سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فقط موکب داران برای اربعین اعزام می‌شوند

فرهادی گفت:۳۰هزار نفر از موکب داران با ظرفیت حداکثر ۳۹ هزار نفر برای ارائه خدمات به زوار عراقی در ایام اربعین به این کشور اعزام شوند.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به  اربعین اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و مراسمی که در پیش است با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم،  گزارش‌هایی نشان می‌دهد که عراق هم درگیر بیماری است و با آخرین تبادلاتی که بین مقامات بهداشتی ایران و عراق انجام شد، قرار بر این است که از ایران، داوطلبان آزاد به مراسم پیاده روی اربعین اعزام نشود و فقط تعدادی از موکب داران و همراهان آن‌ها با ظرفیت حداکثری ۳۰هزار نفر ارسال شوند.

فرهادی افزود: موکب دارانی که آنجا هستند علاوه بر رعایت بهداشت باید شیوه نامه های مراسم اربعین را که بین ما و سازمان حج و زیارت تعریف شده است، هم رعایت کنند.

او ادامه داد: طبق توافقات، رفت و آمد فقط هوایی انجام می‌شود و تمام مرز‌های زمینی بسته خواهد بود؛ هیچ فردی نمی‌تواند با داشتن پاسپورت از مرز‌های زمینی کشور به عنوان زائر در مراسم اربعین حاضر شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: مراسم اربعین را مانند مراسم محرم را داخل کشور خواهیم داشت، ضمن اینکه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است که آمادگی کامل داشته باشند و تمام تدابیر برنامه ریزی شده به خصوص برای افرادی که به پایانه‌های مرزی نزدیک هستند، در نظر گرفته شده است.

او گفت: احتمالا ۸ نفر از کارشناسان مجرب بازرس ما از سراسر کشور که سالانه سابقه فعالیت در مراسم این چنینی به ویژه اربعین حسینی دارند، برای سلامت زوار  اعزام کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۲:۱۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وقتی زائر میهمان همانند سالهای قبل از کرونا ندارند موکب داران ایرانی کجا میروند ؟!!! همان موکب دارن عراقی جوابگوی این تعداد اندک زائران هستند در ضمن کشور میزبان باید موکب داری و میهمانداری و میرزبانی کند در کشور عراق زائران دیگر کشورها میهمان محسوم می شوند همانگونه که از کشورهای دیگر برای زیارت امام رضا ع به ایران و موکبهای امام رضا ع می آیند ایرانیان موظفند موکب داری و میزبانی و میهمانداری کنند به نحو احسنت از زائران میهمانان خارجی خود در کشور عراق هم مردمانش بسیار خوب میهمانداری و میزبانی می کنند به نحو احسنت در موکبهایشان موکب داران ایرانی در ایران در حرم های شریف امام رضا ع و در حرم حضرت معصومه در قم و در حرم مطهر شاه چراغ شیراز و حرم مطهر شهر ری عبدالعظیم حسنی ع و دیگر امام زادگان برای مردم ایران موکبهاشون رو در اربعین بر پا کنند موکبداران عراقی هم در عراق مطابق هر سالشون خودشون خوب بلدن موکب داری و میزبانی و میهمانداری کنند ایران نباید حق میزبانی را از عراقیها بگیرد و برود در عراق میزبانی کند ایرانیان میهمان محسوب می شوند در عراق نه میزبان .افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و مومنانه عادلانه خداپسندانه .
عمار
۱۹:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دقیقا مثل این می ماند که شما بروید در خانه کسی که دعوت شده اید برای میهمانی در آن خانه میزبانی کنید خب مشخص است که میزبان دلخور می شود چرا که تمام شوق و ذوق میزبان که شما را دعوت کرده دلش می خواهد به روش و منش و سنت خودش از شما که میهمانش شده اید میزبانی و پذیرایی کند و آرامش و آسایش و امنیت و رضایت شما که میهمانش شده اید را از هر لحاظ با توان خودش و نوع خوراکیهای خودش فراهم کند تمام جذابیت زیارت آل رسول الله ص در کشورهای خارجی پس از زیارت آن بزرگواران و نیت زیارت آن بزرگواران به نوع میزبانی آن کشورها به روش و منش و سنت و نوع خوراکیهای خاص همان کشورها می باشد نه اینکه میهمان غذایش را و رخت خوابش را ببرد در خانه میزبان !!! میزبان حتما دلخور می شود گر چه به رویتان نیاورند خواهشا بگذارید عراقیها با سنت و روش و منش و خوراکیهای خودشان و نذورات خودشان با دل پاک و نیات پاک خودشان میزبانی و میهمانداری کنند و شما ایرانیان فقط میهمانان خوبی برایشان باشید و هر وقت عراقیها هم برای زیارت به کشور ایران آمدند ازشان به خوبی پذیرایی و میهمانداری و میزبانیشان را کنید در کشور عربستان هم همینگونه باید باشد مردم عربستان باید به نحو احسنت از میمهمانان خانه خداوند جل جلاله پذیرایی کنند به نحو احسنت این سنت حسنه حضرت رسول الله ص و آل طیبین و طاهرین س ع ایشان بوده برای زائرینشان و میهمانانشان در تمامی کشورهای اسلامی باید با میهمانانشان به نحو احسنت رفتار شایسته کنند موکب داران ایرانی موظفند در ایران اسلامی در مراسمات مختلف در ایران موکب داری شایسته و به نحو احسنت کنند از زائران و میهمانان داخلی و خارجیشان . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه مومنانه عادلانه خداپسندانه .
عمار
۰۷:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اسلام علیک یا بانوی محترمه حضرت رقیه س بزرگوار کریم اهل البیت حضرت رسول الله ص .
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ .
اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ . لبیک یا حسین ع . صلوات و التماس دعا .
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
در زمان کرونا موکب داران سفره شان را در محلات محروم تهران پهن کنند بهتر نیست .. ..اگر به سایر افراد هم ویزا داده میشد موکب داران بهعراق مرت=فتند توجیح داشت