سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق بررسی های میدانی مطرح شد؛

مشاوران املاک، تنظیم گر بازار یا حباب ساز قیمت مسکن؟!

با بررسی میدانی تعدادی از مشاوران املاک و نظرسنجی از چندین مستاجر در تهران، نشان می دهد که مشاوران املاک در تعیین قیمت مسکن نقش اساسی دارند!

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها دوباره با افزایش قیمت مسکن تنور بسیاری از مشاوران املاک داغ شده است. با ورود ویروس کرونا به کشور و تغییر روش کسب و کارها، مشاوران املاک نیز شیوه جدیدی را برای فروش یا عرضه واحدهای مسکونی به مستاجران و خریداران در پیش گرفتند.

موضوعی که مورد انتقاد بسیاری از متقاضیان مسکن نیز قرار گرفته است. فروش و یا اجاره بدون بازدید از واحد مسکونی و تنها در فضای مجازی نیز خود معضلی برای بسیاری از افراد جامعه شده است.

 و نکته ای جالب که به آن برخوردیم، اینجاست که در یک پلتفرم عرضه مسکن یک واحد مسکونی در چند مشاور املاک با قیمت های مختلف عرضه می شود و این موضوع خود یکی از معضلات اصلی بازار مسکن و همچنین تفاوت عرضه مسکن توسط مشاوران املاک است.

 

بسیاری از مستاجران و همچنین خریداران مسکن اعلام می کنند که یکی از اصلی ترین دلایل افزایش جهشی قیمت ها مشاوران املاک هستند چرا که آنها با بالا بردن قیمت مسکن به طور طبیعی نرخ کمیسیون خود را هم افزایش خواهند داد.

حق کمیسیون مشاوران املاک ۲۵ صدم درصد از معامله

در حال حاضر فرمول کمیسیون پیچیده است و البته به دلیل بالا بودن این نرخ مهرماه سال گذشته بر اساس ابلاغیه سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران که به اتاق اصناف تهران اعلام شد حق کمیسیون مبایعه نامه‌های مسکن به میزان ۲۵ صدم درصد ارزش معاملاتی ملک از هر طرف معامله تعیین شده است. بر این اساس یعنی مجموعاً نیم درصد از هر دو طرف معامله اخذ می‌شود که این نرخ تا پیش از این نیم درصد از هر طرف معامله بود.

همچنین حق الزحمه قرارداد‌های رهن و یا ودیعه اجاره از هر طرف به میزان نیم درصد مبلغ رهن تعیین شده است و حق کمیسیون اجاره نیز یک چهارم مبلغ اجاره یک ماه از هر طرف معامله خواهد بود.

 همین امر در همان بازه زمانی باعث اعتراض بسیاری از مشاوران املاک شد که البته این خود باعث دامن زدن بسیاری از مشاوران املاک و دلالان بر گرانی مسکن و بالا بردن نرخ های اجاره شد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر طبق این دستورالعمل حق کمیسیون بابت تمدید اجاره از هر طرف یک دهم حق کمیسیون اجاره محاسبه و اخذ می‌شود. حق الزحمه قرارداد‌های مشارکت از هر طرف دو دهم درصد ارزش قرارداد مجموعا ۴ دهم درصد محاسبه و اخذ خواهد شد همچنین خدمات متمم قرارداد و مبایعه نامه نیز رایگان خواهد بود.

این نرخ کمیسیون ها باعث شد که در یک بازه زمانی نرخ اجاره تعدادی از محلات که برای مستاجران مناسب بود به یک دفعه دچار نوسان قیمتی شود.

 در همین رابطه مهدی پور یکی از مستاجران در منطقه شرقی تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از مشاوران املاک خود تعیین کننده قیمت در محلات شده اند و نرخ ها را افزایش یا کاهش می دهند، گفت: ما در بسياری از مواقع در بحث قيمت با مالک به توافق می رسیم اما زمانی که وارد مشاور املاک می شویم طی صحبتی که انجام می شود مالک قیمت را تغییر می دهد.

همچنین محسنی یکی دیگر از مستاجران در جنوب تهران با بیان اینکه مشاور املاک با تعیین نرخ در فضای مجازی در چند ماه گذشته بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد نرخ را افزایش می دهند و این مصوبه ۲۵ درصد عملا هیچ معنایی ندارد.

او بیان کرد: تعیین نرخ اجاره از یک طرف فشار مضاعفی برای مستاجر وارد می کند و بالا بردن نرخ های کمیسیون هم از طرف دیگر برای مستاجران بسیار دشوار است.

تنظیم قیمت مسکن یا حباب سازی!

این در حالی است که خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود: ما مولد مالیاتی و مولد اقتصادی هستیم و به کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن کمک می‌کنیم، وقتی دفاتر املاک بسته باشند هرکس هر قیمتی دلش می‌خواهد برای خانه خودش تعیین و در سایت‌ ها درج می کنند.

 او ادامه داد: در حالی که اکثر همکاران ما در خصوص قیمت‌های کارشناسی و واقعی به فروشندگان، مشاوره می‌دهند و به ارزانی کمک می‌کنند.

او با بیان اینکه اگر بخش دولتی به مهمترین وظیفه خود در تولید و عرضه مسکن بپردازد گرانی‌ها تا این حد در بازار مسکن ایجاد نمی‌شود، گفت: دولتی‌ها در حال حاضر تنها به ۱۰ درصد وعده خود هم عمل کرده اند. 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: نه بازار مصالح، نه قیمت‌گذاری و نه سیاست‌گذاری، هیچ کدام در اختیار اتحادیه مشاوران املاک نیست. یک واقعیت این است که تعداد مسکن در شهر تهران، کمتر از تقاضاست که علت اصلی آن به کاهش ساخت و ساز ناشی از سیاست‌های اشتباه مسئولان برمی‌گردد.

او بیان کرد: در سال‌های اخیر به محض اینکه مسکن گران می‌شد پیکان انتقادات را به سمت ما می‌گرفتند. به نظرم این رفتار مسئولان نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت است. 

براساس این گزارش تاکنون چندین بار اعلام شده که بخشی از این گرانی های مسکن مربوط به مشاوران املاک است که در این خصوص باید دولت اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.

بررسی حق کمیسیون مشاوران املاک روی میز وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

در همین رابطه محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه معاونت مسکن و ساختمان برای ساماندهی این بخش از مدت ها پیش فعالیتی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: حدود ۲ ماه پیش مصوبه ای از ستاد تنظیم بازار و ستاد نظارت دریافت کرده ایم و شورای عالی نظارت با هم فکری یکدیگر کلیاتی را در این حوزه مصوب خواهد کرد.

محمود زاده اظهار کرد: برای نحوه تنظیم حق الزحمه مشاوران املاک در حال حاضر تیم های کارشناسی روی این طرح فعالیت می کنند تا مدلی ایجاد کنند که علاوه بر آنکه حق الزحمه خدمات ارائه شده دریافت شود زمینه ساز افزایش قیمت در این بخش نشود.

او بیان کرد: در حال حاضر چندان ارتباط مستقیمی بین افزایش قیمت ملک و تعرفه وجود ندارد و به همین لحاظ مدل ها کار شده و کلیات آن هم مورد تفاهم صنف اتحادیه و دستگاه های مختلف قرار گرفته و به زودی چارچوب تنظیم و به اطلاع عمومی می رسد.

