سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد؛

مطالعه و بهینه سازی پالایشگاه گاز ایلام

نوراللهی گفت:مطالعه و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه گاز ایلام در دست انجام است.

احسان نوراللهی، رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، از انجام مطالعه و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ایلام در راستای توسعه پایدار خبر داد و گفت: این طرح در قالب پروژه پژوهشی با عنوان " بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد به منظور کاهش میزان انتشار گوگرد در گاز دودکش نسبت به مقدار طراحی" توسط دانشکده فنی دانشگاه تهران انجام می‌شود.

 نوراللهی  افزود: راندمان طراحی واحد بازیافت گوگرد ۹۶.۷ درصد میباشد.

او با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار و با توجه به الزامات زیست محیطی، افزایش راندمان واحد و کاهش انتشار گوگرد در گاز خروجی از واحد ضرورت دارد، اظهار داشت: در این پروژه، روش‌های بهبود بازده راکتور‌های کاتالیستی از طریق اعمال تغییرات در فرآیند کنونی بررسی و روش‌های افزایش بازدهی واحد استحصال گوگرد با رویکرد کنترل بهینه فرایند بررسی می‌گردد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: همچنین با بهره‌گیری از شبیه‌سازی پایای راکتورها، انجام آنالیز حساسیت و شناسایی پارامتر‌های موثر بر پیشرفت انتخابی واکنش‌ها، راهکار‌هایی برای افزایش راندمان فرآیند شناسایی خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رویکرد علمی و بلوغ فرهنگ پژوهش در پالایشگاه ایلام زمینه ساز اکتساب و تجاری سازی فناوری‌ها در صنعت پالایش گاز می‌باشد، گفت:پژوهش به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت همه‌جانبه یک کشور شناخته می‌شود و سوق دادن موضوعات وعناوین طرح‌های پژوهشی به سمت مسائل بومی و ملی در حوزه‌های صنعتی، کلید توسعه‌ی فناوری و خوداتکایی درهرکشورمی باشد.

نوراللهی با بیان اینکه پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیاز‌ها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است، عنوان کرد: قدرت استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است و پژوهش از محور‌های مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و پپیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیم با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشور‌های پیشرفته متناسب با میزان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف پژوهشی و تولید علم است.

او اظهار داشت: واحد پژوهش و فناوری این واحد صنعتی در راستای تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور با توجه به چالش‌های عملیاتی و مدیریتی نسبت به تعریف پروژه‌های مختلفی اقدام نموده و در چند سال اخیر موفق شده است که اعتبارات و بودجه‌های پژوهشی تخصیص یافته را به صورت کامل جذب نماید.

نوراللهی مطرح کرد: در این راستا، واحد پژوهش پالایشگاه گاز ایلام از سال ۱۳۹۳ تاکنون، ۳۶ پروژه پژوهشی و ۱۷ طرح اینترنشیپ و بیش‌از ۱۶۰ مورد پایان نامه تحصیلات تکمیلی را عقد قرارداد و اجرایی کرده است که از این تعداد هم اکنون ۱۱ قرارداد پروژه پژوهشی در حال اجرا و ۴۲ قرارداد پروژه پژوهشی و طرح اینترنشیپ خاتمه یافته اند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام بیان کرد: در حوزه مهندسی فرایند با دانشگاه تهران قرارداد پروژه پژهشی با عنوان " تعیین الگوریتم کنترلی آنالیزر Tail Gas در واحد بازیافت گوگرد شرکت پالایش گاز ایلام " و با پژوهشگاه صنعت نفت پروژه پژوهشی با عنوان " تحلیل اقتصادی امکان سنجی FLASH Steam از خط کندانس برگشتی شرکت پالایش گاز ایلام" منعقد شده است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.