سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش‌های نانو کامپوزیتی سرامیکی برای ایمپلنت‌های دندان

مدیر کنترل کیفی یک شرکت دانش بنیان گفت: با استفاده از پوشش‌های سرامیکی تولید داخل اتصال ایمپلنت با بافت استخوان دهان افزایش می‌یابد.

ریحانه علی رمضانی مدیر کنترل کیفی یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیتانیوم و آلومینیوم آلیاژ‌های پرکاربردی هستند که در صنعت کاربرد‌های بسیار زیادی خواهند داشت، اما در کنار تمام مزیت‌های استفاده از این مواد از جمله کاهش استهلاک قطعات و مصرف سوخت مواد به کار برده در صنعت هوافضا، خودرو نظامی و حمل و نقل، واکنش سریع این فلزات نسبت به خوردگی سبب می‌شود تا کمتر از آن‌ها در صنایع استفاده شده و مواد پر هزینه‌تر مانند فولاد‌های گران قیمت که سختی بیشتری دارند، جایگزین شوند.

او افزود: توانستیم با استفاده از تکنولوژی‌ها نوین موفق به ساخت پوشش‌های سرامیکی برای این دسته ازآلیاژ‌ها بشویم تا نسبت به ضربه و سایش مقاومت بیشتری داشته باشند.

علی رمضانی در خصوص دیگر کاربرد‌های پوشش سرامیکی با اشاره به اینکه  ایمپلنت‌های استفاده شده در دندان پزشکی‌ها بیشتر از جنس تیتانیوم است، گفت: این امر سبب شد تا در اکثر مواقع پیوند ایمپلنت با استخوان فک به خوبی انجام نشود و فرد یا دچار عفونت دهان شده و یا ایمپلنت بزند،  اما با استفاده از پوشش‌های سرامیکی اتصال ایمپلنت با بافت استخوان دهان افزایش می‌یابد.

مدیر کنترل کیفی این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: ایمپلنت‌های استفاده شده در دندان پزشکی‌ها که بیشتر از تیتانیوم است در صورتی که پیوند آن با استخوان مقاوم و خوب نباشد در اکثر مواقع پس زده می‌شود، اما پوشش‌های پزشکی ما سبب می‌شود تا اتصال این ایمپلنت با بافت بدن بهبود پیدا کند.

او با اشاره به این که معمولا از مواد جایگزین برای این کار استفاده می‌شود بیان کرد: وجود مواد جایگزین برای تیتانیوم و آلمینیوم سبب شده تا وارداتی برای این محصول وجود نداشته باشد، اما امروزه با شناخته‌تر شدن پوشش‌های سرامیکی استقبال خوبی از این صنعت در کشور ما انجام شده است که این موضوع سبب شد تا برنامه‌های را برای انجام صادرات به کشور‌های از جلمه چین را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر کنترل کیفی این شرکت دانش بنیان گفت: نمونه‌های ساخت شده در کشور ما مطابق نمونه‌های استفاده شده در کشور‌های انگلیس، چین و آلمان است.

او با اشاره به اینکه تمام تجهیزات و موارد مورد استفاده ما در داخل کشور و توسط دیگر شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، گفت: در این روش تهیه مواد اولیه بسیار ارزان است و به تجهیزات بسیار زیادی نیاز نخواهد داست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.