سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس حوزه مسکن مطرح کرد؛

۱۸ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور زندگی می کنند/ بهبود اقتصاد کشور لازمه کاهش قیمت مسکن

فروغمند گفت: کاهش قیمت مسکن نیازمند آن است که اقتصاد کل کشور بهبود یابد و آمایش سرزمین در شهرهای کوچک و کلان شهرها اجرا شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هوشنگ فروغمند کارشناس مسکن  با بیان این‌که در حوزه مسکن هیچ آمایش سرزمینی در نظر گرفته نشده‌ و ناحیه مناسبی برای ساختن این یک میلیون واحد مسکونی تعیین نشده است گفت: در صورت نبود برنامه ریزی در آینده با ساخت این واحدهای مسکونی شاهد آثار نامناسب فرهنگی و اجتماعی در بازار خواهیم بود .

او بیان کرد: مسکن پیشران اقتصاد نیست بلکه پیشران اقتصادی ما در حال حاضر نفت است و باید مدل اقتصادی در این حوزه عوض شود .

فروغمند با بیان این‌که باید آمایش سرزمین در شهرهای کوچک و کلان شهرها اجرا شود افزود: با اجرای طرح آمایش سرزمین و به‌طورقطع شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود .

این کارشناس مسکن با بیان این‌که کشور برنامه‌ریزی مناسبی برای دو دهه آینده خود ندارند افزود: درصورتی‌که این یک میلیون واحد مسکونی در طول سال ساخته شود، برای خالی نگه نداشتن آن‌ها دولت باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

او توضیح داد: هنوز نحوه ساخت و اجرای این یک میلیون واحد مسکونی به‌صورت کامل اعلام‌نشده است و باید به‌طورقطع از کارشناسان متخصص در این بخش استفاده شود .

این کارشناس مسکن با بیان این‌که ما ۱۸ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم که باید با اجرای آمایش سرزمین بتوانیم تمامی مسائل اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها را برطرف کنیم .

او توضیح داد: هنوز مصرف‌کننده‌های نهایی مسکن در بازار مسکن وجود ندارند. بسیاری از واحدهای مسکونی در کشور توسط واسطه‌گران و دلالان خریداری می‌شود که این خود باعث برهم ریختگی حوزه مسکن خواهد شد.

فروغمند تاکید کرد: کاهش قیمت مسکن نیازمند آن است که اقتصاد کل کشور بهبود یابد و باید برای تامین مصالح ساختمانی اقدامات لازم در این بازار صورت گیرد .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
کارشناس محترم اقتصاد کشور نسبت به چند سال قبل چقدر کوچکتر شده؟ کلا حال اقتصاد کشور خوب نیست.تبدیل شده به مرده متحرک.مشکل مسکن و حاشیه نشینی فقط بخشی از مریضی ایه که کل وجود اقتصاد رو درگیر کرده و زمینگیرش کرده.من که هیچ امیدی به بهبود شرایط دیگه ندارم.