سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر: نود درصد مشکلات فرودگاه کابل حل شده است

فرستاده قطر در کابل اعلام کرد: فرودگاه کابل قابلیت انجام پرواز دارد چراکه نود درصد مشکلات آن حل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فرستاده قطر در کابل امروز (پنجشنبه) اعلام کرد فرودگاه کابل قابلیت پرواز دارد و نود درصد مشکلات فنی در فرودگاه بین المللی کابل رفع شده است.

این مقام قطری افزود: پرواز امروز از فرودگاه کابل برای مسافران خارجی و داخلی، بخشی از عملیات تخلیه نیست و برای اولین بار پرواز‌های بین‌المللی از دوحه به کابل انجام می‌شود.

او در پایان اعلام کرد: بازگشایی فرودگاه کابل برای پرواز‌های بین المللی به تدریج آغاز خواهد شد.

رسانه‌های قطری به نقل از سفیر این کشور در افغانستان هفته گذشته اعلام کرده بودند: فرودگاه کابل پس از آنکه یک تیم فنی موفق به بازگشایی آن شد به زودی آماده تردد پرواز‌های غیرنظامی می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری الجزیره سفیر قطر در افغانستان گفت: باند فرودگاه کابل با همکاری مقامات در افغانستان تعمیر شده است.

پیش از این هم پنجشنبه گذشته، طالبان فاش کرد قرار است فرودگاه کابل ظرف دو روز آینده و پس از کمک‌های مالی قطر و ترکیه بازگشایی شود در حالی که هواپیمایی افغانستان اعلام کرد که اولین پرواز داخلی جمعه از فرودگاه کابل انجام می‌شود.

قطر و ترکیه تیم‌های فنی را برای ارائه پشتیبانی فنی به جهت از سرگیری کار در فرودگاه کابل در روز‌های گذشته اعزام کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.