سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در آباده

طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاهپزشکی برای اولین بار در شهرستان آباده اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرحیمی مسئول داروخانه گیاه پزشکی آباده گفت: به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه سموم و بهبود کیفیت غذایی خانوار، طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاهپزشکی در آباده به مرحله اجرا درآمد.

او بیان کرد: این کار، از تحمیل هزینه‌های سنگین به کشاورزان جلوگیری و کیفیت محصولات کشاورزی نیز با مصرف درست و بهینه سموم بهبود می یابد.

شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی، طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاه پزشکی در استان فارس در حال اجرا است که با اجرای آن مصرف سموم کشاورزی هدفمند و به صورت کارشناسی از سوی کلینیک‌های تخصصی گیاه پزشکی تجویز می‌شود.

احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس ادامه داد: تاکنون ۱۲ داروخانه گیاه پزشکی در سطح استان فارس راه اندازی شده که برای اولین بار نیز این داروخانه در شهرستان آباده به کشاورزان خدمت رسانی می کند.

او افزود: در طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی ، کشاورزان با مراجعه به کلینیک گیاه پزشکی و ارائه نمونه و بیان مشکلات خود به کارشناسان کلینیک، نسخه استفاده از سموم مورد نیاز باغات و مزارع خود را دریافت می‌کنند و پس از آن با مراجعه به داروخانه گیاه پزشکی، سموم توصیه شده توسط کارشناسان را دریافت می کنند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.