سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۷۴ هزار رأس دام سبک در شهرستان نطنز

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: بیش از ۷۴ هزار راس دام سبک برای مقابله با بیماری طاعونِ نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان نطنز واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیامک رضوان رئیس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: از ابتدای امسال  بیش از ۷۴ هزار رأس دام سبک در شهرستان نطنز علیه بیماری طاعونِ نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند که بیش از صد درصد پیش‌بینی سالیانه است.

وی افزود: واکسیناسیون ppr در دام‌های حساس، یکی از برنامه‌های اصلی دامپزشکی جهت ریشه‌کنی این بیماری است که با واکسیناسیون گسترده در امسال  و استفاده از توان بخش دولتی بیش از ظرفیت اعلام شده واکسیناسیون انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۹ درصد از پیش‌بینی انجام شده برای واکسیناسیون ppr در شهرستان نطنز محقق شده است.

وی تصریح کرد: با حضور پررنگ بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در بحث پیشگیری از بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بخش زیادی از واکسیناسیون ۷۴ هزار و ۲۷۷ رأس دام سبک علیه این بیماری از طریق خرید خدمت و توسط بخش خصوصی انجام شده است.

رضوان خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز در راستای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در دام و مشترک بین انسان و دام با اجرای عملیات واکسیناسیون در حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و کمک به ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه تلاش می‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.