سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:طی دوسال گذشته ۲ هزارو ۱۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان با الگوی کاشت اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به ادامه روند خشکسالی در استان و ضرورت اصلاح الگوی کاشت محصولات باغی با محوریت بهینه سازی مصرف آب، حذف گونه­‌های آب بر و جایگزینی آن با گونه‌های کم آب  در برنامه اصلاح الگوی کاشت قرار گرفت.

او افزود: در این خصوص محصولاتی مانند زعفران، گل محمدی و سایر گیاهان دارویی و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته (کشت­‌های گلخانه­ ای) طی برنامه‌ای مدون مدنظرقرار گرفته و به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:طی دوسال گذشته ۲ هزارو ۱۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان با الگوی کاشت اصلاح شد.

لطفعلی زاده تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۴۸۳ هکتار زعفران، ۷۵۵ هکتار گل ­محمدی، ۸۳۴ ونیم هکتار سایر گیاهان دارویی و ۹۵ هکتار گلخانه سبزی و صیفی به صورت جایگزینی توسعه یافته است.

او بیان کرد: با این میزان توسعه بالغ بر ۸ میلیون و ۵۵۰هزار مترمکعب آب در توسعه گلخانه با تولید ۱۲-۱۰ برابر در مقایسه با فضای باز و ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار مترمکعب آب در توسعه مجموعه گیاهان دارویی صرفه جویی شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: در استان عمده تولید زعفران در سطوح خرد تولید می‌شود اما در حال حاضر مزارع تولید زعفران در سطح بالاتر از ۲۰ هکتار مجهز به سیستم­‌های آبیاری تحت فشار شده اند که خود نقش بسزایی در اشتغال مناطق روستائی دارد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.