مشاهدات میدانی در برخی از مشاوران املاک، نشان می دهد که برخی از این واحدها در اجرایی قانون و ابلاغیه های مصوب کوتاهی می کنند و بعضا نیز با شگردهای مختلف سود بیشتری را نیز کسب می کنند که این امر نیازمند بررسی و نظارت بیشتر اتحادیه مشاوران املاک و همچنین سایر نهادهاست.

 بازار مسكن در حال حاضر نیازمند تمهیدات ویژه ای است و باید هرچه سريعتر اقدامات لازم جهت کنترل بازار مسكن و همچنین ساماندهی کمیسیون های مشاوران املاک را در دستور کار خود قرار دهند.

گزارش از محبوبه کباری

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۶
در انتظار بررسی: ۰
مستاجر
۱۵:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بی انصافی،هرج و مرج ،ظلم در این آشفته بازار بیداد میکنه!
نه نظارتی نه رسیدگی ، نه کارشناسی، هرکس هر قیمتی دلش بخواد ملکشو اجاره میده!! به هیچ احدی هم پاسخگو نیستن.
حمید
۰۸:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا همینه گرانی ملک مقصرش املاکی ها هستند
مهدی
۱۵:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اولا مشاور املاک هم اگه بخواد درست کارکنه و نون حلال درربیاره به سرعت به زمین میزننش.
ثانیا اگر می خواهید بدانید کی اقتصاد درست میشه باید بدونید زمانی اقتصاد سالمی خواهیم داشت که دلالی (نه تجارت) حذف بشه حتی اگه لازم باشه به زور. برای اینکار اول باید تراکم بنگاه و نظارت بر اونها کنترل بشه و در واقع مشاور املاک هایی که روش کسب درآمدشون دلالی هست تعطیل بشوند. که البته مطمئنا فساد دلال ها اینقدر در سیستم های دولتی و خصوصی گسترده و ریشه دار شده که این امر به راحتی و به زودی اتفاق نخواهد افتاد.
یادمان باشد دلالی در آزاد ترین اقتصادهای دنیا هم ممنوع هست و تعریف آن هم با تجارت و خدمات واسطه گری متفاوته...
محمد
۱۵:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
پول بی حسابی به مشاوران املاک داده میشه .باید بسیار کم بشه حق کمیسیون و مثل همه جای دنیا بشه .شغل بنگاهی بی مصرف ترین و بی فایده ترین شغل هست بدون هیچگونه تولید و فایده ای .اگر همه برای اجاره و خرید ملک فقط از طریق سایت ها ی معتبر اقدام کنند و به املاک نسپارند این شغل بی مصرف حذف میشه و باعث میشه بیشتر این افراد مشغول کشاورزی و دامپروری و تولید بشن .خود دولت هم میتونی مراکز مثل مراکز پیش خوان درست کنه که همون جا معاملات و قولنامه ها با کد رهگیری ثبت بشه .
حسین
۰۲:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مگه چیکار میکنند اینقدر پول‌ میگیرن ه خبره اینهمه درصد...
مهدی
۰۱:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
بنده مشاور منطقه 1 و 3 تهران هستم ...منطقه ای که بیشترین معاملات انجام میشه و شمال شهر هست ... امروزه دیگر مشاور املاک مثل گذشته نیست که بخواد قیمت هارو افزایشی کنه ...همه مالک ها و فروشندگان از وضعیت تورمی خبر دارند و همگی اگر فروشنده واقعی باشند با یه نگاه به قیمت های ملک های مشابه مالک خودشون قیمت دستشون میاد .... قیمت ها از دست مشاوران املاک در رفته ...و هرکسی قیمت ملک خودش رو میذاره ... و همچنان این چرخه افزایش قیمتی رشد میکنه ... مشاوران املاک درحال حاظر فقط به فکر ارزون کردن یا به ارزش رسوندن قیمت ها هستند برخلاف تصور خریداران / امروز به طرف زنگ میزنیم میگیم کارشناسی قیمت شده میگ نه میگم روچه حسابی این قیمت رو گزاشتی درصورتی که در همون ساختمان یا در همان محله با همان متریال امکانات قیمت های پایینتری هست در جواب میگن رو فایل ما کار نکنید / ..... عدم مدریت قیمت های مسکن تنها باعث رشد و افزایش قیمت ها میشه نه مشاوران املاک / در خصوص کمیسون هم عرض کنم ک در مناطق مختلف تهران کمیسون متغایره ... در مناطق یک و سه تهران بین نیم الی یک درصد کمیسون از هر طرف اخذ میشود و هزینه مالیات هم برعهده خود بنگاه املاک است / در مناطق پایینتر به علت کمتر بودن ارزش ملکی و کمتر بودن درامد های اون قشر معمولا به زور همون تعرفه ۲۵ دهم درصدی از هر طرف پرداخت میشود ....‌ بعله اگرکسب کار ما اینقدر رونق داشت که ماهیانه چندین فروش ثبت میکردیم بعله طبق تعرفه اتحادیه کمسیون اخذ میشد اما با این بازار که هر سه ماه درمیان یه قرارداد فروش به زور و با کلی چک چانه زدن به نتیجه میرسه با این همه خرج و هزینه ها / اخر سال که حساب کتاب میکنیم میبینیم که درامد یک مشاور املاک با درامد یک فروشنده کارگر تفاوتی چنانی ندارد ....اول قیمت مصالح مشخص شود و بعد قیمت گزاری سیستمی توسط دولت انجام شود که مثلا اپارتمان نوساز در فلان منطقه فلان قیمته یا هر اپارتمانی که فلان متریال فلان لوکیشن و مزایا و امکانات و فلان سال ساخت را دارد نباید بیشتر از این قیمت معامله شود ... اگر اینها رعایت شود قیمت از دست مردم که هرکی دلش میخواد یه قیمت میزازه خارج و وارد یک سیستم معاملاتی روان و مشخص میشود ...‌ هم کار مشاور املاک رونق میگیرد هم کمیسون ها و حتی شیرینی و بالابود ها منطقی میشود ‌‌‌‌‌.... اینو فراموش نکنید که اگر ما مشاوران املاک چند ماهی بسته باشیم قطعا فنر قیمت ها باز و هیچ ثباتی دیگر دیده نمیسود و مسکن گران شود همه اقلام زندگی گرانتر خواهد شد
احسان
۲۲:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حق کمیسیون مشاوران باید متری منطقه ای باشد مثلا منطق شش متری aریال برای اجاره و متری b ریال برای فروش و قیمت مسکن نباید در کمیسیون مشاود تاثیر داشته باشد تامشاور در افزایش قیمت ذینفع نباشد
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
ببینیم در حرفه ارایه خدمات در این صنف چند درصد شان به اخلاق حرفه ای خود پابند هستند با قریب 20 سال مستاجری و تعامل با این صنف خود حلقه ایی از حلقه های یست که بسته به عوامل فردی یا جمعی و با رها شدگی و عدم گنترل و بازدارندگی قانونی و حهت سود سرشار خود اسرار بر تورم و گرانی ملک دارند بطور مثال همین الان استانی هم داریم خبری با این تیتر استانی که چند هزار واحد مسکونی ساخته شده و آماده تحویل در استان بدون متقاضی و خالی از سکنه میباشد ! در حالی که زمین های زراعی و باغی کشاورزی در اطراف مرکز همین استان بدلیل ارزش افزوده بالا زمینهای مسکونی در شرف خریداری شدن از کشاورز و تبدیل آن به ویلا ست
مهدی
۱۳:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دولت هم با اجباری کردن کد رهگیری نون به املاکیها قرض داده من با صاحبخونه هر سال توافقی یک مقدار جزئی به اجاره اضافه میکنیم ولی امسال که برای پیگیری وام اجاره درخواست دادم داشتن کد رهگیری اجباری هست که فقط املاکی های با گرفتن حق کمیسیون کامل حاضر به دادن کد رهگیری هستند و تکلیف کسایی که خودشون با صاحبخونه به توافق رسیدن معلوم نیست چی هست
ali
۱۷:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
1-امسال به خاطر اینکه همه دارن تمدید میکنن فایل در بنگاه ها نیست و رکود در اجاره هم اومده که بنگاه ها بیکار شدن و قیمت اجاره رفته بالا(جدای تورم)
2-کد رهگیری برای کسانی که وام نمیخواهند بگیرن اجباری نیست ولی برای کسانی که وام میگیرند کد رهگیری اجباریه املاک هم باید مالیات بده کسی به مالیات املاک توجه نمیکنه
برای همین املاک کمیسیون کامل میگیره ولی در کل دولت برای مالیات گرفتن داره اجبار به کد رهگیری میکنه
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یکی از عوامل اصلی گرانی در بازار خودرو و مسکن دلال ها و واسطه ها هستند.
ali
۱۰:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اینکه خیلی از بنگاهی ها انصاف ندارند درسته ولی یک طرفه قضاوت نکنیید. من خودم مشاورم(تقریبا یک هفته اومدم بیرون) هزار تا دردسر داره و خیلی از حرف ها نادرست

