سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونای سرکش و فوت ۲۵۶ نفر در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به شناسایی ۱۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در جهرم و خفر، گفت: ۲۰۰ نفر در بخش‌های کرونای بیمارستان پیمانیه بستری هستند.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از افزایش دوباره تعداد بستری ها در این شهرستان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در جهرم و خفر شناسایی شدند که  تعداد کل موارد مثبت تا به امروز ۲۶ هزار و ۹۳ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد کل بیماران بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان پیمانیه را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۸ بیمار در بخش عمومی و ۱۲ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

او  تعداد کل بیماران در قرنطینه خانگی را هزار و ۹۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته را ۲۳ هزار و ۸۰۹ نفر و تعداد نمونه‌های ارسالی ۸۰ هزار و ۲۳۶ بوده است.

رحمانیان از جان باختن ۲۵۶ نفر بر اثر بیماری کرونا از ابتدای شیوع تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد بیماران با شیب نسبتا بالایی در حال افزایش است و ادامه این روند شرایط را در هفته‌های پیش رو بسیار سخت خواهد کرد.

او اظهار کرد: دریافت واکسن به‌خصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کند. هر چند درصد بالایی از گروه‌های سنی فراخوان شده تاکنون واکسن خود را دریافت کرده اند، اما هر نفری که واکسینه نشود، خطر انتقال ویروس را بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه علم پزشکی جهرم از مردم خواست در هیچ دورهمی و تجمع دوری کنند و تمامی هشدار‌ها را جدی بگیرند و به‌خصوص ماسک زدن را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.