سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه موتورسیکلت؛

وسپا پریماورا 150 1398 بخریم یا یاما‌ها Nmax صفر کیلومتر؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی پریماورا 150 و یاما‌ها Nmax در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید موتورسیکلت مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  زمانی که به دنیای موتورسیکلت سری می زنیم، با تنوع بسیار زیادی از آنها مواجه می شویم. دنیایی جذاب اما کم رنگ که کمتر کسی در مورد آن صحبت کرده است. 

در این گزارش قصد داریم به مقایسه 2 موتور سیکلت بپردازیم که مشخصاتی شبیه به  هم دارند و ممکن است بسیاری از متقاضیان برای خرید آنها در 2 راهی گیر کنند.

 پریماورا 150:

نخستین گونه موتور وسپا پریماورا که می توان آن را انقلابی در صنعت موتورسیکلت دانست، در نمایشگاه ۱۹۶۸ میلان عرضه شد. پریماورا تا سال ۱۹۸۲ به طور مستمر تولید شد و چندین نسل تجربه موتورسواری با آن را دارند.  وسپا پریماورا افسانه‌ای شد و یکی از چشمگیرترین موفقیت‌های تجاری در تاریخ وسپا را رقم زد.

پریماورا  150 موتورسیکلتی تک سیلندر، 4 زمانه، 3 سوپاپ با فناوری i-get است که حجم موتوری معادل 155 سی سی دارد. حداکثر توان آن 11.9 اسب بخار  در 7527 دور در دقیقه  با گیربکس CVT است.

 نوع انجین : تک سیلندر، 4 زمانه، 3 سوپاپ، فناوری i-get
        حجم سیلندر : 155 سی سی (سانتیمتر مکعب)
        حداکثر توان : 8.75 کیلووات (11.9 اسب بخار) در 7527 دور در دقیقه
        انتقال قدرت : CVT
        کلاچ : خشک اتوماتیک گریز از مرکز با لرزه گیر
        سیستم خنک کننده : هوا خنک
        روغن انجین پیشنهادی : SAE 5W-40
        روشن کننده : استارتر الکتریکی
        باتری : 12 ولت، 6 آمپر ساعت
        سرعت سنج : ترکیبی دیجیتال و آنالوگ
تعلیق جلو : تک بازو با فنر مارپیچ و کنترل هیدرولیک
        تعلیق عقب : کمک فنر دو منظوره، با تنظیم کشش اولیه فنر در چهار حالت
        ترمز جلو : دیسک 220 میلیمتر، ترمز ضد قفل - ABS
        ترمز عقب : کاسه ای 140 میلیمتر
        تایر جلو : 110/70 - 12”
        تایر عقب : 120/70 - 12”

 یاما‌ها Nmax: 

موتور سیکلت یاما‌ها Nmax از یک انجین ۱۵ سیلندر ۱۵۵ سی سی، که ۱۴.۸ BHP و ۱۳.۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و دارای خنک کننده آب و همچنین تزریق سوخت روی اسکوتر است بهره می‌برد. با گیربکس اتوماتیک جفت می‌شود و وزن مرطوب آن ۱۲۷ کیلوگرم است. ویژگی‌های برتر در NMAX شامل ترمز دیسک جلو و عقب است و همچنین ABS به صورت استاندارد ارائه می‌شود. یاما‌ها Nmax موتورسیکلتی تک سیلندر-چهارزمانه با سیستم تحریک سوپاپ OHC است که حم موتوری 155 سی سی دارد.

حجم انجین:  155 سی سی
نوع انجین:  تک سیلندر-چهارزمانه با سیستم تحریک سوپاپ OHC
سیستم خنک کننده:  آب خنک
گیربکس:  اتومات
حداکثر سرعت:  106 کیلومتر بر ساعت
ترمز جلو:  دیسکی ABS
ترمز عقب:  دیسکی
فاصله محورهای دو چرخ:  1350 mm
ارتفاع زین از زمین:  780 میلیمتر
طول*عرض*ارتفاع:  1965*740*1103 mm
ظرفیت باک:  7 لیتر
وزن:  123.8 kg
تعلیق جلو:  تلسکوپی هیدرولیکی
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی
تایر جلو:  70/110- 13
تایر عقب:  70/130- 13
حداکثر گشتاور:  13.57 نیوتن متر در 5988 دور در دقیقه
مصرف سوخت تقریبی: 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
سرعت سنج  دیجیتال

انتهای پیا/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
چه جالب بود
عمار
۱۱:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کو قدرت خرید دلت خوشها !!!! با این قیمتهای نجومی گران .