سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

عدالت در تامین اجتماعی از اولویت‌های اساسی و مهم است

موسوی گفت: حکمرانی تامین اجتماعی را با رویکرد دینی دنبال می‌کنیم و این حکمرانی و عدالت در تامین اجتماعی از اولویت‌های اساسی و مهمی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه خود اظهار کرد: بحث رفاه و تامین اجتماعی در قالب سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم در همه نظام‌ها و حکمرانی‌ها و حاکمیت در عرصه‌های مختلف است.
وی افزود: از این منظر که نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسئله‌ای به نام عدالت توجه و اصالت ویژه‌ای دارد به نظر می‌رسد که اهمیت موضوع تامین اجتماعی برای این نظام نسبت به سایر نظام‌ها چه شرقی و غربی ضریب امنیت اش بیشتر است.

موسوی ادامه داد: حکمرانی تامین اجتماعی با رویکرد دینی که ما دنبال می‌کنیم به لحاظ تامینی و تضمین این حکمرانی و عدالت در تامین اجتماعی از الویت‌های اساسی و مهمی است.

وی گفت: رویکرد خود در این عرصه و سازمان در قالب چند مفهوم می‌گویم، انتظارات مقام عالی وزارت و دولت سیزدهم که یکی از دغدغه‌های اصلی اش خدمت رسانی به مردم و تحقق آرمان عدالت است رویکرد‌های خود را به عنوان اصل خود و سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کنم.

موسوی بیان کرد: امیدوارم با فهم مشترکی از این مفاهیم خواهیم داشت، بتوانیم برنامه و کار‌های خود را در حوزه‌های تخصصی همچون بحث‌های بیمه‌ای و سرمایه گذاری، حوزه‌ی درمان و سایر خدمات متنوعی که وظیفه داریم به آحاد جامعه به ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه و افزایش دهیم.

وی گفت: سه مفهوم تحول، عدالت، اعتماد، بنده و برنامه هایم را برای سازمان تامین اجتماعی مشخص و معرفی و در آینده ارزیابی خواهد کرد، تحول نسبت ما را با وضعیت موجود مشخص می‌کند، تحول در سازمان تامین اجتماعی دارای سه جهت خواهد بود، تحول در چشم انداز و نگاه کلان به این سازمان، تحول در جهت گیری و سیاست‌هایی که ما باید با توجه به آن چشم انداز اتخاذ کنیم

موسوی ادامه داد: سومین جهت تحول در روندها، کارکرد‌ها و عملیات اقدام و عملی است که باید ما داشته باشیم.

وی اظهار کرد: عدالت رویکرد جهت تحولی ما را مشخص می‌کند، نسبتی که ما با تحول داریم با محوریت عدالت خواهد بود به این معنی که حق به حقدار برسد، ما درتامین اجتماعی امانت دار حق و مال مردم هستیم.

موسوی بیان کرد: در سازمان تامین اجتماعی ما امانت دار حق الناس و مال مردم هستیم، نه تنها نباید در مدیریت بخش ما نباید مشکل داشته باشیم بلکه با رویکرد عدالت در ساز و کار‌ها و فرآیند‌هایی که دنبال ترمیم این وضعیت در تامین اجتماعی هستیم بایستی مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم.

وی افزود: دسترسی به منابع تامین اجتماعی و دست اندازی با هر رویکرد از جمله قوی، سیاسی بایستی قطع شود؛ فساد و مفسد در منابع مردم نباید جایگاهی داشته باشد، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید چیده شود که قطعا با رویکردی که از طریق شفاف سازی با استفاده از سخت افزار و نرم افزار داریم قطعا با رویکرد عدالت محور موفق خواهیم بود و بخش دیگر مقابله با فساد نیز باید به وجود بیاید.

موسوی گفت: اعتماد به این معنی که بایستی کارایی و کارآمدی را به حدی برسانیم در مدیریت صندوق تامین اجتماعی رضایت عمومی برای خدمت بگیران ما حاصل شود، شاخصه‌ی اصلی رضایت مردم است، محور اصلی کار ما و سازنده‌ی اعتماد در رضایت مردم خلاصه خواهد شد، اگر این رضایت تولید شد، مولد اعتماد و منجر به کارایی و کارآمدی سیستم خواهد شد و نیز ترمیم کننده‌ی آسیب فاصله‌ی بین ادعا و عمل است.
وی بیان کرد با امیدواری کامل سازماندهی کار‌ها بر اساس این سه اصل تحول، عدالت، اعتماد شدنی است و دوم اینکه ما می‌توانیم الگوی موفق تامین اجتماعی را بر مردم عرضه کنیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: من از تمامی مشکلات در این سازمان خبردارم، به عنوان مثال ۴۳ هزار میلیارد هزینه درمان به چه معناست یا ضریب پشتیبانی چه مقدار است، اما اگر مسیر و جهت خود را با این سه معیار همراه نکنیم برنامه‌های تعریف شده با مشکلات رو به رو خواهد شد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مثل دفترچه بیمش که فقط قرص سرماخوردگیو بابیمه قبول میکنن...اونم ازبیمه تکمیلیشون