سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۳۴۳ هزار نفر با تزریق دُز دوم واکسن کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : ۳۴۳ هزار نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت هدف استان با تزریق دُز دوم واکسن، واکسینه کامل شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : تا بدین لحظه بیش از یک میلیون دُز واکسن در استان تزریق شده است.

او گفت : حدود ۶۵۹ هزار نفر معادل ۴۴ درصد جمعیت هدف نوبت اول واکسن را تزریق کرده و ۳۴۳ هزار نفر معادل ۲۳ درصد هم با تزریق دُز دوم، در برابر کرونا واکسینه کامل شدند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۴۱ پایگاه تجمیعی در استان، افزود: در شهر‌ها متولدین ۷۰ سال به قبل و در روستا‌ها و جمعیت عشایری استان افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند.

او با بیان اینکه هنوز مجوزی برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نداریم، افزود: واکسن نورا، واکسنی است که روی کودکان مطالعات بالینی را طی می‌کند و تا زمانی که سه فاز مطالعات بالینی طی نشود و نتایج قطعی درباره اثرگذاری واکسن منتشر نشود و دستورالعمل آن توسط کمیته فنی اعلام نشود، هیچکدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسری کشور نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

او از مردم به خصوص جوانان خواست همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما، چون درک درستی از خطر ندارند، اکثرا از ماسک استفاده نمی‌کنند و به صورت گروهی با هم هستند به طوریکه در بیمارستان محمد کرمانشاهی کودکان و نوجوانان بستری داریم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.