودکشی است این رفتار ویرانگر است و تأثیر عمیقی بر اطرافیان خود می‌گذارد.

او افزود: ایجاد امید از طریق عمل، یادآور این است که جایگزینی برای خودکشی وجود دارد و هدف آن ایجاد اعتماد و روشنایی در همه ما افراد یک جامعه است.


بیشتر بخوانید


علیرضایی اضافه کرد: اقدامات متولیان سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد و همچنین بهداشت عمومی جامعه، چه کوچک و چه بزرگ، ممکن است برای کسانی که در حال مبارزه با این افکار هستند، امید ایجاد کند.

او اظهار داشت: پیشگیری از خودکشی اغلب امکان پذیر است و پرسنل بهداشت و درمان نقش کلیدی در پیشگیری از آن دارند.

علیرضایی تصریح کرد: از طریق عمل، می‌توانید برای کسی در تاریک‌ترین لحظات زندگی خود بسر می‌برد تغییراتی ایجاد کنید.

او گفت: به عنوان عضوی از جامعه، به عنوان یک کودک، به عنوان یک والدین، به عنوان یک دوست، به عنوان یک همکار یا به عنوان یک همسایه، همه ما می‌توانیم در حمایت از کسانی که بحران خودکشی را تجربه می‌کنند یا افرادی که از خودکشی رنج می‌برند، اقدامات موثری داشته باشیم.

علیرضایی بیان کرد: افکار خودکشی، عوامل و علل منجر به خودکشی پیچیده و متعدد هستند؛ هیچ رویکرد واحدی برای مدیریت این شرایط وجود ندارد بلکه باید به صورت تلفیق از چند رویکرد و نگاه این شرایط را مدیریت نمود.

او افزود: افرادی که خودکشی می‌کنند ممکن است احساس کنند که برای دوستان، خانواده و اطرافیانشان گرفتاری ایجان نموده و یا مانند یک بار هستند و بنابراین احساس می‌کنند تنها بوده و هیچ گزینه دیگری به جز این رفتار برای از بین بردن این خلاء ندارند. در این میان بیماری همه گیر کووید ۱۹ باعث افزایش احساس انزوای و آسیب پذیری بیشتری شده است.

علیرضایی اضافه کرد: با ایجاد امید از طریق عمل، می‌توانیم به افرادی که افکار خودکشی را تجربه می‌کنند نشان دهیم که امید وجود دارد و ما به آن‌ها اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم از آن‌ها حمایت کنیم.

او ادامه داد: با تشویق، درک، دستیابی و به اشتراک گذاشتن تجربیات، می‌توانیم به افراد اعتماد به نفس داده تا برای پیشگیری از رفتار‌های خودکشی دست به کار شوند؛ برای جلوگیری از خودکشی نیاز است که ما چراغ روشنایی برای دردمندانی باشیم که نمی‌توانند این درد را مدیریت نمایند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.