سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتمین دوره طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران

هفتمین دوره طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف ترویج کتاب‌خوانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: هفتمین دوره طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های ابتکاری و اثربخش به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این طرح با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کمیسیون ملی یونسکو تشکل‌های نشر، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و دیگر نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود.

شهر منتخب علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی دریافت می‌کنند.

برنامه‌های هر شهر در زمینه ترویج کتاب‌خوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

امسال به دلیل شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ برای حفظ سلامتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه فرآیند‌های اجرایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

داوری این برنامه در سه مرحله برگزار خواهد شد و داوری مرحله اولیه از ۸ شهریورماه آغاز به کار کرده است و از میان آثار راه به یافته به مرحله نیمه‌نهایی شهر‌های خلاق کتاب‌خوانی و پایتخت کتاب ایران معرفی خواهند شد.

علاقه مندان  برای ارسال مدارک می توانند از طریق سایت شبکه ترویج کتابخوانی به این آدرس اینترنتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.