سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده رشت در مجلس:

برگزاری حضوری کلاس‌ها پیش از واکسیناسیون، پیک ششم کرونا را به همراه دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم واکسیناسیون معلمان و والدین علیه کرونا، پیش از بازگشایی حضوری مدارس تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در توییتی خواستار واکسیناسیون معلمان و والدین پیش از بازگشایی حضوری مدارس شد.

او نوشت: اولویت نظام آموزش قطعا سلامت معلمان و دانش آموزان است و هرگونه برگزاری حضوری کلاس‌ها پیش از واکسیناسیون معلمان و والدین ممکن است به پیک ششم کرونا بیانجامد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالعه تجربیات کشور‌هایی که اخیرا بازگشایی حضوری مدارس را در دستور کار قرار دادند، می‌تواند مفید باشد.

آماده‌سازی مدارس گیلان با در نظر داشتن تدابیر و توصیه‌های بهداشتی

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز غروب دیروز (سه شنبه ۱۶ شهریور ماه) در در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آماده‌سازی مدارس با در نظر داشتن تدابیر و توصیه‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد.

او حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان را از اولویت‌های اصلی کشورمان دانست و افزود: اجرای تصمیم آموزش حضوری دانش‌آموزان نیازمند تکمیل فرآیند واکسیناسیون اعم از فرهنگیان و خانواده‌های دانش آموزان، آماده سازی فضای مدرسه با ملحوظ داشتن تدابیر و شیوه نامه‌های بهداشتی، امنیت خاطر خانواده‌ها و تأمین تجهیزات و امکانات لازم مدارس است.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به گزارش ارائه شده مبنی بر انجام واکسیناسیون فرهنگیان و نیز تزریق واکسن به ۸۰ درصد فرهنگیان استان تصریح کرد: لازم است این فرآیند، با جدیت شتاب گیرد تا همه افراد مشمول، واکسینه شوند.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اواسط مهر ماه به صورت تدریجی و ترکیبی است

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در نشست روز گذشته با حضور وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، علوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصمیماتی در خصوص نحوه بازگشایی مدارس اتخاذ کردند.

در این نشست مقرر شد از ابتدای مهر ماه بازگشایی حضوری نداشته باشیم و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اواسط مهر ماه به صورت تدریجی و ترکیبی باشد.

مدارس به صورت تدریجی و ترکیبی بازگشایی می‌شود

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ابتدای مهر ماه با توجه به تکمیل شدن فرآیند واکسیناسیون تا پایان شهریور ماه و نیاز به حداقل ۲ هفته زمان برای ایجاد ایمنی در میان معلمان، بازگشایی حضوری را نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: در فرآیند بازگشایی مدارس ما تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و پس از اولویت واکسیناسیون فرهنگیان، به دنبال واکسیناسیون سرویس‌های مدارس، اولیای دانش‌آموزان و کادر شاغل در مدارس و آموزش و پرورش هستیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.