سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت شدید جمهوری خواهان آمریکا با قوانین واکسیناسیون اجباری دولت بایدن

با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، سران جمهوری خواه این کشور از دستور واکسیناسیون اجباری رئیس جمهور این کشور به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، دستور واکسیناسیون اجباری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مخالفت فوری و شدید جمهوری خواهان را برانگیخته است. این اقدام رئیس جمهور آمریکا برای واکسیناسیون اجباری میلیون‌ها کارگر آمریکایی با دیواری از مقاومت سران جمهوری خواه مواجه است که این کشور را به سمت جنگ‌های فرهنگی عمیق‌تر سوق می‌دهد.

کریستین نئوم، فرماندار داکوتای جنوبی و نامزد احتمالی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌گوید که در حال تنظیم شکایتی علیه این اقدام دولت بایدن است. جی دی ونس، کاندیدای مجلس سنای آمریکا در اوهایو نیز از مشاغل می‌خواهد که از دستوراتی که به عنوان «تلاش واشنگتن اجبار شهروندان» یاد می‌شود، چشم پوشی کنند. ونس می‌گوید که تنها نافرمانی مدنی گسترده، ما را از اقتدارگرایی جو بایدن نجات می‌دهد. 

تیت ریوز، فرماندار می‌سی سی پی در توئیتی نوشت: واکسن به خودی خود نجات دهنده زندگی است، اما اجبار به تزریق واکسن امری خلاف قانون اساسی و وحشتناک است. 

جمهوری خواهان و برخی از مقامات اتحادیه معتقدند که رئیس جمهور آمریکا در حال تجاوز به اختیارات قانون اساسی است. فرماندار می‌سی سی پی ریوز در این باره گفت: این یک انتخاب مسخره است. 

تنها عده کمی از آمریکایی‌ها از دستور اجباری واکسن حمایت کرده اند. نظرسنجی ماه اوت از مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس نشان داد که اکثریت مردم از واکسیناسیون کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، معلمان مدارس و کارگران رستوران‌ها و فروشگاه‌ها حمایت می‌کنند، ولی دستور واکسیناسیون اجباری برای کارمندان را درست نمی‌دانند.

مایک گیبونز، نامزد مجلس سنای آمریکا در اوهایو، جو بایدن و دولتش را متهم کرد که به قلمرو اقتدارگرا رفته اند. وی گفت: مردم آمریکا حق دارند خطرات و مزایای واکسن را ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند که برای خود و خانواده شان چه چیزی بهتر است. این تصمیم باید توسط پزشکان و خود فرد گرفته شود، نه دولت. 

بیش از ۲۰۸ میلیون آمریکایی حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند، اما حدود ۸۰ میلیون نفر هنوز واکسینه نشده اند. در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ درصد افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور گزارش می‌شود که چیزی حدود دو و نیم برابر میزان بستری بیمارستان‌ها و تقریبا دو برابر تعداد مرگ و میر نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.