سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران است

عسگری گفت: جشنواره حرکت یک سنت در وزارت علوم است که طی ۴ دوره اخیر دانشگاه تهران میزبان آن بوده و این دانشگاه نماد آموزش عالی ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت و رونمایی از پوستر این جشنواره ظهر امروز ۱۶ شهریور با حضور عسگری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: جشنواره حرکت یک سنت در وزارت علوم است که طی ۴ دوره اخیر دانشگاه تهران میزبان آن بوده است و این دانشگاه نماد آموزش عالی ایران است.

او افزود: برنامه‌های مناسبی باید برای تحقق آرمان‌های سیاست‌گذار فراهم شوند و باید از شرایط به نحو احسن استفاده کرد.

عسگری تصریح کرد: این جشنواره در بین دانشجویان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، از ۲۰ شهریور تا ۲۰ مهر فرصت ارائه آثار و از ۲۰ تا ۲۵ مهر فرصت ویرایش آثار و بعد از آن جشنواره وارد فاز نهایی می‌شود.

عسگری گفت: در دو سال اخیر به دلیلی شیوع کرونا از حضور دانشجویان در دانشگاه محروم بودیم، با واکسیناسیون دانشجویان امیدواریم بیش از پیش در خدمت ۹ هزار انجمن دانشجویی باشیم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم اختتامیه جشنواره آغازی بر توانمندی دانشجویان و در راستای پیشرفت کشور باشد.

عسگری درباره جوایز برای شرکت‌کنندگان گفت: تقدیر، تندیس و وجه نقد به افراد تعلق می‌گیرد.

او افزود: در جشنواره گذشته ۱۰۸ کشور ثبت‌نام کرده‌اند و دانشجویان مقطع کارشناسی در این نشست حضور داشتند.

عسگری ادامه داد: در دوره سیزدهم سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی شرکت داشتند. امسال به دلیل واکسیناسیون استقبال مناسبی انجام شد.

جشنواره حرکت بخشی از چالش اشتغال را پوشش می‌دهد

سید عباس احمدی مدیر فرهنگی دانشگاه تهران در این نشست گفت: سال‌ها در دانشگاه‌های کشور به‌رغم یادگیری مناسب علوم به شکل تیموری، اما در حوزه اشتغال موفق نبودند. جشنواره حرکت بخشی از این چالش را پوشش می‌دهد. نقش انجمن‌های علمی در این زمینه فراوان است.

او افزود: دانشگاه تهران میزبان جشنواره بین‌المللی حرکت است و این جشنواره برنامه محوری دانشگاه است و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوان به بهترین شکل ممکن جشنواره را برگزار کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: وزارت علوم قدردان دانشجویان است و امیدواریم بیش از پیش از ظرفیت این افراد بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.