سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه موتورسیکلت؛

یاماها WR155 بخریم یا T2 N 248؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی یاماها WR155 و T2 N 248 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید موتورسیکلت مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  زمانی که به دنیای موتورسیکلت سری می زنیم، با تنوع بسیار زیادی از آنها مواجه می شویم. دنیایی جذاب اما کم رنگ که کمتر کسی در مورد آن صحبت کرده است. 

در این گزارش قصد داریم به مقایسه 2 موتور سیکلت بپردازیم که مشخصاتی شبیه به  هم دارند و ممکن است بسیاری از متقاضیان برای خرید آنها در 2 راهی گیر کنند.

معرفی یاماها WR155:

WR ۱۵۵R یک موتور سیکلت دو منظوره مناسب در خطوط Hero XPulse ۲۰۰ است. این موتورسیکلت مجهز به موتور مشابه موتور Yamaha R۱۵ نسخه ۳.۰ است. با این وجود موتور برای عملکرد بهتر در جاده خارج شده است.

یاما‌ها WR ۱۵۵R دارای امکاناتی از جمله سیستم تعلیق مسافرتی طولانی، دوردست بودن از سطح زمین و همچنین چرخ‌های بلند و لاستیک‌های دستگیره برای عملکرد بهتر در خارج از جاده است.

حجم انجین: 

155 سی سی
نوع انجین:  تک سیلندر،4زمانه، با سیستم تحریک SOHC، مایع خنک
حداکثر توان:  16.7 پاسکال در 1000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور:  14.3 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه
تعداد دنده: 6 سرعته
روشن کننده: استارتی
حداکثر سرعت:  110 کیلومتر بر ساعت
تایر جلو :  21اینچ
تایر عقب: 18 اینچ
ترمز جلو :  دیسکی
ترمز عقب:  دیسکی
تعلیق جلو: تلسکوپی
تعلیق عقب: مونوشاک
طول*عرض*ارتفاع (mm):  1200*840*2145
ظرفیت باک:  8 لیتر
وزن:  134 kg
سیستم سوخت رسانی:  انژکتور الکترونیک

معرفی T2 N 248:

شرکت کویر موتور بعد از تولید STR ۲۰۰ و Radisoun ۲۵۰ اقدام به تولید و طراحی موتور  جدیدی با نام T۲ کرد. این موتور مجهز به انجین تک سیلندر، چهار زمانه، دو سوپاپ است که حجم موتوری معادل  248 سی سی (سانتیمتر مکعب) دارد. حداکثر توان این موتورسیکلت 10.24 کیلووات (13.73 اسب بخار) بوده و دارای جهبه دنده 5 سرعته است.

نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه، دو سوپاپ
        حجم سیلندر : 248 سی سی (سانتیمتر مکعب)
        حداکثر توان : 10.24 کیلووات (13.73 اسب بخار)
        جعبه دنده : 5 سرعته
        سیستم خنک کننده : هوا خنک
        روشن کننده : استارتر الکتریکی و هندل
سیستم سوخت رسانی : انژکتور الکترونیک (EFI)
  ترمز جلو : ِدیسک
        ترمز عقب : دیسک
   گنجایش مخزن سوخت : 13 لیتر
        وزن خالص : 120.5 کیلوگرم

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
حسن اقازده
۱۱:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۳
بنده خریداری کردم یک عدد لطفا ارسال شود
محمود
۱۳:۴۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
لطفا در مواردی که تخصص ندارید مقایسه انجام ندین
امین
۱۱:۱۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
من چندساله پرواز 200 دارم و خداروشکر خیلی هم راضی هستم،چون سری اول هست و از سال 95 هنوز صفحه کلاج موتورم رو عوض نکردم و چندبارم پیست رفتم،رفیقم T2 صفر خریده نه راه میره نه درست روشن میشه ، موتور یک هفته است روشن نمیشه!!!!
میخواستم crf مدل 92 یا 93 تمیز بگیرم که قیمتش متاسفانه خیلی رفته بالا و نمیشه، دنبال wr هستم اگر واقعا کسی داره و خیلی راضی هستش راهنماییم کنه
متشکرم ، یاعلی مدد
ج ف
۲۰:۰۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
فک میکنم معنی قیاس کردنو متوجه نشدین.
علی
۱۸:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
هر موقع خواستید ی فرقون رو با ی وانت مقایسه کنید ، این دوتا رو هم با هم مقایسه کنید
کلا این قیاس از پایه مشکل دارد
و دیگر هیچ
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۸ تير ۱۴۰۱
عقل هم چیز خوبیه . اصلا بحث گشتاور هم نباشه. موتور تریل باید شاسی قوی داشته باشه . شاسی یاماها برای آفرود خوبه اما T2 نیمتونه زیاد برای آفرود استفاده بشه .
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام عرض احترام لطفاً تو چیزهایی که اطلاعات ندارید بررسی و مقایسه انجام ندید این جمله رو خودتون واقعا میدونید چی نوشتید!««یاما‌ها WR ۱۵۵R دارای امکاناتی از جمله سیستم تعلیق مسافرتی طولانی، دوردست بودن از سطح زمین و همچنین چرخ‌های بلند و لاستیک‌های دستگیره برای عملکرد بهتر در خارج از جاده است»»
ضمناً
یک موتور فیک T2که نه از نظر قدرت نه استحکام و شاسی نه سیستم تعلیق ،،،،رو چطور با یاماها wr155 مقایسه می کنید یاماها با انجین آب خنک با تکنولوژی VVA با ترمز nissin طوقه های did شاید بتوان با هوندا CRF 150cc کاوازاکی klx 150cc مقایسه بشه که البته از هر دو در مقایسه های مختلف نمره بالاتری گرفته نه با T2
مهمان
۱۹:۴۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اولا این دو مونور توی دو کلاس مختلف هستند و مقایسه از اساس ایراد داره ثانیا بر فرض نجام مقایسه باید داده ها توی یک سیستم ارائه بشه تا مخاطب امکان مقایسه و تصمیم گیری داشته باشه، نه اینکه توان و گشتاور رو برای هر موتور توی یک مقیاس متفاوت بدید