اول yjc بره تحقیق کنه افراد کله گنده که توی اتحادیه دارن کار میکنن و بنگاه هم دارن چرا املاکاشون 1 درصد کمیسیون میگیرن؟
و چرا تو شمال شهر املاکی ها همه 1 درصد میگیرن و حتی امضا هم از خریدار میگیرن و اتحادیه باهاشون کار نداره ؟

-کاهش قیمت کمیسیون اشتباه هستش همه چی افزایشی بوده خرید مسکن و اجاره خوابیده و بنگاه 9درصد مالیات که باید بگیره مردم تخفیف میخوان که عملا از جیب بنگاه میره و 25 درصد مالیات بر مشاغل دولت میگیره برای همین چیزی نمیمونه(مالیات تلفن آب برق گاز حق مشاور)برای همین بنگاه یا درصد بیشتر مگیره یا بالا بود میزنه

-سازنده قیمت ملک رو از املاک نمیگیره خودش میزاره با صحبت با بقیه ی سازنده ها (مگر املاکی خودش سازنده باشه) پس خیلی از افزایش قیمت ها ربطی به بنگاه نداره
ما تو جنوب شهریم عملا متراژ بزرگ کسی برای خرید نمیاد و بنگاه چه سودی میبره قیمت ملک رو افزایش بده

-الان آگهی های آنلاین اینترنتی باعث شده مالکین قیمت گذاری کنن(املاکم تو افزایش مقصره) بهشون میگی میگن ما جای دیگه هستیم 2برابر کرده
-یکبار تو بنگاه بشینید اینطور نیست که روزی 10 تا معامله بشه مخصوصا تو یک سال گذشته بری تو بنگاه میبینی هر 3 ماه یکبار 1 خونه میفروشن املاک هم زن و بچه داره و ما خودمون املاک رو به خاطر افزایش اجاره و خوابیدن بازار جمع کردیم(و خیلی های دیگه هم مثل ما)

- خونه معرفی میشه طرف میره تو اینترنت پیدا میکنه یا یک بنگاه دیگه میرن توافقی مینویسن بعدا مردم که بنگاه رو دور زدن محاکمه نمیشن

-اینکه میگن درصدی نباشه اول اینکه تمام دنیا بر اساس درصد هستش و خیلی از کشور ها هرچی قیمت معامله زیادتر باشه کمیسیون بیشتر میشه چون مثلا معامله 2 میلیاردی با 100 میلیاردی قابل مقایسه که نیست و سخت هم مشاور باید فعالیت کنه تا بفروشه

-اعصاب خوردی بنگاه زیاده باید دعوا مالک و مستاجر تحمل کنی - املاک رو دور میزنن جای دیگه مینویسن باید حواست باشه و ......

-دلال رو نمیشه حذف کرد باید مالیات زیاد بگیری و نذاری وام بانکی برای خونه بگیره تا حذف بشه
-اینکه املاک بالا بود میگیره هستش که اگر دولت اجبار کنه همه برن دوره کارشناسی ببینن و مثل خارج از کشور املاک باید یک جورایی شرکت باشه با سرمایه کلان اونوقت تعداد املاک کم میشه و کنترلشون راحت تر میشه . مشاور هم آزاد میتونه بدون وابستگی به جایی کار کنه بعئ بره با شرکت که دوست داره قار داد ببنده

-املا هر منطقه و تاحیه فقط تو ناحیه خوش کار کنه مثلا املاکی در منطقه 5 ناحیه 2 هستش فقط همون ناحیه و منطقه اجازه معامله داشته باشه و نتونه تو ناحیه 3 منطقه 5 یا منطقه 6 هم کار کنه
علي
۱۱:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
با اين همه مشكلاتي كه از بنگاه و املاك گفتي بهت توصيه ميكنم بري سراغ يه كار ديگه اين جوري حداقل اين همه نفرين مردم پشتت نيست من هر موقع از جلوي بنگاه رد ميشم ميبينم 4 تا آدم بيكار توش نشستن دارن روزنامه ميخونن يا با موبايل بازي ميكنن ..بعد شما از سختي هاي كار ميگي.. ببين چيكار با مردم كريدن كه همه دارن بهتون فحش ميدن
علی
۱۰:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اینکه خیلی از بنگاهی ها انصاف ندارند درسته ولی یک طرفه قضاوت نکنیید. من خودم مشاورم(تقریبا یک هفته اومدم بیرون) هزار تا دردسر داره و خیلی از حرف ها نادرست

