سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

هرگونه ساده انگاری می‌تواند موجب افزایش مجدد شیوع کرونا شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کوچکترین غفلت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بی احتیاطی می‌تواند موجب افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در پنجاه و یکمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به نزولی شدن روند شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: کوچکترین غفلت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بی احتیاطی می‌تواند موجب افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا شود.

او با بیان اینکه روزانه حدود هزار و ۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا تحت آزمایش قرار می‌گیرند افزود: بیش از ۳ ماه است که در برخی از روز‌ها آمار آزمایشات تشخیص کرونا در استان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: در برخی روز‌ها تعداد بیماران بستری موقت در مراکز درمانی بیش از بیماران بستری دایم است و این درحالی است، که روند پذیرش و درمان هر بیمار بستری موقت نیازمند یک شیفت کاری کادر درمان است.

او ضمن تقدیر از اساتید، دانشجویان، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و تمامی مدیران و ارگان‌هایی که به نحوی در مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ در کنار دانشگاه تلاش نمودند اظهار امیدواری کرد: با رعایت هرچه بهتر و دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد تداوم روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان باشیم.

دکتر شیرانی با اشاره به موفقیت دانشگاه در امر مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ بر اساس اعلام عملکرد دانشگاه‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک سال اول شیوع بیماری کرونا، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های با کمترین درگیری بود.

او افزود: ایجاد ایمنی جمعی کمتر در استان به واسطه درگیری کمتر جمعیت از جمله علل عدم موفقیت نسبی این استان در شش ماهه سوم شیوع بیماری کرونا بشمار می‌رود.

دکتر شیرانی در مجموع، وفاق و همدلی بین مسئولین و همراهی مردم و گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان را از علل موفقیت دانشگاه در مقابله با کرونا دانست و در ادامه، نسبت به عدم ورود جدی دستگاه‌ها و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در امر جلوگیری از برگزاری تجمعات و مراسم عزا و عروسی بعنوان اولین عامل شیوع بیماری کرونا در استان ابراز گلایه نمود.

او گفت: از ۴ بیمار مبتلا به کرونا، ۳ نفر از طریق شرکت در مجالس و محافل دورهمی مبتلا شده اند.

دکتر شیرانی اضافه کرد: باید تلاش کرد، تا با کنترل این عامل بعنوان اولین عامل انتشار ویروس کرونا در استان، از بروز موج‌های جدید جلوگیری بعمل آورد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.