سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر + فیلم

وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده، امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست‌.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده، امروز (پنجشنبه) ۱۸ شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و به گفت‌وگو نشست.

این نخستین سفر وزیر خارجه قطر به تهران پس از تصدی وزارت امور خارجه توسط امیرعبداللهیان است.

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالی‌رتبه قطری، برای رئیس محترم جمهور و دولت جدید ایران آرزوی موفقیت نمود.

وزرای امور خارجه دوکشور در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو در باره مسائل منطقه‌ای و بیان دیدگاه ایران در لزوم تقویت عنصر گفت‌وگو در نگرش به منطقه، مسایل مهم دوجانبه را مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار دادند.

ارتقاء روابط تجاری فیمابین، تسریع صدور روادید تجاری و تسهیل و رفت و آمد تجار و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک و همکاری جمهوری اسلامی ایران با قطر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از جمله موارد گفت‌وگوی وزرای خارجه دو‌کشور بود.

امیر عبداللهیان در خصوص تحولات افغانستان تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است و شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های افغانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

وزیر خارجه قطر دومین وزیر خارجه‌ای است که بعد از تصدی امیرعبداللهیان به تهران سفر و با وی دیدار و گفتگو می‌کند. پیش از این شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در روز چهارم شهریور ماه و در نخستین روز حضور امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

وزیر امور خارجه قطر پنجم شهریور ماه و پس از تصدی امیرعبداللهیان به وزارت امور خارجه، با وی تلفنی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.