سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو برابر شدن سهمیه واکسن استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، با دو برابر شدن سهمیه واکسن استان، ظرفیت تزریق روزانه ۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت : اسفند ۹۸ و در آغاز بحران کرونا، یک نقشه راه برای مبارزه با این بیماری تهیه کردیم که هر شش ماه یکبار با توجه به شرایط، مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

او گفت : امروز ۱۵۰۸ نفر در مراکز بیمارستانی استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که ۲۳۰ نفر از این تعداد در "آی سی یو" بوده و ۵۸ نفر نیز بدحال می‌باشند.

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه برای دو هزار تخت بستری در پیک پنجم برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: خوشبختانه در مقایسه با هفته گذشته میزان بستری‌ها یک روندی کاهشی داشته و پیک پنجم کاملا تحت کنترل است.

او افزود: دو هفته قبل نیز یک بیمارستان مجهز سیار مخصوص بیماران حاد تنفسی با حضور فرماندهان سپاه افتتاح شد که می‌تواند به کنترل این بیماری بسیار کمک کند.

بازوند در خصوص روند واکسیناسیون در استان ادامه داد: در زمینه تزریق واکسن در جامعه هدف، تاکنون نزدیک به یک میلیون دوز واکسن تزریق شده که از این میزان ۴۴ درصد نوبت اول و ۲۳ درصد نیز تزریق نوبت دوم داشته‌اند.

او افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن در میان کلانشهر‌ها رتبه اول را داریم و به لحاظ استانی هم در رتبه سوم کشوری هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون روزانه ۳۰ هزار دوز تزریق روزانه واکسن داریم و این ظرفیت وجود دارد که این میزان را به ۷۰ هزار دوز برسانیم، البته اگر سه شیفت کار شود تا ۱۰۰ هزار دوز هم امکان واکسیناسیون وجود دارد.

استاندار کرمانشاه در این نشست خواستار دو برابر شدن سهمیه واکسن استان شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.