سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان امسال صورت می گیرد؛

تولید بیش از چهار هزار تن ماهی قزل آلا در کردستان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده تا پایان امسال چهار هزار و ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حمید حسین‌پور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان  با اشاره به اینکه تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم‌آبی و سردآبی انجام می‌شود، اظهار داشت: در حوزه ماهیان سردابی در حال حاضر حدود ۲۴۰ مزرعه و استخر پرورش ماهی قزل آلا در استان فعال است.

حسین پور اضافه کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده تا پایان سال جاری در این تعداد مزرعه و استخر پرورش ماهی حدود چهار هزار و ۴۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید شود.

او افزود: از ابتدای سال جاری چهارمزرعه سردآبی در استان به ظرفیت ۵۵ تن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: تعداد ۱۰ واحد استخر دو منظوره کشاورزی جدید نیز در نیمه نخست امسال اقدام به رهاسازی بچه ماهی قزل آلا کردند که انتظار می‌رود در پایان دوره حدود ۵۰ تن ماهی قزل آلا تولید کنند.

حسین پوربه مشکلات پیش روی بخش شیلات استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی و قطعی برق در سال جاری از مهمترین مشکلاتی بخش تولید ماهیان سردآبی در استان است.

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی (دریاچه‌های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شیلات ، ماهی قزل آلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.