اول yjc بره تحقیق کنه افراد کله گنده که توی اتحادیه دارن کار میکنن و بنگاه هم دارن چرا املاکاشون 1 درصد کمیسیون میگیرن؟
و چرا تو شمال شهر املاکی ها همه 1 درصد میگیرن و حتی امضا هم از خریدار میگیرن و اتحادیه باهاشون کار نداره ؟
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
نگویید حباب ، بگویید حباااااااااااااب ، بگویید بالن ، و ومشاور املاک را بگویید بنگاه جیب بری و دروغ ، و سهم دار ارثیه پدری
دلالان گرام ببخشید ما نسل جوان که خوبی ندیدیم از شما
مهدی
۰۸:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنگاههای املاک خیلی نقش تعیین کننده ای در قیمتها ندارن نظام عرضه و تقاضا در شهرهای بزرگ نقش تایین کننده است
سالهاست که حاکمیت در توسعه و سرمایه گزاری فضای شهری ضعیف عمل کرده و شهرها توسعه نیافتن و همه تو شهرهای بزرگ متراکم شدن و قیمت زمین خیلی بالا رفته. جمعیت رو به گسترشه ولی فضا و شهرهای جدید تاسیس نمیشن . هزینه های ساخت به دلیل تحریم و کاهش ارزش پول ملی خیلی رشد داشته . به دلیل تحریم و کاهش ارزش پول مردم از خانه به عنوان سرمایه گزاری استفاده میکنند در حالیکه مالیاتشو نمیدن
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جناب بنگا ه داران جزء مهمی از نظام عرضه هستند و باز هم می خواهید توپ را در زمین و دروازه حاکمیت بکارید ؟ قیمت زمین شهر کوچک و بزرگ نداره همه جا همینه و همه جا بعضی ها دست گذاشتن رو گلوی مردم که پول وده پول زور وده ، مالیات هم نمی دم
احیایی
۰۸:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
تازمانی که کمیسیون مشاورین املاک از درصد معاملات اخذ میشود وبادر صد مبلغ معامله یا درصد اجاره محاسبه میشود مشاورین املاک حداکثر زور خودرا بکار میبرند تا برای دریافت درصد بیشتر نرخ ملک ومبالغ اجاره بها را به نفع خود هرچه بیشتر گران کنند
اگر مجلس ودولت قانون حق کمیسیون مشاورین املاک را به مبلغ ثابت درقبال ثبت خرید وفروش وثبت قولنامه اجاره تغییر دهند در ان صورت قیمت ها بصورت کاذب بالا نخواهد رفت .واین تنها را کاستن از حباب مسکن واجاره است
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بی انصاف تر از املاکی و بنگاهی وجود نداره
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
واقعا ، واقعا ، واقعا
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اقایی که میگی شما یه برگه مینویسی پول میگیری بیا ببینم تو 2 ماه اگه 1 دونه از همین برگه ها نوشتی بت جایزه میدم حرفایی میزنینا اقا هرکشوری توش دلال هست و دلال نباشه اقتصاد کشور چرخش میخوابه دلال باعث چرخش پول میشه. شما پول نداری خونه بخری چه ربطی به مشاور املاک داره؟ تو پول اجاره نداری چه ربطی به مشاور املاک داره شما مردم ایران خودتون هیچ تلاشی برا زندگیتون نمیکنید دنبال مقصر میگیردین. مگه نمیگی کلی پول مفت میگیرن بیا ببین میتونی بگیری؟اقا شغل مشاور املاک شغل شریفیه فقط اگر اتحادیه املاک کشور بیاد فیلتر کنه و به هرکسی پروانه کسب کار نده.
اگر این کار درصدیه چون داره پول عظیمی رو تو کشور جابجا میکنه اگر 1 روز فقط 1 روز تمام واسطه های همه ای اصناف کارشون رو تعطیل کنن اون کشور با کله میخوره زمین
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
برگه نوشتی شاخ غول شکستی ؟!
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ایشالا شما املاکی ها با کله زمین بخورید
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جوش نزن ، تعطیل کنید هیچی نمیشه....
کلاه بردار تر بنگاهی جماعت نیست ...
سعید
۱۰:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
کاملا حرفتون درسته.. تنها راه بیرون رفتن از این نابسامانی قیمت ها در همه حوزه ها فقط و فقط مدیریت درست تولید و اقتصاد کلان کشور.. در حال حاضر قدرت خرید کارمند و کارگر نسبت به یه دهه پیش 5 برابر کاهش پیدا کرده و تولید هم در بخش های مسکن و خودرو با کاهش فوق العاده شدیدی همراهه.. دولت باید حقوق کارمند و کارگر رو متناسب با نرخ تورم افزایش بده و از هر طریقی به بازار خودرو و مسکن برای افزایش چندین برابری تولید ورود کنه تا شاهد تغییر اوضاع باشیم..
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اکثر کشور ها از درامد غیر مولد مثل دلالی تا ۹۸ ٪ مالیات می گیرند فقط ایران بهشت دلال ها و رانت باز ها است
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بی انصاف ترین افراد جامعه املاکی ها هستند که متاسفانه تعدادشون هم خیلی خیلی زیاد شده چون اکثرشون راحت مال مفت بدست میارن واوضاع بازار مسکن را حسابی بهم ریختن ومردم رو دچار تنش روحی کردند واز این آ شفته بازار جیبی پر پول برای خودشون امید که هرچه زودتر دستشون قطع بشه وآ سایشی برای مردم حالا من مستاجر نیستم ولی دیدم رصد کردم وبسیار شنیدم
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من از تهران کوچ کردم شیراز خونه تهران می خواستم ۴۰۰ رهن کامل بدهم راضی هم بودم اقایان بنگاه دلال ۵۰۰ رهن دادند بنگاه را تعطیل و یا نظارت کامل داشته باشید خونه ۴۰٪ کاهش می یابد
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
نونشون تویه گرونیه....
براشون مستاجر مهم نیست - خون مستاجر رئ میمکن....
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام بجای مشاورین املاک بهتر است دفاتر پیشخوان اینکار را انجام بدهند و هرگونه اطلاعات درمورد املاک استیجاری یا املاک فروشی وغیره را پس از دریافت مبلغ کارمزدتوسط اپراتور برگه ای به متقاضی تحویل دهند و همینطور قرارداد ها هم در همین محل ها تهیه شود این مدل کار توسط دولت کنترل میشود و دیگر کسی نمیتواند بر نرخها تسلط پیداکند .
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام من یه پیشنهاد برای رئیس جمهور و وزیر مسکن دارم در مورد اجاره و فروش مسکونی و تجاری
۱. اول این که بنگاه ها سخت ترین کاری که انجام میدم نوشتن قول نامه ست و چرا باید درصدی پول بگیرن ؟ در حالی که مستجر و صاحب ملک به اون مراجعه میکنن.
پس حق دریافت بنگاه از هر طرف ۳۰۰ هزار تومان تایین بشه برای اجاره ها و برای فروش هم از هر طرف ۲ میلیون تومان دریافت بشه
چون وقتی درصدی باشه یعنی دلالی و هر قیمتی خواستن میندازن
۲. هر فردی که خانه اضافه داره و میخواد از اون کسب درامد کنه یه برگ سبز بهش بدن و سیستمی رو طراحی کنند که میزان اجاره داخل سیستم به مقدار امکانات اون واحد مسکونی یا تجاری مشخص باشه و وقتی دوباره خواست اجاره بده قیمت قبل مشخص باشه و ۵الی۱۰ درصد به تمدید یا مستجر جدید اضافه بشه
همان برگ برای فروش هم اجرا بشه یعنی خانه تازه ساخت تا ده سال قابل پیشرفت قیمت باشه و از ۱۰ سال به بعد قیمتش افت کنه
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
10 درصد افزایش سالانه قیمت مسکن در مقابل دویست درصد افزایش مصالح و زمین و گرانی یعنی نابودی صنعت ساخت و ساز مسکن
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
لطفا دادستان کل کشور همانطور که مردم را برای نقل وانتقال خودرو از دست محضردارها نجات دادند ریشه ابن املاکی ها را بزند یا آن ها را از طریق سایت املاک ساماندهی کند برایشان کمیسیون ثابت در نظر بگیرد املاکی ها خیلی ظلم می کنند نمایشگاه های ماشین راهم تعطیل کنید
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ربطی به بنگاهها نداره . تولید مسکن و تولید و واردات خودرو کم شده . کشور تحریمه نقدینگی هم زیاد . فروشنده ها قیمت رو بالا میبرن چون ارزش پول کاهش یافته . برا سند ماشین کار خوبی کردن دست محضر رو کوتاه کردن همون برگ سبز خیلی معتبرتره و علمی تره ولی بنگاههای املاک قضیه اش فرق میکنه بلاخاره یک جایی باید معامله زمین و خودرو باشه که طرف مشاور و کاربلد باشه .
منطقی
۱۱:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آب را گل نکنید جور دیگر باید دید و این طرح و طراح کار کشته دارد ، باید کاری کرد کارستان ، از تجربه سایر ملل و بلاد باید استفاده کرد البته با رونق وجدان الهی و انسانی
