سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 بندر خرمشهر ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه را امسال اجرایی می‌کند

 مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر از اجرای ۱۵ پروژه با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، نوراله  اسعدی مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست خبری با خبرنگاران،  گفت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ۱۵ ردیف پروژه را با اعتباری در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تعریف کرده است.

او از شناور سازی ۶ فروند مغروقه توسط این اداره به عنوان یکی از مهمترین این اقدامات یاد کرد و افزود: در قالب قرار داد ۱۱۹ میلیارد تومان برای شناور سازی  مغروقه‌های در آبراهه اروند، قرار گاه خاتم قرار است خارج سازی ۶ فروند مغروقه که پنج مغروقه در اروند و یک مغروقه در دهانه خور موسی است را به عنوان پیمانکار اداره بندر  به انجام رساند.

اسعدی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه پاکسازی بستر رودخانه‌های از مغروقه‌ها توسط سازمان بنادر انجام  شده که تا کنون ۱۸۰ مغروقه از اروند و کارون خارج  شده  و  شناور سازی در حال انجام است.

 او ادامه داد: این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش ریسک موجود در کانال دسترسی  به خرمشهر را دارد و ریسک‌های تحمیل شده در  بنادر را کاهش می‌دهد.

مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر به برشماری این پروژه‌ها پرداخت و بیان کرد: یکی از مهمترین این پروژه‌ها عملیات احداث ساختمان مرجع دریایی با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان است که معاونت دریایی در آن مستقر  خواهد شد و برجی به ارتفاع ۳۵ متر است که به شهر اشراف دارد و از فاصله دور قابل مشاهده است و به سمبل بندر و دریا در خرمشهر تبدیل خواهد شد.

اسعدی از اجرای شبکه اطفا حریق با اعتباری بیش از ۵۶ میلیارد تومان،  ساماندهی سردرد‌ها ورود و خروج بندر که از ابتدای امسال آغاز شده، آغاز بهسازی و تعریض پل‌های دربندی، دورقی  و محور ا در بندر و همچنین بهسازی محیط‌های پیرامونی بندر به عنوان دیگر پروژه‌ها یاد کرد.

او با بیان اینکه در میان پروژه‌های تعریف شده سه پروژه مسئولیت اجتماعی وجود دارد به این پروژه‌های اشاره کرد و گفت:  در قالب عمل به مسئولیت اجتماعی احداث هشت اسکله تفریحی با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که پایان پروژه به علت مشکلات فنی یک سال تاخیر داشت ک یک اسکله  با دو پست است به پایان رسید ۶ پست دیگر نیز تا یک ماه آینده در بستر رودخانه کارون به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر دیگر پروژه‌ها مسئولیت‌های ساختمان رفاهی چند منظوره  با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار است که  سالن ورزشی هم دارد و کار احداث آن شروع شده است و همچین قرار است آسفالت خیابان از در سنتاب بندر خرمشهر به سمت پل جدید نیز اجرا شود که هنوز اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته برای آن ابلاغ نشده است.

 او همچنین از ابلاغ اعتباری ۶۵۰ میلیون تومانی برای کمک به کادر درمان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد؛ و نوید اجرای هر ساله دست کم  یک پروژه مسئولیت اجتماعی توسط این اداره کل در خرمشهر را داد.

اسعدی در خصوص موضوع امتناع بندر خرمشهر از پرداخت عوارض به شهرداری در شرایط بحرانی این نهاد خدماتی گفت: بندر خرمشهر در حوزه منطقه آزاد قرار گرفته و بنا به قانون از پرداخت وجه در مقابل دریافت خدمات عمومی و پسماند معاف است، از سوی دیگر خدمات مشخص شده در موارد قانونی به این اداره کل ارائه نمی‌شود و معیار تعیین رقم ۴۵ میلیارد تومانی هم مشخص نیست با این وجود رای کمیسیون ماده ۷۷ محکومیت اداره بندر خرمشهر بود.

او از تعامل با شهرداری برای رفع اختلاف‌ها خبر داد و گفت: طبق توافق‌های انجام شده و در راستای کمک به شهرداری مبلغی نه در حد میزان تعیین شده به این نهاد پرداخت خواهد شد و موضوع خاتمه خواهد یافت.

 بنا به گفته‌های مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر سرانجام بخشی به لایروبی اروند رود و رونق تجارت از جمله انتظارات او از وزیر راه و شهرسازی جدید است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.