سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد؛

لزوم جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب/ وزیر نیرو را استیضاح می‌کنیم

حسینی با اشاره به مشکلات خوزستان گفت: در صورتیکه از اجرای طرح انتقال آب جلوگیری نشود، وزیر نیرو را استیضاح می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر وحیدی، وزیر کشور که به منظور تکریم و معارفه استاندار جدید خوزستان انجام شد، گفت: خوزستان مشکلاتی دارد که مدیران برای حل مشکلات آن نیاز به حضور میدانی دارند.

او به همگرایی و انسجام حداکثری نمایندگان استان خوزستان در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید مانع از اجرای طرح انتقال آب شد، در غیر اینصورت اولین وزیر استیضاحی، وزیر نیرو خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه با دولت غیر هم سو کار کردیم، اما حداکثر همگرایی را به خرج دادیم، اظهار داشت: در ابتدا باید برای جذب سرمایه گذار در استان در بازه ۵ تا ۱۰ سال معافیت مالیاتی داشته باشیم، ضمن اینکه به اذعان وزیر نفت، سهم خوزستان از نفت ۳ درصد که در واقع‌ی توان گفت هیچ سهمی نداریم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به تثبیت ۲.۲ میلیارد یورو برای موارد خاص مثل آب اشاره کرد و ادامه داد: خوزستان نیاز دارد و باید به نقطه‌ای برسد که دیگر استان‌ها هستند، ضمن اینکه همان طور که صندوق توسعه ملی داریم، باید صندوق توسعه استانی نیز داشته باشیم.

او در ادامه خواستار توقف طرح غیرکارشناسی انتقال آب ونک شد و بیان داشت: تا زمانیکه طرح‌های انتقال آب وجود دارند و مطرح می‌شوند، مردم خوزستان ناراضی هستند و باید با دستور‌ها و ابلاغیه‌های ملی مانع از اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.