سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور سند مالکیت برای ۲۳۶ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان سمنان

مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: سند تک‌برگی برای ۲۳۶ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان در راستای تثبیت مالکیت امسال صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مسعود مرامی مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهمترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی خواهد داشت.

او بیان کرد: ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی و دقت بالای اسناد تک برگی موجب کاهش و یا برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و جلوگیری از تصرف، تعرض، پدیده زمین‌خواری و جعل اسناد می‌شود.

مرامی گفت: اسناد صادر شده برای ۲۳۶ هزار هکتار مربوط به ۱۰ پلاک ثبتی موسوم به گودچال، ولک، گلراد نوکه یا کلرات سمنان، جنوب طلحه، بنک، تنگه حسین سمنان، دشتی، صوفی آباد، و مفرکی است.

او گفت: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سمنان در دستور کار قرار دارد و امید است تا پایان سال برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک برگ انجام شود.

مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان طرح کاداستر را اقدامی قانونی و پیشگیرانه برای تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: عرصه‌هایی که زیر پوشش طرح کاداستر قرار می‌گیرند در سامانه کاداستر ثبت اسناد بارگذاری می‌شود و علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری و هرگونه سوء استفاده احتمالی از عرصه‌های ملی به شمار می‌آید.

مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی موارد را از طریق تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.