سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۴۶ مورد آبیاری مزارع گلستان با فاضلاب خام

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کشف ۱۴۶ مورد آبیاری مزارع استان با فاضلاب خام طی ۵ ماه ابتدای سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا کابلی مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۶ مورد آبیاری مزارع با فاضلاب خام شناسایی شد و اخطاریه‌های آن به مالکان امر صادر و رونوشت اخطاریه‌ها هم برای دستگاه‌های نظارتی و متولی موضوع (سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت و محاکم قضایی و...) ارسال می‌شود.

کابلی افزود: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه‌ها و استفاده غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.

او ادامه داد: طبق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت پیشگیری از آلوده ساختن منابع آبی را برعهده دارد.

کابلی گفت: نظر به اینکه شرکت آب منطقه‌ای مسئولیت قانونی در این خصوص ندارد، اما همواره در قالب بازدید‌های ادواری و در صورت آبیاری مزارع با فاضلاب خام، ضمن تذکر شفاهی، اخطاریه‌های آن را برای مالک ابلاغ می‌شود.

او افزود: آبیاری مزارع و زمین‌های کشاورزی با فاضلاب خام و تصفیه نشده یکی از مشکلاتی است که سالهاست مورد توجه و مسئولان قرارگرفته است چرا که این موضوع با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

کابلی گفت: انواع سبزی، صیفی و محصولاتی که در اراضی کشاورزی مورد آبیاری با فاضلاب خام تولید می‌شود، ممکن است بدون نظارت برشیوه آبیاری وارد بازار شوند و با مصرف آن سلامت افرادجامعه به خطر افتد.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.