سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز ساخت ۵ شناور برای هر واحد شناورسازی کنارک اخذ شد

فرماندار کنارک گفت: طی سه سال گذشته پیگیر مشکل رکود فعالیت شناورسازان کنارک بودیم و درنهایت توانستیم مجوز ساخت پنج شناور در سال را برای هر واحد شناورسازی دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدالدین یوسفی فرماندار کنارک گفت:  حل مشکل صنایع شناورسازی چندین سال است که پیگیری می‌شود و هم‌اکنون شاهد نتیجه آن هستیم.

به گفته وی، شناورسازی و لنج‌سازی، صنعت بومی شهرستان کنارک بوده و حتی می‌توان گفت که شهرستان کنارک خاستگاه این صنعت است.

یوسفی تصریح کرد: این صنعت در شهرستان کنارک قدیمی و ریشه‌دار است و در شهرک صنعتی کنارک هم هفت واحد صنعتی مشغول ساخت شناور و لنج هستند. اما طی دو سه سال گذشته این واحد‌های صنعتی و تولیدی با یک چالش جدی مواجه شدند که آن‌ها را تا مرحله رکود کامل و حتی تعطیلی پیش برد.

رییس شورای تامین کنارک اظهار داشت: نظر به محدودیت‌های صید و عدم صدور مجوز برای شناور‌های صیادی، مجوز ساخت هم از واحد‌های صنعتی شناورسازی گرفته شد بود و در نتیجه مجموعه‌های بزرگ شناورسازی با همه سرمایه‌گذاری که در آن‌ها شده بود، تنها تعمیراتِ شناور‌ها را انجام داده و مجوزی برای ساخت شناور‌های جدید نداشتند.

وی افزود: با توجه به این مشکل و عزم استانداری و نماینده مجلس این موضوع با پیگیری‌های فرمانداری و نهاد‌های مرتبط، سال ۹۹ این مشکل مرتفع شد.

به گفته یوسفی، سازمان شیلات برای هر کدام از این واحد‌های صنعتی و تولیدی، مجوز ساخت ۵ شناور صیادی در سال را صادر کرده است، به این معنا که واحد‌های صنعتی سالانه این تعداد شناور تولید می‌کنند.

فرماندار کنارک گفت: شناور‌های ساخته شده هم یا جایگزین شناور‌های مستعمل پیشین شده یا به کشور‌های همسایه صادر می‌شوند و در نهایت در صورت صدور مجوز‌های جدید، شناور‌ها برای صید راهی دریا می‌شوند.

چالش واحد‌های صنعتی شناورسازی صادر نشدن مجوز صید نبود، چراکه علاوه بر کشور‌های همسایه، حتی از دیگر استان‌های ساحلی هم تقاضای شناور داشتند، ولی امکان و "مجوز" تولید وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در نهایت با مساعدت‌های صورت گرفته از سوی سازمان‌های ذیربط، مجوز ساخت سالانه پنج شناور به گارگاه‌های شناورسازی در شهرستان کنارک اعطا شد و مشکل این واحد‌ها مرتفع شد.

در حال حاضر کارگاه‌های شناورسازی در حال فعالیت هستند.

بنادر چابهار و کنارک از مراکز مهم اشتغال در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.