سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع موانع زیرساخت‌های شهرک صنعتی در بافق

فرماندار بافق گفت: برای رفع مشکلات آب و برق در شهرک صنعتی، تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک ها، وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در نشست شورای اداری این شهرستان ، گفت: شهرستان بافق در افق سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ شهرستانی با محوریت امام زاده عبدالله (ع) است و باید با یک مشاور خوب، داخل آستان ساماندهی شود.

او با اشاره به صنایع جوار معدنی در سند توسعه، افزود: در این رابطه اتفاقات خوبی در شهرستان از جمله راه اندازی و افتتاح گندله رقم خورده که در ادامه هم باید تکمیل پروژه‌های آهن اسفنجی، نورد، شمش و ورق در شهرستان اتفاق بیفتد.

فرماندار بافق به پهنه آلاینده در جاده بافق اشاره کرد و ادامه داد: این پهنه در روبروی معدن ذوب روی قرار دارد و شروع به کار هم شده است، اما می‌طلبد که ادارات شهرستان برای پیگیری کار‌ها و سرمایه گذاران، اقدام کنند.

طلایی مقدم تصریح کرد: شهرک صنعتی یکی از مکان‌های مورد توجه است، اما با موضوع آب و برق در این شهرک مشکل داریم.

او ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک ها، وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شد و مسئولین این دو ارگان پیگیری کنند تا به نتیجه خوبی برسیم.

فرماندار بافق بر ضرورت تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و فنی و حرفه‌ای در بحث تربیت نیروی انسانی می‌توانند نقش بالایی داشته باشند، اغلب سرمایه گذارانی که مراجعه می‌کنند طرح‌های آن‌ها را در قالب تفاهم نامه و یکی از بند‌های آن تربیت نیروی انسانی است و اولویت هم با نیرو‌های بومی خواهد بود.

طلایی مقدم با اشاره به اعتبارات دو درصد عمران و آبادانی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد متعلق به شهرستان و ۳۰ درصد نیز به روستا‌ها تعلق دارد، اما باید نظارت خوبی در این رابطه صورت بگیرد.

او افزود: یکی از موضوعات مهم بعد از جوار معدنی، جوار ریلی است که شرایط بسیار عالی در شهرستان دارد و موضوع مهم دیگر شهرک جوار ریلی است که نقاط مدنظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران مشخص و ارسال شده است.

فرماندار بافق خطاب به مدیران ادارات بیان داشت: مدیران ادارات فقط منتظر اعتبارات شهرستان نباشند، بعضی ادارات هستند که اعتبارات استانی و ملی دارند.

جذب گردشگر و توریست در بافق، ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت خوابی و رفع موانع کشاورزی و دامپروری، از دیگر مواردی بود که فرماندار بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.