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ناشناس 57 :8 چطور همه دود ها از شما بلند میشه ولی ربطی به بنگاه نداره ؟ کار بلد !!! شما فقط برای درامد نا موزون خود کار بلد هستید نه حل مشکل مردم ، کمی با خدای خود خلوت کنید و از این هیاهوی پول پرستی بیرون خزید بعد نظر بنویسید . منزل پدری ما را سال 78 با کلی منت خریدند 21 میلیون تومان اما ظرف سه هفته فروختند 45 میلیون !!!!
یعنی هنوز هم که هنوزه نتوانستیم خانه بخریم ! یعنی منزل 60 ساله ما یک باره میراث داری پیدا کرد که بیش از کل خانواده سهم الارث برد !!!!!! یعنی این خانه ظرف 60 سال قد 3 هفته رشد قیمت نداشت ؟!!!
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
۹۰ درصد مشاورین املاکی فقط دلالی و سوداگری می کنند .
سعید
۱۷:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چاره کار فقط تولید انبوه مسکنه.. اندکی تفکر
مهدی
۰۸:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
گل گفتی . نیاز به سرمایه گزاری برا توسعه شبکه برق و راه سازی و گاز و امکانات شهری داره و الان که تحریم هسیم کار مشکل شده چون دولت پول نداره زمین بیابونی که به دردمسکن نمیخوره
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سعید خان شما تبعات انبوه سازی را می دانید ؟ آنجا هم دلالان مصالح کمین کرده اند و جریان مسکن مهر را نگاه کنید و یا ساخت و ساز هایی که در اوایل انقلاب در تهران صورت گرفت ! اندکی تفکر
سعید
۱۸:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
مسکن مهر باعث شد بازار سرمایه داران و بساز بندازهای جامعه تخته بشه و نوسان قیمت املاک و کالا کنترل بشه.. دقیقا خاطر همه ما هست که خیلی از جوان ها و اقشار جامعه آن زمان خانه دار شدن.. مصالح و بخش فنی همه بومی هستند و تنها میماند یک عزم ملی برای خانه دار شدن ملت..
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
کلاً مملکت دست دلالهاست.ماشین ،مسکن ،گوشت ،قطعات خودرو ،... به نفع دولت هست که نمیخواد این دلالها را حذف کنه مردم بازیچه دست دولت هستند
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مرغ و میوه و قاچاق و خامفروشی یادتان رفت.
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا بجای درصدی بودن مزد املاکی ها را تعرفه ثابت در نظر نمیگیرن؟
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
نه نگو نمی شه ، جواب خیلی مفصل است
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اگر پدیده اخلال گران بازارمسکن که بعنوان مشاورین املاک مجوز فعالیت اخذ کرده اند جمع شوند،هم مسکن وهم بازار خودرو وموازد دیگر اقتصادی بابرچیدن این دخمه های شیطانی ، آرامش می یابند
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
املاکیا قیمت ملک رو بالا میزنن تا کمیسیون بیشتر بگیرن
املاکی کثافت ترین شغل
وجدان===زیر صفر
جواد
۱۴:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
متاسفم برات که مردوم رو اینجوری قضاوت میکنی مردک
امير
۱۶:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
آقا جواد ببين املاكيا چيكار كردن كه نظر همه مردم بهشون ا
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اقا جواد شما حتما بنگاه دارید به نظر من دلال ها و بنگاه دار ها باعث نابودی اقتصاد شده آند طبق دین اسلام کسی که اقتصاد مردم مختل می کند ملعون است
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جواد خان ، مردم درسته نه مردوم ، شما بفرمایید که مردم چگونه قضاوت کنند که به شما بر نخوره؟
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من املاک دارم
یعنی درقیامت تغاص تمام تهمت هایی که از مردم شنیدم تو این چندسال رو از خدا میخوام بگیره......
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فرصت صحبت کردن با خدا رو پیدا نمی کنی چون قبلش سرب داغ میریزن.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یعنی شما قیامت و عدالت خدا را قبول دارید ولی حقوق انسان ها ی حی و حاضر را نه؟ تو دیگه چی هستی ؟
علی
۱۲:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
شما در همین دنیا جیب مارو نزن در آخرت هر کار دلت خواست بکن
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا نظارت به قیمت ها چه مسکن و چه ماشین و غیره نیست ؟
ناشناس
۰۳:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
چقدر ناظر ؟ مسکن ، ماشین ، گوشت ، مرغ ، حبوبات ، لبنیات ، میوه ، نان و .. . این همه ناظر از گجا بیاریم ؟ پول نمی خواهند ؟ گرانی ها را حساب گرده ای ؟
امین
۱۳:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
همه مشاورین املاک را اعدام کنید .
مغازه هایشان را تبدیل به قهوه خانه کنید .
صاحبخانه ها را به زندان روانه کنید .
مستاُجرین را هم به خانه های سازمانی دولتی ، هدایت کنید .
خودتان هم به تحلیل و اخبار آبکی ادامه بدهید .
مهدی
۰۹:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من مشاور املاک نیستم ولی حرفتون غیر علمیه . مشکل مسکن فقدان سرمایه گزاری در زیرساختهای شهری و هزینه بالای زمین به دلیل تراکم جمعیت شهرهای بزرگه . دولت سرمایه گزاری نمیکنه
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
باید برای پروانه مشاور املاک شرایطی مثل لیسانس حقوق و ... بگذارن وضوابط مشخصی براش تدوین بشه. مشاور املاک ها شدن دلال خونه. هر آدم بیسوادی به اسم مشاور املاک مردم رو سر کیسه می کنه.
ناشناس
۰۴:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سخن شما درست اما ترسم « چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا»
علی
۱۲:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم کار درستی هست همراه با نظارت بر عملکرد مثلا بعد از چند بار تخلف و محکوم شدن کلا از کار املاک مادامالعمر محروم شود
مستاجر
۱۳:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مشاور املاک نیست بیشتر دلالی یکطرفه بنفع صاحبخانه است و یکی از علل اصلی گرانی مسکن و اجاره بها همین دلالان (مشاور املاک) هستند و بنظرم نون حرام درمیارن .
خدا کند با افزایش تولید مسکن و نظارت بیشتر در این دولت دست این صنف دلال از بالابردن قیمت ملک و اجاره کوتاه شود .
حسین
۱۳:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من تا الان 5 تا خونه گرفتم. در همه موارد املاکیا دروغ گفتن. از متراژ اشتباه گرفته تا امکاناتی که اصلا نداشته. مثلا خونه 70 متریو میگن 80 متر.بعد از عقد قرار داد دیگه اصلا تحویل نمیگیرن. خدا هر چی آدم بی شرفه رو لعنت کنه. یکی از خونه ها که من رفتم خونه ساقی بود. یجوری از اون خونه تعریف کرد که من فکر کردم با آرامش ترین خونه منطقه هستش. خدا لعنتش کنه که یکسال زندگیم جهنم بود
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مشاوران املاک در کل مثل زالو و انگل میمونن و فقط به فکر بالابردن قیمت و اجاره و دربدری مستاجرا برای تعداد و مبلغ کمیسیون بیشترن!!! اصلا چرا باید کمیسیون اینا درصدی باشه؟؟!!
باید تعرفه و قیمت ثابت برای فروش و اجاره به اینا بدن تا دیگه آنقدر ملت رو بدبخت نکنن با بالابردن قیمتها!!!
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند
ناشناس
۰۴:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
هرچند همیشه قسم خدا و ائمه بر زبان دارند « به مولا »
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بزودی املاکی ها باعث فروپاشی مملکت و نارضایتی عمومی مردم میشن
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مشکل اصلی همین دلالان و مشاوران املاک هستن، چند روز پیش به چشم خودم دیدم تو یه بنگاه یکی دو تا دلال با بنگاهی نشسته بودن و از گرونی هویچ و سیب زمینی صحبت میکردن و بعدش تصمیم گرفتن خونه های منطقه رو گرونتر کنن و فایل های فروش و اجاره تغییر بدن. به همین راحتی.
وقتی سایت جامع اجاره و فروش زیر نظر سازمان مالیات و وزارت شهرسازی نیست همین میشه یه عده دلال از خدا بی خبر خون مردم رو تو شیشه میکنن
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بنده یه املاکی هستم که از ابتدا تا انتهای نظرات فقط فحش خوردم و لعنت شنیدم اما چند تا مساله

