سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

چهار درصد اشتغال کشور در تعاونی‌های اصفهان ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: چهار درصد از اشتغال کشور با بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کامران کلانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۶ درصدی تعاونی‌های فعال کشور در استان اصفهان قرار دارد که درآمد ارزی ناشی از صادرات این بخش در پنج سال گذشته۲۶۲ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی استان اصفهان در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و فرش دستبافت فعالیت دارند که با انجام فعالیت صادراتی توانسته‌اند درآمد ارزی داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۴۰۰ شرکت تعاونی فعال در این استان فعالیت می‌کنند، تصریح‌کرد: خدمات، کشاورزی، صنعتی و مسکن بخش عمده حوزه فعالیت این نهاد‌های اقتصادی است.

وی بر ضرورت توسعه بخش تعاون تاکید  و اظهارکرد: این بخش به دلیل رویکرد اقتصاد مردم نهاد در بهبود اقتصادی، توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای بهره‌وری از منابع نقش دارد.

کلانی با بیان اینکه هر ساله برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای جلب مشارکت عمومی برای توسعه بخش تعاون انجام می‌شود، یادآورشد: بر اساس این اقدامات در یک سال گذشته ۱۲۱ شرکت تعاونی جدید به ثبت رسیده است که این اقدام زمینه مشارکت نزدیک به سه هزار نفر و سرمایه گذاری افزون بر ۱۰۸ میلیارد ریال را ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یادآورشد: سال گذشته بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در استان اصفهان در بخش تعاونی ایجاد شد.

هم اینک ۶ هزار و ۷۵۶ تعاونی فعال و غیرفعال و دردست اجرا در اصفهان وجود دارد.

همزمان با هفته تعاون ۵۲ طرح و پروژه تعاونی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.