سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد؛

تلاش برای افزایش آمار روزانه واکسیناسیون به ۲ میلیون نفر

رئیس جمهور گفت: امیدواریم واکسیناسیون روزانه به زودی آمار ۲ میلیون نفر در روز را پشت سر بگذارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه به لطف خدا گام‌های تحولی خوبی در حوزه مقابله با بیماری برداشته شده است، گفت: اولین گام تحولی در حوزه ساخت واکسن برداشته شده و علاوه بر ارائه مجوز به واکسن فخرا، خطوط تولید واکسن‌های برکت و رازی نیز ارتقا و توسعه یافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه درصدور مجوز توزیع و استفاده از واکسن‌های ساخت داخل تسریع شده، اما به هیچ وجه دقت تحت تاثیر سرعت قرار نگرفته است، افزود: در مجموع تولید واکسن داخلی پیشرفت بسیار خوبی داشته و این روند تا رسیدن روند ساخت واکسن به حد کفایت نیاز داخلی، تداوم خواهد داشت.

رئیسی همچنین نزدیک شدن آمار واردات واکسن به مرز ۵۰ میلیون دوز را گام تحولی و مثبت دیگر در عرصه مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش آمار واردات و همزمان افزایش آمار واکسیناسیون روزانه تا حدود زیادی باعث ایجاد آرامش و رفع نگرانی‌های مردم شده و امیدواریم واکسیناسیون روزانه به زودی آمار ۲ میلیون نفر در روز را پشت سر بگذارد.

رئیس جمهور همچنین از اجرای موفق طرح به روز شده غربالگری (شهید سلیمانی) قدردانی و تصریح کرد: مجموع این گام‌ها و اقدامات تحولی زمینه‌ساز بازگشایی مدارس و مراکز علمی و همچنین گشایش و رونق در کسب و کار‌ها خواهد بود. به طور طبیعی تداوم عقب‌ماندگی‌های آموزشی و محدودیت‌های موجود برای کسب و کار‌ها باعث نگرانی مردم هستند و امیدواریم لوازم ضروری این بازگشایی‌ها که اصلی‌ترین آن‌ها رسیدن واکسیناسیون به حد نصاب است، هر چه سریع‌تر فراهم شود.

رئیسی تاکید کرد: البته تحت هر شرایطی و حتی پس از به حدنصاب رسیدن آمار افراد واکسینه شده، الزام همگانی به رعایت اصول بهداشتی موثرترین اقدام در کنار واکسیناسیون برای صیانت از مردم در برابر ویروس کووید ۱۹ است. همه مردم باید دولت را در اجرای دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی یاری کنند. قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا هم باید در دوره جدید، تمام تلاش خود را برای اجرای حداکثری پروتکل‌ها به کار بگیرد و دبیرخانه ستاد نیز فعال‌تر از گذشته به رصد تحولات و ارائه گزارش‌های دقیق بپردازد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بهتر است گزارش‌های ارائه شده به ستاد از سوی بخش‌های مختلف درباره کاهش یا افزایش ابتلا یا موارد فوتی، همراه دلایل چرایی این افزایش و کاهش مطرح شوند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به منظور مدیریت افکارعمومی در مواجهه با شیوع کرونا و رفع نگرانی‌های بی‌مورد، بهتر است با نظارت وزارت بهداشت نشست‌های علمی و کارشناسی در صدا و سیما برگزار شود و دیدگاه‌ها و نظرات مختلف در این جلسات ارائه شده و به بحث و بررسی دقیق گذاشته شوند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره نزدیک شدن به اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: مذاکرات با طرف عراقی درحال انجام است تا با اولویت صیانت از جان عاشقان و زائران خاندان عصمت و طهارت، این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آقای رئیس جمهور ، روزانه یک دور کامل 80 میلیونی با چندین دوز یادآور باز بزنیم هم چاره ای برای بیماری ندارد ، وسیله را هدف نکنیم. فکر دگر باید
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دمت گرم مرد خدا
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
انشاالله
عباس
۱۷:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام
درود خداوند بر تو سید امید در دل مردم زنده کردی
ت
۱۷:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دکتر رئیسی رئیس جمهور محبوب و خوبمان دوست داریم کاش هشت سال قبل می آمدی حالا این همه مشکل معوقه انبوه نشده بود و کشور شرایط دیگری داشت هرچند کارهای زیادی انجام داده و بسیار زحمت می کشید اما متاسفانه باید مدتها مشغول برطرف ساختن خرابی های گذشته باشید که بر کشور تحمیل شده اما امیدوار کننده هست انشالله که با وزیران جهادی و دلسوز خود هر روز شاهد شرایط بهتر بر ای مردم و کشور باشیم .
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مطمئنی الان داره بهتر میشه ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماکه خانوادگی برکت زدیم عالی بود
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ما هم همینطور
..
۱۵:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
برای اینکه موج ششم شکل نگیرد و روند خلوت شدن بیمارستان ها ادامه داشته باشد

باید همه تلاش ها و کوشش ها تا نیمه مهر انجام شود که تعداد واکسن تزریق شده به ۶۰ میلیون دوز برسد.
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ما که دوز برکت را هفت روز تاخیر زدیم
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تا۴۲روزبعداشکالی نداره
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
از بازی با اعداد خوشتون میاد؟
1 میلیون مسکن
2 میلیون واکسن
3میلیون خودرو
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بازی نیست ان شاالله به کوری چشم بد خواهانش به واقعیت تبدیل میشه
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فقط بلدن حرف بزنن این مسئولین ، فقط لبو دهن ، دو روزه واکسن دانشجو هارو اعلام کردن که تو سامانه میشه ثبت نام کرد ولی اصلا ظرفیتی وجود نداره
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
وعده های شما هم مثل بقیه توخالی از آب در آمد
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سیمان را قول داد ارزان کرد قول داد واکسن فایزر وارد کنه ۴۰ میلیون دوز وارد شد دیگه چیکار کنه تو دو ماه؟؟؟؟ ۸ سال چاپلوسی روحانی رو امثال تو میکردند یه تیتاپ هم گیرشون نیومد
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خداشفابده تازه یکماهه اومده سرکار ۴سال بعداونوقت نظربده