برادران عزیز اولا املاک یه شغل تقریبا فصلیه یعنی فقط بهار و تابستون کار خوبه و پاییز و زمستون تقریبا تعطیله شما هم تشریف بیارین

دوما دوستانی که موجر هستند ما رو باعث میدونن وقتی میان تو بنگاه اول از قیمت روز میپرسن وقتی از قیمت مد نظرشون پایین تر میگیم هزار تا بهونه میارن
که نه شما داری میزنی تو سر ملک تا کمتر اجاره بدی مثلا قیمت اجاره نوساز فول امکانات متری 3 هست طرف خونه 20 ساله رو میخواد متری 3 بده بهش
میگیم نمیره میگه میرم میزنم تو دیوار میره

بازهم دوما دوستانی که مستاجر هستند میان قیمت میپرسن میگیم شده متری 3 نوساز فول امکانات میگن چه خبره میرم تو دیوار پیدا میکنم بعد میره 20 ساله رو
اجاره میکنه متری 2850 میاد میگه دیدی پیدا شد . اینجاست که موجر بالایی میگه ای بابا طرف 20 ساله رو داده 2850 پس من نوساز رومیدم 3500

اونوقت ما مقصریم

فروش هم همینطوره و هزار تا مساله توش دخیله وقتی صبح تا شب کل اجناس میره بالا حدود 30 درصد میخوای خونه نره بالا فقط فرقش اینکه 30 درصدی که روی
مثلا لبنیات 10 هزارتومنی میره قیمت رو میکنه 13هزار ولی رو خونه 10 میلیونی میکنه 13 میلیون خوب اینجاست که همون 30 درصد میره بالا ولی ماست یه دبست
به چشم نمیاد ولی خونه 40 متری 40 تا 3 میلیون اضافه میشه و به چشم میاد حالا چرا این 30 درصد میره بالا چون :

میلگرد . سیمان . آجر . بتن . گچ . شن و ماسه . یونولیت . لوله و اتصالات . کلید و پریز . سنک و سرامیک . مزد کارگر . مزد اوستا کار . مزد راننده نیسان و میکسر

کابینت . شیر آلات . سرویس بهداشتی . نقاشی . سینک و گاز و هود و ... همه میره بالا
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
ناراحت نشو ولی اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند البته شاید شما استثنا باشید.
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چه تخصصی دارید که با نشستن روی صندلی و بستن یه قرارداد چند میلیاردی به اندازه دستمزد یه سال یه کارگر پول دستتون میاد؟؟

