سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش عملیات بیابان‌زدایی در خراسان جنوبی

بیابان زدایی در خراسان جنوبی با افزایش اعتبارات شتاب می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: عملکرد خوب استان در مقابله با بیابانزایی باعث شد خراسان جنوبی در این بخش رتبه نخست کشوری را در برنامه‌های سال۱۳۹۹ به‌دست آورد.

او افزود: این عملکرد مطلوب سبب شد تا سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور برای جایگاه استان تخصیص اعتبارات مقابله با بیابانزایی را مجدد افزایش دهد.

نصرآبادی ادامه داد: در این راستا اعتبار مشخص شده برای استان در سال۱۴۰۰ که ۹۹میلیارد تومان تعیین شده بود مجدد ۱۴میلیارد تومان افزایش یافت و بر این اساس اعتبارت استان امسال برای فعالیت‌های مقابله با بیابانزایی ۱۱۳میلیارد تومان خواهد بود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات مطلوب بخش آبخیزداری نیز گفت: جمع اعتبارت ملی پیش بینی شده استان در بخش آبخیزداری و مقابله با بیابانزایی به رقم بی سابقه ۲۳۶میلیارد تومان رسید.

او افزود: پارسال برای انجام این فعالیت‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و درآمد عمومی بیش از ۷۹میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که به طور کامل تخصیص یافت.

نصرآبادی ادامه داد: فعالیت‌های این حوزه از جمله نهالکاری، مدیریت هرزآب، آبیاری سنواتی، اجرای سیستم‌های چرایی و قرق، ساماندهی و کنترل چرای و مالچ پاشی حتی بیشتر از حجم و اعتبار مصوب سال گذشته اجرایی شده است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.