سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۱۴ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۲۰۳ میلیارد تومان همزمان با سراسر کشور در استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۴ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۲۰۳ میلیارد تومان و ایجاد ۱۶۳ فرصت شغلی در آیینی به طور همزمان با ۲۶۸ تعاونی سراسر کشور در استان افتتاح شد.

او افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مسکن، صنایع دستی، ساختمان، تهیه و توزیع نهاد‌های دامپروری و کشاورزی، پرورش زنبور عسل و ساماندهی کارگران به بهره‌برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: چهار هزار و ۹۰۰ تعاونی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد دو هزار و ۱۰۰ تعاونی غیرفعال و تعطیل است و از سال ۹۶ تاکنون ۲۰۰ تعاونی که قابلیت راه‌اندازی مجدد را داشته شناسایی و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

او اظهار داشت: همچنین ۲۰۰ تعاونی نیز که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را نداشت از سامانه حذف و امتیاز آن لغو شد.

فاضلی تصریح کرد: بیش از سه هزار مورد تعاونی‌های فعال و در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد که این تعداد تعاونی با ۷۹ هزار عضو برای ۳۵ هزار و ۸۵۲ نفر در چهارمحال و بختیاری فرصت شغلی ایجاد کرده است.

او گفت: بخش تعاون در استان در شاخص‌های کمی بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حرکت است، در حالی که برای سه سال اخیر در حوزه تعاون استان ایجاد ۲۸۹ تعاونی با ایجاد سه هزار و ۴۹۰ فرصت شغلی هدفگذاری شده بوده، اما این مهم با تاسیس ۴۴۳ تعاونی و تحقق پنج هزار و ۵۹۵ فرصت شغلی از برنامه تدوین شده به ترتیب ۵۶ و ۶۹ درصد جلوتر است.

فاضلی گفت: امسال نیز بهره‌برداری از ۳۵ شرکت تعاونی در استان پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۸ مورد آن افتتاح شده است.

او ادامه داد: در دوران شیوع کرونا و در راستای کمک به شرکت‌های آسیب دیده ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی پرداخت شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.