سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

انتظار خانوارهای دارای عضو معلول برای دریافت کمک های بلاعوض ساخت مسکن

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از انتظار ۵۳ خانوار استان برای دریافت کمک های بلاعوض بهزیستی در حوزه مسکن خبر داد.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت‌: در حال حاضر ۳۲ خانوار شهری و ۲۱ خانوار روستایی فاقد مسکن که دارای دو عضو معلول و تحت پوشش بهزیستی هستند متقاضی دریافت کمک بلاعوض برای مسکن در استان داریم که اخیرا تعدادی از آن ها به کشور معرفی شده اند تا اقدامات لازم برای آن ها انجام شود.

او به تفاهم نامه کمک به تأمین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول مصوب شده در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و افزود‌: تاکنون ۱۵۱ خانوار دارای دو عضو معلول شهری و ۱۵۸ خانوار دارای دو عضو معلول روستایی در قالب تفاهم نامه مورد نظر کمک بلاعوض دریافت کرده اند.


بیشتر بخوانید


عرب نژاد گفت‌: براساس تفاهم نامه کمک به تأمین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول مصوب شده در سال ۱۳۹۴، به این خانوارها خدماتی از قبیل تأمین زمین رایگان، کمک بلاعوض دولتی برای خانوار‌های شهری تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان و خانوار‌های روستایی تا سقف ۸۵ میلیون تومان، ارائه تسهیلات کم بهره بانکی برای خانوار‌های روستایی و خانوار‌های شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به مبلغ ۵۰ میلیون تومان، کمک‌های بلاعوض بابت مشارکت در تأمین مسکن در قالب‌های احداث، خرید، تعمیر و همچنین تسهیلات بانکی کم بهره بابت رهن و اجاره ارائه می‌شود.

چگونه می توان از این تسهیلات بهره مند شد؟

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد‌: طبق تفاهم نامه مصوب شده، خانوار‌های روستایی متقاضی بعد از شناسایی توسط بهزیستی به بنیاد مسکن معرفی و تشکیل پرونده می‌دهند و بعد از عقد قرارداد با بانک عامل به صورت خودمالکی شروع به ساخت واحد مسکونی خود می کنند و کمک‌های بلاعوض دولتی بر اساس پیشرفت فیزیکی در هر مرحله پیشرفت، به این افراد پرداخت می‌شود.

او افزود: خانوار‌های متقاضی شهری نیز با مراجعه به بهزیستی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای تشکیل پرونده اقدام می کنند و بعد در کمیته راهبری استانی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های همکار در تفاهم نامه مانند راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بهزیستی و انجمن خیرین استان معرفی و تأیید می‌شوند.

عرب نژاد ادامه داد: خانوار‌های متقاضی تایید شده در دو قالب خودمالکی و احداث مسکن توسط انجمن خیرین شروع به ساخت واحد مسکونی می کنند و بر اساس هر مرحله پیشرفت فیزیکی، از کمک‌های بلاعوض دولتی بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
چن انتظار بی پایان خواهند داشت