چه تحصیلات آکادمیکی نیاز هست برای املاکی‌ها؟؟ شما «شغل» دارید و «حرفه» ندارید پس باید مثل یه شاغل درآمد داشته باشید نه کسی که در یک حرفه مشغول به کاره
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چه توجیهات عجیبی!!!!مردم را چی فرض کردی دروغگو
شهروند
۱۶:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دوست عزیز شای شما این کار رو نمیکنید اما ۹۹ درصد مشاورین املاک تنها برای کمیسیون این بلا رو سر مردم می آورند.چه در خرید چه در فروش سود میبرند و سر هر دو طرف کلاه میگذارند.
علي
۱۶:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
نوني كه از تو شيشه كردن خون مستاجرا بدست بيارين به درد خوردن نميخوره نميدونم شما چجوري ميخورين يه آبم روش !!!!!!!!!!!
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اقا بنگاهی
من ۲۵ سال سابقه با مهندسی پرواز دارم در ۲۲ سال خدمت یک پژو پارس ۹۴ و یک خونه ۱۸۰ میلیون خریدم باجناق بنده ۵ سال شغل شما را داره ماشین که نگو خونه که وای . ویلا که وا اسفا و در ضمن سواد ایشان هم ۵ ابتدایی قضاوت با خودت
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چندسال پیش تو یه خونه بودیم مخروبه ای کامل بود تنها خوبی خونه مرغ دونیش بود خلاصه تخلیه کردیم موقع تحویل خونه به مستآجر بعدی بنگاهیه جوری از خونه تعریف میکرد که فکر میکردی کاخیه و مفت داره اجاره میکنه وخلاصه هزار تعریف بیخود.منم تو دلم میگفتم خدارحم کنه بهت که نون حروم میخوری.
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
در هر شغلی هم خوب وجود داره هم بد...
الان دیگه مشاور املاک یه تخصصه...
مردم همیشه نیازمند یک مشاور خوب هستند برای هر کاری
لطفا کمی با انصاف باشید...
چقدر زیاد هستند مشتری هایی که با یک مشاور بازدید رفتن
و بعد از پیدا کردن ملک دلخواه به خاطر اینکه کمیسیون پرداخت نکند
مستقیم رفتن خودشون قرارداد بستن..
.......................................................................................
قیمت ملک را مالک یا سازنده مشخص میکنه نه مشاور املاک
هر چقدر هم پرت باشه قیمت پولش تو جیب مالک میره
مشاور فقط سودش کمیسیون هست ..
خرید و فروش در قیمت های بالا برای مشاور خیلی سخت تر هستش...
واقعا تخصص میخواد که بتونی خریدار و مجاب کنی...
................................................................................
لطفا یاد بگیرید به همه مشاغل با احترام برخورد کنیم
و همه را به یک چشم نبینیم.....
..............................................................................
و در پایان با توجه به شرایط بازار
خریداران محترم واقعا میتونن ملک هایی که بازدید کردن را کارشناسی کنن
و قیمت ها کاملا دستشون هست
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
فرق حرفه با شغل چیه آقای متخصص؟؟؟
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
ما هر جوری نگاه کردیم صنف بنگاهی قابل احترام نبودند
الیاس
۱۱:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بنظر من بنگاه های املاک یکی از بدترین اصناف حال حاضر کشور هستند که اکثرشون به بردن نان حرام در خانه هاشون عادت کردند .
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
پس هنوز کارت پیش وکیل نیافتاده وکلا دیگه اخرشن
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
باید به ازای هر سی هزار نفر یک دفتر خانه بزرگ املاکی باشه که به دولت وصل باشه و رشته مربوط دانشگاهی داشته باشند مثل حقوق ! و باقی مجوز ها باطل شه !
دوم قرارداد خانه ها به نفع مستاجر باشه و سه ساله !
این جوری تورم اجاره کمتر میشه !
ایران هر کسی هر کاری میکنه و هر کی میر سه یک مغازه می زنه!
این برای اقتصاد سم هست!
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام تویک خیابان هزار متری جهل تا معاملات املاک هست خوب اکه دلال هستی چرا نمیروید کشورهای همسایه ایران دلالی کالا انجام دهید ازدلالی فقط پدر سوخته بازی وحرام زادکی وسیاست فحسارابلذ هستید مثل حوزه علمیه کسی درحوزه اسلام یاد نمیگیری همه طلاب تو حوزه علمیه فقط سیاست راتن بازی وحرام لقمکی وحرام زادکی یاد میکیرند والسلام این شعار علما ومراجع تقلید هست درحوزه علمیه فقط حرام زادکی به طلبها یاد میدهند اکر غیر ازاین یک میکرون فرق میکرد حال روز ما ایهمه خراب ولجنمال نبود
امین
۱۳:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
داداش اعصاب نداری ها
قرص هایت را به موقع بخور عزیزم
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
توی آلمان چیزی به نام مشاوره املاک نداریم
چون به وسیله این ها خونه و اجاره بالا میره
دولت می تونه به شرکت ها بده و درصد سودی هم خودش بگیره و بازار رو کنترل کنه و قرارداد های خونه هم بالای سه سال باید باشه و ده درصد هم برای هر سال
راد
۱۱:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
املاکی ها دلالانی هستن که فقط و فقط باعث گرونی قیمت مسکن و اجاره بها میشوند و مقصر اصلی گرانی شدن متاسفانه هیچ نظارتی هم انجام نمیشه و هر روز تعداد این دلال ها بیشتر و بیشتر میشه باید دست این دلال ها که بنام املاک کار خودشون رو انجام میدن کوتاه بشه تا مسکن از این وضعیت نجات پیدا کنه
گرینوود
۱۱:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
99و نيم درصد یا بیشتر کلاه بردار و شیاد و فقط به فکر یک شبه پولدار شدن هستن .....لعنت به ذات کثیفشون...
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
این قیمت ها مال کدوم بنگاه هستش خیلی خوب میده.
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
همه دلال شدن
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به سه علت اصلی دلال شدن 1- بی هنری و تخصص 2- نبود شغل و کار 3- هیچ شغلی در این حد راحت و پر دامد نیست
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۰:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
هیچ کشوری در جهان نخواهید که اینقدر بنگاه معاملات ملکی در شهر روستا باشد چون نه مالیات درست حسابی میدهند بعد از هر دو طرف پشت دست بخاطر این معامله را به نفعشان درست کند میگیرند وقتی که در یک روستا با سیصد خانوار ۸هشت تا بنگاه معاملاتی باشد خدا بخیر کند
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ایران کشور حساب نکردی
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
املاکی یعنی مفت خور
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند
امین
۱۳:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
نه داداش / کارمندی یعنی مفت خوری
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
امین آقا قضاوت با خودت هرگز این همه تمجید و ستایش که از شما شده از کارمند ها که صد ها نوع و میلیون ها نفر هستند شنیده اید شکی نیست که در بین کارمندان هم افراد نا درستی هستند ولی این رکورد هزار ماشاالله مبارکتان باد.
ناشناس
۰۴:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
داداش امین با بیان خطای دیگران خطای خود را نپوشانید و نشورید این فرار به جلو است و توپ را در زمین دیگران است موقعیت خود را در آیینه سخن مردم ببینید و دست در جیب مردم نکنید
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
واقعااملاکیهاباعث بیچارگی مستاجراهستن الهی خداهدایتشون کنه
سعید
۱۰:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
شناسایی واحد های صنفی متخلف تو تمام شهرها فوق فوقش یک هفته زمان میبره و هم مردم اینارو میشناسن هم مسئولین مربوطه ولی مشکل اینه نمیخوان برخورد کنن چون افراد متخلف همیشه هم پول دارن هم پارتی هم قدرت نهایتا اگر برخوردی هم بشه خیلی ساده لوحانه با چهار تا مشاور تازه کار اونم به خاطر مسائل پیش پا افتاده انجام میدن و بوق و کرنا میکن برخورد کردیم
ناشناس
۰۴:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
مگر برخوردی هم شده است ؟
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بیش از صد هزار با اعلام شده که مشاوران املاک مسبب اصلی گرانی مسکن بوده و هستند ولی کو گوش شنوا از اتحادیه صنف املاک که خود حامی اصلی متغلب هاست
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بنظرم باید کمیسیون بنگاه ها رو بجای درصدی مقدار ثابت در نظر بگیرن
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا
چرا باید یه مشاور املاک به خاطر بستن یه قرارداد که ده دقیقه زمان میبره به اندازه‌ی دستمزد یک سال یک کارگر معلم یا پرستار درآمد کسب کنه؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا یکی از دلایلش املاکی ها هستن البته از حق نگذریم ادمهای خوب هم بینشون هست ولی خیلی کم.برای اجاره با صاحبخونه که انسان شریفی هم هست به توافق رسیدم رفتیم املاکی واسه قولنامه املاکیه یه جوری با این صاحبخونه صحبت میکرد که شما داری ارزون اجاره میدی میخواست نظرشو عوض کنه به خدا
