سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز "مهرواره اوج" با محوریت مساجد در کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : "مهرواره اوج" با محوریت مساجد در راستای توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای سنت حسنه مواسات و همدلی، در این استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : مهرواره اوج استمرار سنت حسنه کمک‌های مواسات و همدلی به نیازمندان است و از ۱۳ شهریور در استان آغاز شده و تا ۱۳ آبان نیز ادامه دارد.

او گفت : سازمان تبلیغات اسلامی در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان طرح مهرواره اوج را در سطح کشور آغاز کرده است.

او با بیان اینکه هدف از برگزاری مهرواره اوج ارتقای خدمت‌رسانی مساجد با رویکرد حل مشکلات محلات است، ادامه داد: جلب مشارکت مردم، شناسایی امامان جماعت فعال و در نهایت کمک به حل مشکلات محلات از آثار مثبت این مهرواره خواهد بود.

احمدی افزود: در اجرای مهرواره اوج روحانیون و امامان جماعت مساجد استان مسائل و مشکلات محلات خود را رصد کرده و با جذب خیران و افراد توانمند نسبت به کمک به نیازمندان محلات اقدام می‌کنند.

احمدی ادامه داد: در این طرح مساجد مرکز کمک و همیاری مردم می‌شوند و با توجه به نقش مهم ائمه جماعت در مساجد، این افراد به عنوان محور طرح در خدمت رسانی به مردم نقش آفرینی خواهند کرد.

او از همه مردم استان خواست برای شرکت در این مهرواره به مساجد مراجعه کنند.

او با بیان اینکه در ماه‌های گذشته جشنواره مهرواره همدل را با شعار مسجد محله‌محور و محله مسجدمحور برگزار کردیم که نتایج بسیار خوبی از آن بدست آمد، گفت: در این جشنواره ۲۷۱۴ مسئله محلات توسط فعالان مساجد استان شناسایی شد.

احمدی با اشاره به راه اندازی پایگاه‌های اجتماعی باهدف توانمندسازی مردم محلات حاشیه نشین، گفت: در این راستا تا چندوقت پیش فقط سه پایگاه اجتماعی در محلات جعفرآباد، حکمت آباد و شهرک زین العابدین در شهر کرمانشاه داشتیم که هم اکنون این تعداد را به ۲۸ پایگاه رسانده ایم.

او ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی به تعداد هر شهرستان دو پایگاه با محوریت روحانیون اهل سنت انجام گرفته که این نخستین باری است که در مناطق اهل تسنن کشور پایگاه‌های اجتماعی راه اندازی می‌شود.

او اشاره‌ای هم به مجوز جذب ۶۰ روحانی در مناطق محروم استان داشت و گفت: این روحانیون با اولویت مناطق آسیب پذیر مستقر می‌شوند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.