سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی سمنان درباره خسارت باد شدید و بارش پراکنده هشدار زرد داد

اداره کل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت ناشی از وزش باد شدید، نسبتا شدید و بارش‌های رگباری و پراکنده تا پایان هفته در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، نشان می‌دهد شرایط جوی روز‌های آتی متاثر از سامانه ناپایدار خواهد بود.

او در توصیف سامانه مورد انتظار با فعالیت امواج ناپایدار، زمان ورود سامانه بارشی به استان سمنان از بعد از ظهر امروز سه شنبه دانست و افزود: نوع مخاطره این سامانه به صورت بارش پراکنده باران، رگبار باران و احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

مصطفوی گفت: منطقه اثرفعالیت این سامانه در روز سه شنبه از ساعات بعد از ظهر به تدریج در ارتفاعات و نواحی شمالی با رشد ابر و بارش پراکنده، در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی و در نقاط مرکزی و شمالی استان سمنان به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: برای روز چهارشنبه تقویت فعالیت سامانه بارشی، از اوایل وقت در نواحی شمالی استان سمنان به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعدو برق، در غالب نقاط باد نسبتا شدید تا شدید و برای روز پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر در نواحی شمالی استان به صورت بارش پراکنده باران، در غالب نقاط استان به ویژه نیمه شرقی و نواحی جنوبی باد نسبتا دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها، احتمال خسارات ناشی از باد مهمترین مخاطره فعالیت این سامانه جوی در استان خواهد بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.