ایرانی
۱۰:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
در این کشور، تولیدکننده هیچ سودی ندارد و سود فقط برای دلالان و واسطه ها است..... هزینه ساخت هر متر مربع منزل مسکونی با بهترین کیفیت بین 5 تا 7 میلیون تومان است.... حالا در شهر تهران متوسط قیمت آپارتمان 30 میلیون تومان......نتیجه: این واسطه ها و دلالان هستند که این بلا را سر ملت آورده اند....!
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
انتظار میرفت دولت جدید به داد مستاجرها میرسید ودست املاکی های دلال و صاحبخانه های بی انصاف را قطع میکرد.متاسفانه خونه اجاره کردن هم داره تبدیل به یک رویا میشه
رضا
۱۰:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تو یه خیابون 500 متر طول هم نمیشد شمردم 12 تا املاکی داشت خخخخ ، جالب اینکه خیلی هاشونم سواد املاکی ندارن سواد کلاهبرداری دارن نمونش همسایه بدبخت ما خونشو داد اجاره یارو کنسل کرد بنگاهیه از هر دو طرف کمسیون گرفت صاحب خونه گفت خب من چ گناهی کردم هزینه کردم طرف کنسل کرد چرا از من کمسیون گرفتی که حق ضایع نشه چرا کاری نمیشکنی گفت به من ربطی نداره برگشت گفت پس اون کمسیونی که گرفتی بابت چیه حروم خور
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اکثر بنگاهداران بوئی از اسلام و انصاف نبرده اند و شیاد و کلاهبردار هستند.کلاهبرداری سواد نمیخواهد.
عراقی
۱۰:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دوستان عزیزی که محبت کردندنظر دادند نفرمودند کارشناس کدوم بخش از مسائل مسکن هستند -اما عرض می کنم خدمتشون اگر می خواهید نظرتون رو در حوزه ای اعلام و در منظر عموم بگذارید حداقل اطلاعات رو از اون حوزه کسب کنید -دوستانی که فقط 6-7 سال پیش به قبل رو یادشون هست قطعا می دونند که بخش مسکن بالخص قسمت اجاره از بی حاشیه ترین قسمت بازار مسکن بود و هر ساله به لطف موجرین با انصاف با کمترین نرخ تورم سالیانه که به جرات و با سند عرض می کنم کمتر از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بود توسط همین مشاورین املاک تمدید و یا جابجایی بر حسب سلیقه افراد وبه جرات عرض کنم حتی با در نظر گرفتن نیاز، آرامش و برخی مسائل شخصیتی و مذهبی مستاجرین سعی می کردند با در نظر گرفتن این موارد بهترین مسکن رو برای مستاجرین و از طرفی مناسبترین مستاجر رو برای موجرین معرفی نمایند -دوستان عزیز چه اتفاقی افتاد که این تورم افسار گسیخته و این حجم نارضایتی پیش آمد؟عرض می کنم:زمانی که فرد در فضاهای مجازی و بدون گرفتن مشورت ونظر کارشناسان این اختیار را دارد که در سطح بسیار وسیع قیمت من در اوردی خود رو اعلام کنه و از طرفی موجرین عزیز تنها محل و منبع اخذ قیمت رو سایت های مجازی بدونند این می شه که می بینیم ...
پس لطفا هیچ صنفی رو بدون مطالعه متهم نکنید ...ممنون
امير
۱۲:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
يه جوري ميگي توي فضاي مجازي نرخ اعلام ميكنن انگار مستاجرا و صاحب خونه ها ميرن توي فضاي مجازي نرخ ميدن خود شما املاكي هستين همتون كه توي فضاي مجازي نرخ ميدين بعد خودتون از خودتون شاكي هستين
علي
۱۲:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
99.9 درصد كساني كه توي سايت ها قيمت ميدن خود املاكي ها هستن بعد شما خودت داري از خودتون گله ميكني!!!
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
داداش اگر زیر اگهی ها رو نگاه کنی 99% مال مشاور املاک هست.
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تو کوچه ما دیگه هر کی رفته برای خودش مشاور املاک زده طرف انباری و حیاط و پارکینگ رو برداشته مغازه کرده شده بنگاه مسکن چه خبره اینهمه مجوز املاک میدن؟
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
جنگ و تحریم مملکت رو به این روز انداخته
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دولت باید ی قانون تصویب کنه مثل سند سبز ماشین که دفترخانه و گرفتن پول هنگفت رو جمع کرد املاکیها رو جمع کنن بنگاه املاک فقط پول میگیرن تو هیچ گرفتاری هم به داد مستاجرها نمیرسن
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
باعث کل گرانی های اخیر و قبلی در مسکن همین بنگاه های معاملاتی هستند آنهم برای کسب سود بیشتر و کمیسیون های بیشتر دولت باید با ایجاد یک سامانه متمرکز که خریدار وفروشنده را بهم وصل می کند دست این سوداگران دروغ فروش را از بازار مسکن کوتاه کند وآنها را تعطیل کند این تنها راه نجات مسکن است
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سامانه دولتی باشه و با نظارت
عباس
۰۹:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام
از املاک هیچی نگید که دلمون خونه خدا ازشون نگذره
مدتی وقتی هست خواهرم خانه گیرش نمیاد آوردمش خونه خودم که خودم هم مستاجر هستم با سه تا بچه
هی چه بگوئیم فلانی فقط دلم خونه
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
شما ها که مستاجرید نباید بچه زیاد کنید
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
جناب 10:57 شما با بچه مردم چکار داری حتما یک بنگاهی زالو صفت کثافت حرامخور هستی خجالت بکش.
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
طرف بعدا که پیر شد خونه دار شد دیگه بچه چه میخواد؟
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه هیچ نظارتی بر مشاورین املاک نیست و در شیراز بنگاه املاکی ها دلالی به تمام معنا را انجام میدن. هیچ نهاد و سیستم نظارتی نیست و بالغ بر 90 درصد افزایش قیمت ها از طرف املاکی هاست
امير
۰۹:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چطور وقتي مغازه خوارو بار فروش ميتونه اجناسي رو كه قيمت بالايي دارن و در اون محله فروش ندارن رو قبول نكنه ..مشاورين املاك هم ميتونن به صاحب خونه هايي كه ميان ميخوان خونه هاشونو با قيمت هاي نجومي براي اجاره بزارن بگن كه نميشه با اين قيمت خونشونو براي اجاره بزارن .. اونوقت قيمت ها خود به خود مياد پايين،،، متاسفانه بنگاه دار ها حواسشون نيست دارن به قيمت خون دل مستاجر درامد بيشتر كسب ميكنن
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
هر کی به فکر خودشه
علي
۰۸:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من رفتم مشاور املاك توي مركز شهر ميگم خونه 90تا100 متري براي رهن ميخوام با بي محلي تمام يه جوري كه انگار تمام خونهاي اون محله براي ايشونه ميگه بايد 600 تا 700م تومن پول داشته باشي !!!مگه مغازه ميخوام ميخوام اجاره كنم ..مگه ما مستاجرا تو خونه فعاليت اقتصادي ميكنيم كه يه همچين اجاره هايي رو بايد پرداخت كنيم .. صاحب خونه هاي عزيز قيمت املاك شما در اين مملكت به اندازه كافي به صورت نجومي افزايش داشته ديگه دنبال جبران هزينه تورم از جيب مستاجر بدبخت نباشين كه آرزوي خونه دار شدن رو بايد با خودمون به گور ببريم .مستاجرا عامل اين گروني و تورم نيستن.مستاجرا دشمن شما نيستن.....يكم انصاف به خرج بديم راه دوري نميره .
علي
۰۸:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من رفتم مشاور املاك توي مركز شهر ميگم خونه 90تا100 متري براي رهن ميخوام با بي محلي تمام يه جوري كه انگار تمام خونهاي اون محله براي ايشونه ميگه بايد 600 تا 700م تومن پول داشته باشي !!!مگه مغازه ميخوام ميخوام اجاره كنم ..مگه ما مستاجرا تو خونه فعاليت اقتصادي ميكنيم كه يه همچين اجاره هايي رو بايد پرداخت كنيم .. صاحب خونه هاي عزيز قيمت املاك شما در اين مملكت به اندازه كافي به صورت نجومي افزايش داشته ديگه دنبال جبران هزينه تورم از جيب مستاجر بدبخت نباشين كه آرزوي خونه دار شدن رو بايد با خودمون به گور ببريم .مستاجرا عامل اين گروني و تورم نيستن.مستاجرا دشمن شما نيستن.....يكم انصاف به خرج بديم راه دوري نميره .
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
وقتی همه چی گرون میشه املاک هم گرون میشه
پاسخ به پاسخ
۱۴:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اون يك برگ كاغذي كه صادر ميكنيد مگه چقدر گرون شده نشستين تو مغازتون وبا آگهي تو سايت ها پول مفت ميگيريد بعد ميگيد همه چي گرون شده مگه خونه رو شما ميسازين ..شما املاكيا بابت يك برگ كاغذ پول خونتون رو از مستاجر ها ميخواهيد
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
املاکیها
مثل قارچ همه سبز شدن و باعث گرانی چه در فروش و اجاره شدن کلا خط به صاحب خانه میدن
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
ای گفتی
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه هر ی دلاله! مشاوران مسکن یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن هستند. چون هیچ نظارتی بر کارشان نیست
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بالا رفتن نرخ مسکن 50% بسته به ارز و 50% دیگه فقط مشاورین املاک.