سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی ۴ دانش آموز خراسان جنوبی به المپیاد‌های علمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی ۴ دانش آموز خراسان جنوبی به المپیاد‌های علمی کشوری در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه المپیاد‌های علمی هر سال در کشور برگزار می‌شود امسال ۴ دانش آموز خراسان جنوبی به مرحله سوم این المپیاد‌ها راه یافته اند.

او با بیان اینکه مرحله اول این المپیاد‌ها عمومی است و بین دانش آموزان پایه دهم ویازدهم دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود افزود: دراستان ما هرسال حدود ۹۰۰ نفر در این دوره شرکت می‌کنند.

واقعی ادامه داد: از بین این افراد بعد از برگزاری آزمون کشوری، تعدادی که حد نصاب بیاورند به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند که پارسال در استان ما ۱۱۵ نفر و امسال ۱۵۱ نفر به مرحله دوم راه یافته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مرحله دوم این المپیاد‌های علمی معمولا اردیبهشت یا خرداد ماه به صورت قطبی در استان برگزار می‌شود و منتخبان به مرحله سوم یا دوره تابستانی راه می‌یابند.

او عنوان کرد: امسال ۴ نفر به مرحله سوم المپیاد‌های علمی راه یافته اند این در حالی است که پارسال تنها دو نفر به مرحله سوم راه یافته بودند.

واقعی با بیان اینکه امسال ۴ نفر راه یافته به مرحله سوم داریم که در شهریور ماه این منتخبان درپایان دوره تابستانی به صورت متمرکز درتهران ویا چند استان معین آزمون خواهند داد و رنگ مدال آنان مشخص خواهد شد گفت: پارسال یک مدال طلا درحوزه ادبی و یک مدال برنز در حوزه زیست شناسی داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال در مرحله سوم، یک منتخب ادبی از فردوس و یک منتخب نجوم از بیرجند داریم که در تهران آزمون خواهند داد و یک منتخب اقتصاد و مدیریت از بیرجند ویک منتخب علوم زمین از درمیان در مشهد آزمون خواهند داد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.