به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد، با اعلام رونمایی فاز اول سامانه مدیریت اطلاعات مکان محورشرکت آب منطقهای یزد گفت: این سامانه فراگیریکی از موثرترین ابزارها برای خدمت رسانی به مردم و برطرف کردن سریعتر مشکلات است.
جوادیان زاده با تاکید بر نگاه همه جانبه مدیران شرکت به این سامانه گفت: این سیستم به عنوان یک شاه کلید برای تسهیل بیشتر کار ارباب رجوع است.
محمدحسن رحیمی نسب مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت نیز، به تشریح نیازمندیهای مشخص شده در طرح راهبردی توسعه سامانههای اطلاعاتی مکان محور شرکت آب منطقهای پرداخت.
رحیمی نسب گفت: در فاز یک استقرار سامانه مدیریت اطلاعات مکان محور، جمع آوری نقشهها و عوارض مکانی وکتوری ورستری در سطح شرکت وسازمانهای مرتبط، ایجاد گروه بندی نقشهها وعوارض، ایجاد ارتباط عمودی بین نقشهها با مقیاس مختلف، بارگذاری عوارض موجود در نقشهها با تفکیک لایه همراه با عملیات تبدیل سیستم مختصات انجام میشود.
او اتصال آنلاین وآفلاین به تصاویر ماهواره ای، لایه بندی، سیمبل (نماد) گذاری، برچسب گذاری عوارض، دریافت اطلاعات منابع آبی ازجمله چاه از طریق یکپارچه سازی با سامانههای اطلاعات (ساماب، سرورهای جمع آوری اطلاعات دیتالاگرهای آب وهوا شناسی) را از جمله برنامههای این سیستم عنوان کرد.
رحیمی نسب تکمیل دادههای جداول توصیفی و رفع مغایرت ها، ایجاد نمونه اولیه زیرسیستم اختصاصی تخصیص راهبرد عمومی سازی کاربری جی آی اس، اتصال نرم افزار آرک جی آی اس به پایگاه داده مکان محور، ایجاد تحلیلهای مکانی و داشبورد و گزارش را از دیگر برنامههای معرفی شده در این سیستم برشمرد.
او به اقدامات در دست انجام فاز دوم سامانه اشاره کرد و افزود: با استقرار سامانه، علاوه بر تهیه و تدوین مدل مفهومی و ارائه طرح جامع در گردآوری، بروزرسانی و دسترسی به اطلاعات مکانی، ارائه خدمات الکترونیکی از طریق استقرار نرم افزار فرآیندگرای مکان محور، استفاده از فناوریهای سیار (مبتنی بر موبایل) برای تولید و تبادل اطلاعات و خدمترسانی بر مبنای دادههای مکان-محور قابل دسترسی است.
مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقهای یزد تصمیمگیری مدیریتی بر مبنای دادههای تحلیلی و سامانههای جی آی اس، طراحی اکستنشنهای سفارشی و تخصصی برای انجام فرایندهای مشخص شرکت در بخش ارائه خدمات، مکانیزه نمودن فرآیندهای مکان محور با استفاده از سامانههای مکان محور را از اهداف این سامانه برشمرد.
رحیمی نسب احصاء و بهبود فرآیندهای شرکت با رویکرد استفاده از دادههای مکان مرجع گذار آرام، تدریجی و غیرتحمیلی از رویهها و فرآیندهای قدیمی همزمان با آموزش کارکنان، نمایش داشبردهای مکان محور از اطلاعات منابع آب برای استفاده عمومی از طریق پورتال شرکت را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد.
انتهای پیام/ع