سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: گروسی بامداد فردا به ایران سفر می‌کند

بنا بر اعلام خبرگزاری رویترز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا یکشنبه با مقامات ایران در تهران دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب به تهران سفر می کند و فردا (یکشنبه) درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک با دیپلمات‌های ایرانی گفتگو کند.

در این سفر گروسی با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفتگو خواهد کرد.

دیروز جمعه لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، در توییتی در حساب کاربری خود از احتمال سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران قبل از نشست شورای حکام خبر داده بود.

گفته می‌شود از زمان آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی در ایران، این نخستین بار است که گروسی به کشورمان سفر می‌کند.

اخیرا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نگران است اطلاعات مربوط به تأسیسات هسته‌ای که ایران اجازه بررسی آن‌ها را به بازرسان نداده است، همچنان حل‌نشده باقی بماند.

او همچنین مدعی شده بود که تهران باید در اسرع وقت این مسئله را حل کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته به کشور‌های عضو خود اطلاع داد هیچ پیشرفتی در ارتباط با دو موضوع اصلی حاصل نشده است: توضیح درباره ذرات اورانیوم یافت شده در چندین سایت قدیمی، سایت‌های اعلام نشده و همچنین دسترسی فوری به برخی از تجهیزات نظارتی تا آژانس بتواند همچنان به بررسی و زیر نظر گرفتن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ادامه دهد.

مذاکرات جداگانه و غیر مستقیم بین آمریکا و ایران برای بازگشت هر دو به تعهدات مرتبط با توافق هسته‌ای از ماه ژوئن متوقف شده است. واشنگتن و متحدان اروپایی آن از دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران -که در ماه اوت بر سر کار آمده است- خواسته اند به مذاکرات باز گردد.

بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های بزرگ، تهران با اعمال محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های هسته‌ای اش در ازای لغو تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه آن موافقت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ واشنگتن را از توافق هسته‌ای ایران خارج و تحریم‌های اقتصادی سخت گیرانه را بار دیگر بر ایران اعمال کرد. ایران در سال ۲۰۱۹ با نقض بسیاری از محدودیت‌های اصلی موجود در توافق هسته‌ای همانند غنی سازی اورانیوم با درجه خلوص بالاتر  به اقدام ترامپ واکنش نشان داد.

قدرت‌های غربی باید در این باره تصمیم بگیرند که آیا باید برای صدور قطعنامه‌ای در انتقاد از ایران و افزایش فشار بر این کشور تلاش کنند یا خیر. چنین قطعنامه‌ای می‌تواند از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران را در معرض خطر قرار دهد.

نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فقط از یه جا خنده م گرفت
گروسی با اسلامی دیدار میکنه(اصلاحطلب بی تخصص شده رییس انرژی اتمی)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تمام این سیاسون کت و شلواری کروات زده همون تروریست های فرودگاه بغداد هستن
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این کثافت جاسوس را راه ندهید این مردک احمق در ایران که هست یک چیز میگوید پبش اربابش که میرود دم تکان میدهد وچیز دیگری میگوید تا پای این جاسوسان به کشور باز است خرابکاری ها هم ادامه دارد
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
هدف اینها اصلاح امور نیست بلکه ایجاد اختلاف وضدیت است!!!
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دولت آقای رئیسی باید :"روز شما برجام "را بر سر در وزارت خارجه یا هر جایی که مناسب می داند نصب کند !کاری که دولت روحانی پشت گوش انداخت !و شد قصه کفش های میرزا نوروز !!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
واقعا"نصب روز شمار برجام لازم است تا ببینیم این سریال کی تمام می شود
فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
می‌خوایم نیاد ،پایش را بشکنید ،سر دسته جاسوسان و تروریستها.
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
هدف شوم این سفر ها عبارت است از :1_ایجاد اختلاف بین مسئولین 2_ایجاد شک وتردید در بین مردم 3_ایجاد تفرقه بعد از اختلاف وشک وتردید 4_بهم ریختن حرکت وثبات دولت رییسی وگل آلود کردن آب !!!
Bakhtiyari
۱۷:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اول شخص و سازمان متهم تحریم ایران همین گروسی و آژانس هستن که بیخ گوششان کشورهایی در حال تولید و گسترش سلاحهای اتمی مینیاتوری هستن که چندین بار کره زمین را شخم بزنند.
آژانس پاک و صادق و جهانی نیست آژانس آژانس جهان سوم هاست!!!؟؟؟
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سخنگوی انرژی هسته ای آقای دکتر کمالوند باش ملاقات کنه
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
می گم این جناب گروسی چند بار از آمریکا و رژیم صهینویستی درخواست اینهمه همکاری رو کرده؟؟؟؟؟ فقط ایران باید همکاری کنه؟؟؟
بختیاری
۱۷:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
جناب گروسی و آژانس جواب بدین،! آیا سلاح اتمی برای پدافند پاک کیهانی بده؟؟؟
آژانس ساخته و پرداخته دست قدرتهای بزرگ برای ترور دانشمندان جهان آنهم از کشورهای در حال توسعه و همچنین جلوگیری از رشد و پیشرفت آنها و تحریم آنها به بهانه همین رشد و پیشرفت ،آژانس آژانس دروغ و فریب و آژانس ترور و همکار تروریست‌هاست.
شک ندارم ایران ما پاک ترین برنامه اتمی جهان را دارد.
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
گروسی وامثال گروسی بدانند : برجام در دولت رییسی به مرحله " عمل در برابر عمل " و " انتظار در برابر انتظار " رسیده ! همانگونه که در افغانستان عمل کردید ونتیجه اش را دیدید !باید منتظر باشید وما نیز منتظریم تا نتیجه عمل شما وخودمان را ببینیم !!!
بختیاری
۱۷:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این لعنتی چرا ایران میاد چرا تحریمها برداشته نمی‌شوند این مردک را تا رفع نشدن تحریمها به ایران راه ندهید زیرا یک سر همه این تحریمها مربوط به آژانس است.
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
نیای انشالله
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
با چاپلوسی کارتون نمیشه اینقدر باید التماس کنین تا ایران برگرده برای میز مذاکره دیگه دوره غربزدگی تموم شد که مسؤل ایرانی بیاد التماس شما کنه
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این دفعه تو گزارشش میخواد چی بنویسه حتما" میخواد بنویسه ایران توانسته در زمان کمتر از 2 ماه کلاهک هسته ای ساخته اصلا" چرا این احمق ها را به ایران راه میدن
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ایشون میاد که به نوعی با ایران اتمام حجت کنه و هدفش ارعاب ایرانه. ابزارش اخم کردن و تهدید زبانیه. دقیقا این کارو دوبار تو دولت قبل انجام داد و میشه گفت نتیجه گرفت.
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سگ کی باشه
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
از این رفت و آمد فقط دنبال راه نفوذ هستند که هم جاسوسی کنند و هم اهداف شیطانی خود را دنبال کنند بدون اینکه تعهدی را بپذیرند و اگر هم پذیرفتند عمل کنند ما نباید یک ساعت هم معطل آنها شویم مذاکره و رفت و آمد اشکالی ندارد ولی ما باید کار خودمان را بکنیم و اگر احساس کردیم آنها ما را سرکار می‌گذارند ما هم آنها را سرکار بگذاریم تا بفهمند که این سر دواندن به ضرر خودشان است .
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
برخلاف گذشته، در حد جایگاه این فرد باید ملاقات با مسئولین کشور صورت گیرد. حداکثر در سطح رییس انرژی اتمی و یا معاون وزیر خارجه نه بیشتر.
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کاملا موافقم
احمد
۲۰:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آفرین نباید تحویلش گرفت حتی همون رئیس انرزی اتمی هم از سرش اضافه است
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این مردک بی منطق رو یکی نیست سرجاش بشونه
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این مردک بی منطق رو یکی نیست سرجاش بشونه
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
گروسی فهمیده که قرعه کشی ایران خودرو فردا شروع میشه آمده تا از این مسابقه نفس گیر جا نماند و برنده یک پژو بشه و دوتا ببرد .‌
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این ها با شمایل دیپلمات میان اما خدا میدونه چه کاسه ای زیر نیم کاسه شونه
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اگه اشکالی نداره از همین الان برید تو کار اتم اون هم با تهدید تمام عیار اگر کسی چیزی گفت بفرمایید بیست ساله ما میگیم نداریم دنبال چیز دیگه هستیم باور ندارین پس حتما خودتون این را میخاستید تمامش کنید بازی را
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
پرروهای نجومی
مریم
۱۵:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مواظب این جاسوس باشید حواس جمع فرزندان غیور رهبری